Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@22:46:36 GMT

مروری بر مطالب روزنامه‌های ۱۳ شهریور شیراز

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۶۵۱۸

مروری بر مطالب روزنامه‌های ۱۳ شهریور شیراز

خبر جنوب روزنامه محلی شیراز با عنوان " یک کرونای سهمگین در راه است " احتمال ورود کرونای لامبدا را بررسی کرده و از وعده واردات ۱۹ میلیون دوز واکسن در هفته جاری تیتر زده است، این روزنامه از بلاتکلیفی مردم در دوراهی داروهای طب سنتی و داروهای کرونا گزارشی نوشته است.

پیشنهاد یک فعال محیط زیست فارس مبنی بر اینکه " روزی به نام شهدای زاگرس نامگذاری شود " عنوان برجسته روزنامه عصر مردم دیگر روزنامه محلی شیراز است ، این روزنامه در سرمقاله خود ساخت و ساز مسکن را یک سر و هزار سودا دانست و نوشت : از جمله مسایلی که می تواند در کنار توجه به ساخت و ساز موجب رونق خانه سازی به ویژه توسط بخش خصوصی شود توجه به تعاونی های مسکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه سبحان با عنوان " چرا لبنیات گران شد " گزارشی از گران شدن شیر و افزایش قیمت لبنیات چاپ کرد ، این روزنامه از انتظار شیراز برای تعیین شهردار و دریافت نامه وزارت کشور نوشتاری درج کرد و روز یکشنبه را آخرین روز اظهارنظر درباره شهردار شیراز عنوان کرد.

روزنامه تماشا یک اظهار نظر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز را برجسته کرد و نوشت : جان باختن واکسینه شده ها نزدیک به صفر است ، این روزنامه سخنان امام جمعه شیراز مبنی بر اینکه این روش که فقط حرف زده بشود و عملی نباشد را تغییر دهیم.

روزنامه شیراز نوین دیگر روزنامه محلی شیراز هم خروج فرسایشی کارخانه سیمان از شیراز عنوانی برجسته کرد و نوشت : شورای شهر باید به موضوع خروج کارخانه سیمان از شیراز ورود کند.این روزنامه سخنان شهردار منتخب شیراز را هم برجسته کرد و نوشت : وضعیت حمل و نقل و ترافیک مطلوب نیست.

" واگذاری ۱۲۰ پروژه بزرگ فارس به بخش خصوصی " عنوانی است که روزنامه افسانه در صفحه نخست درج کرد ، این سرخط موضوعی است که از سخنان رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گرفته شده است.

طلوع یک یدیگر از روزنامه های محلی شیراز هم به نقل از رییس شورای شهر اهواز نوشت : ۶۳۰ نفر در شهرداری اهواز حقوق می گیرند اما وجود ندارند ، این روزنامه خبر احتمال تکرار واکسیناسیون هر ۶ ماه یا ۹ ماه را چاپ کرده است.

برچسب‌ها ارتباطات و رسانه رسانه شیراز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارتباطات و رسانه رسانه شیراز ارتباطات و رسانه رسانه شیراز محلی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۶۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی‌توجهی مسئولان به استاد معرق و نازک‌کاری ایران + فیلم

نمایشگاه قرآنی معرق و نازک‌کاری استاد علی محمدی از اساتید برجسته و توانمند کشوری در حالی در سنندج برپا شده که علی‌رغم بی‌توجهی مسئولان، دستاوردهای ۴۵ ساله این هنرمند تقدیم کودکان غزه شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، نمایشگاه قرآنی معرق و نازک‌کاری استاد علی محمدی از اساتید برجسته و توانمند کردستانی از سه‌شنبه 7 فروردین ماه برپا و به مدت 10 روز تا هفدهم همین ماه (به جز ایام ضربت خوردن و شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) که نمایشگاه تعطیل خواهد بود) از ساعت 10 تا 12 صبح و 16 تا 20 بعد از ظهر در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج آماده بازدید علاقه‌مندان است.

در این نمایشگاه که توسط این هنرمند به کودکان غزه تقدیم شده، نمایشگاهی از آثار تمام معرق کتابت قرآن کریم با استفاده از درخت گردو (پشت ورو) و دست‌سازه‌های نازک‌کاری بر روی چوب برپا شده است.

این استاد مطرح کردستانی در سال 1342 در محله قطارچیان شهر سنندج به دنیا آمده‌ و نزد اساتید زنده یادان نعمت‌الله محمودی کردستانی و دکترعلی اکبر بهزادیان تلمذ کرده‌اند. حضور در چندین نمایشگاه بین‌المللی و ملی و استانی شامل نمایشگاه تخصصی میراث فرهنگی 1376 و 1388، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران در سال‌های 1380، 1387، 1388، 1389 و 1392 و شرکت در اولین همایش قرآنی شهرداری و شرکت در نمایشگاه استانی در شهر سنندج از جمله مهمترین نمایشگاه‌های وی بوده است.

این هنرمند معرق کار و نازک کار برجسته کردستان در زمینه هنر معرق کاری موفق به دریافت درجه هنری از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده و در سال 1393 موفق به دریافت  درجه 2هنری  معادل لیسانس از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی نیز شده‌اند. وی در سال 1383 در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور درجه هنری کارشناسی در رشته چوب را نیز دریافت کرده‌اند.

مدت 30 سال است که مسئولان من را سرگردان کرده‌اند

استاد علی محمدی در حاشیه این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه آثاری که در این نمایشگاه در معرض دید قرار داده شده، دستاورد 45 سال بنده و جزو آثار ملی و سخت‌ترین آثار دنیاست که به وسیله معرق و چوب ساخته شده است، اظهار داشت: دستاوردهایم ثبت ملی شده و امیدوارم بازدیدکنندگان از آن لذت ببرند.

وی با ابراز گله‌مندی از بی‌توجهی مسئولان گفت: متأسفانه هیج جایی از بنده حمایت نمی‌شود، حتی یک تبلیغات مناسب هم برای این نمایشگاه انجام نشده که بازدیدکننده خوبی داشته باشم. مدیران ارشد استانی برای دیدن این نمایشگاه حضور نیافته‌اند.

 این هنرمند برجسته کشوری در پاسخ به این سؤال که چه انتظاری از مسئولان دارید، عنوان کرد: حتی هیج جایی برای ساختن آثارم ندارم و در خانه شخصی مشغول به کار هستم که زحمت زیادی هم برای خانواده‌ام ایجاد کرده‌ام؛ هزینه ساخت کارهایم بسیار بالاست و نمی‌توانم ادامه دهم. قرار بود از سال 70 یک مکان به بنده اختصاص دهند اما هیچ کاری برایم نکرده‌اند، علی‌رغم پیگیری‌های متعدد اعضای شورای شهر می‌گویند، شهرداری و آنان نیز می‌گویند شورای شهر؛ چندین بار معاونت نماینده ولی‌فقیه در استان و معاون سیاسی استاندار دستور داده‌اند که کارم را انجام دهند اما این مسئولان (شهرداری و شورای شهر سنندج) اصلاً جواب نمی‌دهند، مدت 30 سال است که من را همین طوری سرگردان کرده‌اند.

در ادامه گزارش ویدئویی خبرنگاران تسنیم از آثار این نمایشگاه و درددل‌های این هنرمند برجسته کردستانی را می‌بینید.

.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • سخنان تند دژکام امام جمعه شیراز در انتقاد به وضعیت حجاب گردشگران نوروزی در مساجد تاریخی: دلمان خوش است گردشگر داریم/ فضای شهر را به بازی‌ گرفتند/ در بوم گردی چند جور فسق دارند گزارش می دهند
  • موزه تخصصی ایلخانی کشور در مراغه میزبان ۴ هزار گردشگر
  • ارائه ۲۵ هزار خدمت به مردم طی نوروز توسط گروه‌های جهادی
  • ۱۱ هزار گروه جهادی در نوروز خدمت‌رسانی می‌کنند
  • بی‌توجهی مسئولان به استاد معرق و نازک‌کاری ایران + فیلم
  • ببینید| سخنان کاظم صدیقی درباره ملاقات آقای بهجت با حضرت عیسی در مشهد
  • ۹۵ درصد اراضی کشاورزی تا شهریور ۱۴۰۳ رفع تداخل می شوند
  • سخنان حجت‌الاسلام قرائتی درمورد فریب‌خوردگان آشوب‌های سال گذشته
  • نقش برجسته‌های سولک میراثی تاریخی از دوره اشکانی + فیلم
  • حمله تل آویو به سخنان رئیس جمهور کلمبیا