Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده یگان حفاظت مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بیش از هزار و ۵۰۰ سازه غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی این استان تخریب شد.

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا ضیایی  با بیان این‌که از ابتدای سال تاکنون بالغ بر هزار و ۵۱۱ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی خراسان رضوی تخریب شده است، اظهار کرد: این تخریب‌ها در شهرستان‌های مشهد، چناران، نیشابور، بینالود (طرقبه شاندیز) و تربت جام انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی ادامه داد: این تخریب‌ها بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی مصوب سال ۱۳۸۵ و با دستور مراجع قضائی انجام گرفته است. فرمانده یگان حفاظت مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: شکل‌گیری یگان حفاظت سازمان امور اراضی جهاد کشاورزی نقشی مهم در پیشگیری از تخلف و تصرف‌ها در اراضی کشاورزی دارد اما یگان حفاظت برای دستیابی به نتیجه مطلوب نیازمند همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی مرتبط است. وی با بیان این‌که زمین‌خواری و ویلاسازی در دهه اخیر در مناطق خوش آب و هوا افزایش یافته است، افزود: مدیریت امور اراضی مهم‌ترین قسمت جهاد کشاورزی است زیرا حفظ اراضی برای حفظ نباتات و دام، بسیار مهم و ضروری است. ضیایی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت رسانه و تشکل‌های مردم‌نهاد برای ارتقای آگاهی و فرهنگ مردم در زمینه اهمیت خاک و امنیت غذایی به‌منظور جلوگیری از تخلفات و تصرفات غیرمجاز در اراضی کشاورزی، باید مورد توجه قرار بگیرد. وی گفت: قطعه‌بندی اراضی کشاورزی بر اساس قانون ممنوع است و کوچک کردن این اراضی باعث کاهش تولیدات کشاورزی و به خطر افتادن امنیت غذایی جامعه می‌شود؛ خرید هرگونه زمین کشاورزی به دلیل نداشتن خدمات نظیر آب، برق، گاز و تخلف قانونی موجب برخورد قضائی شده و با فروشندگان و خریداران برخورد خواهد شد. فرمانده یگان حفاظت مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اراضی منطقه فردوسی به صورت ملکی، منطقه سوران و اراضی بخش گلبهار چناران کاملأ کشاورزی و تغییر کاربری آن ممنوع است و خدمات و انشعابات بلافاصله پس از تشکیل پرونده قضائی قطع خواهد شد. انتهای پیام منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اراضی غیر مجاز جهاد کشاورزی یگان حفاظت امور اراضی جهاد کشاورزی کشاورزی خراسان رضوی مدیریت امور اراضی اراضی کشاورزی یگان حفاظت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۷۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: پایش محدوده سد کارده در روزهای اخیر انجام شد و تعدادی موتورتلمبه غیرمجاز برداشت آب نیز کشف شد.

محمدعلی نعمت نژاد افزود:  هم اینک میزان ذخیره آب موجود در سد کارده سه و ۹ دهم میلیون متر مکعب است که این رقم در مدت مشابه پارسال ۶ و هفت دهم میلیون متر مکعب بود.

نعمت نژاد ادامه داد: در مجموع هم اینک حدود هفت درصد از حجم ذخیره تامین کننده آب مشهد شامل سدهای طرق، دوستی، ارداک و کارده آب دارد که رقم بسیار ناچیزی است و در شرایط سخت آبی قرار داریم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: میزان بارندگی در مشهد و استان طی سال آبی جاری از مهر ماه تا کنون نسبت به میانگین درازمدت حدود ۳۰ درصد کاهش دارد و امسال سیلابی برای ورود به سدها نداشته ایم.

نعمت نژاد افزود: با توجه به شرایط خشکسالی با هرگونه انشعاب غیرمجاز برخورد می شود و مدیریت مصرف نیز در این شرایط ضروری است.

خراسان رضوی هفت درصد گستره کشور را داراست که ۷۶ درصد آن خشک و بقیه دارای اقلیم نیمه خشک است، ۳۷ حوضه آبریز در خراسان رضوی وجود دارد که به دلیل برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی، این آبخوانها دچار افت شدید شده و ۳۴ محدوده از ۳۷ محدوده در حالت ممنوعه و ممنوعه بحرانی قرار دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد