Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@09:26:58 GMT

جراحی نادر دیسک بین مهره‌ای در بیمارستان دهدشت انجام شد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۷۲۳۲

جراحی نادر دیسک بین مهره‌ای در بیمارستان دهدشت انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، برای نخستین بار در استان، جراحی نادر دیسک بین مهره‌ای از طریق قفسه سینه امروز در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت با موفقیت انجام گرفت.

دکتر عبدالحمید براتی با انجام جراحی نادر دیسک بین مهره ای از طریق قفسه سینه که برای اولین بار درسطح استان و بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت صورت گرفت باری دیگر رنج بیماری چند ساله را از خانواده ای به دور کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پزشک متخصص جراحی مغز و اعصاب در خصوص این عمل نادر و ویژه گفت: دیسک‌های ستون فقرات سینه‌ای نادر و از نظر نحوه جراحی چالش برانگیز هستند و با خطر ضعف یا فلج پاها و اختلالات ادرار و مدفوع همراه‌اند،دیسک‌های کمری معمولا از پشت جراحی می‌شوند اما در مورد دیسک‌های ستون فقرات پشتی(سینه ای) شرایط سخت‌تر و عمل جراحی از پشت با خطر آسیب نخاعی و عوارض ذکر شده همراه است.

وی در ادامه تصریح کرد: در این بیمار قفسه سینه بیمار با برداشتن یکی از دنده‌ها باز و دسترسی به دیسک از جلو و از درون قفسه سینه و کنار ریه و عروق حساس و احشای شکمی مقدور شد و در یک عمل جراحی ۸ ساعته و حساس با استفاده از میکروسکوپ قسمتی از مهره ها و دیسک کامل برداشته شد و نخاع آزاد شد و با استفاده از استخوان برداشته شده از لگن بیمار و وسایل فلزی مخصوص مهره‌ها به هم متصل و پایدار شد.

وی در پایان اذعان کرد: قابل ذکر است که با همکاری متخصص بیهوشی و کادر بیهوشی و با استفاده از لوله مخصوص یکی از ریه‌های بیمار به مدت یک و نیم ساعت در مراحل حساس جراحی جمع شده و از محل عمل جراحی کنار زده شد، بیمار بعد از جراحی در بخش آی سی یو جراحی مغز و اعصاب تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت و بدون هیچ آسیب و نقص عصبی در روز دوم بعد از عمل از تخت پایین آمده و راه می‌رود و علائم قبل از عمل بیمار شامل ضعف و درد و گرفتگی پاهای بیمار برطرف شده است.

منصور نیکخو نیز از توانمندی و مهارت ویژه پزشک بیمارستان قدردانی کرد و افزود: خوشحالیم که بار دیگر بوسیله متخصص جراحی مغز و اعصاب حاذق و توانای این مرکز درمانی، جراحی زیبا و شگفت انگیزی برای اولین بار در سطح استان و این بیمارستان صورت گرفت.

سرپرست بیمارستان امام خمینی دهدشت در ادامه گفت: این بیمار که رنج سفر به مراکز درمانی استانهای همجوار، رنج هزینه مالی و ایاب و ذهاب در این ایام سخت کرونایی برایش مقدور نبود با هنرمندی و خلاقیت جراح زبر دست، دوباره سلامتی خود را بدست آورد که باعث خوشحالی خانواده بیمار و باعث افتخار این مجموعه گردید.

این مسؤول بیان کرد: خوشبختانه این مرکز درمانی علاوه بر پوشش بیماران کرونایی، سایر بیماران در رشته‌های مختلف را در این شرایط حساس پذیرش می‌دهد و جراحان توانمند در رشته‌های مختلف دارا ست که امیدواریم با حمایت‌های همه مسؤولان به ویژه دانشگاه علوم پزشکی استان، با تامین تجهیزات مورد نیاز پزشکی اتاق عمل، این بیمارستان از اعزام بیماران به سایر مراکز درمانی جلوگیری و بیماران در این مرکز درمانی اقدامات و خدمات مورد نیاز را دریافت نمایند.

وی در پایان از دکتر عبدالحمید براتی متخصص جراحی مغز و اعصاب، دکتر مسعود گنجی متخصص بیهوشی، دکتر سعید شهباز پور متخصص جراحی عمومی، کارشناسان بیهوشی و اتاق عمل و پرسنل بخش آی سی یو جراحی مغز و اعصاب و همه همکاران گرامی که در این عمل جراحی پیشرفته و حساس نهایت همکاری را داشته اند تشکر کرد.

انتهای پیام/82016

منبع: فارس

کلیدواژه: جراحی امام خمینی بیمارستان قفسه سینه جراحی مغز و اعصاب متخصص جراحی عمل جراحی قفسه سینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۷۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی کنفرانس آندومتریوز (نابه‌جایی آستر رحم) در بیمارستان امام سجاد(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، کنفرانس یک روزه «آندومتریوز» که دارای امتیاز بازآموزی است به همت مرکز تحقیقات بهداشت باروری و سلامت روان زنان دانشگاه آزاد اسلامی علوم پزشکی تبریز و با همکاری حوزه معاونت اجرایی و معاونت آموزشی بیمارستان امام سجاد(ع) در محل کنفرانس این بیمارستان برگزار شد.

بیش از ۱۰۰ متخصص زنان و زایمان و کارشناسان مامائی در این کنفرانس شرکت داشتند و علی دسترنج تبریزی متخصص آسیب‌شناسی، پاتولوژی، سخنران ویژه این کنفرانس در زمینه بیماری اندومتریوز و بدخیمی‌های مرتبط مطالبی ارا کرد.

دکتر حمدی، دکتر پریزاد، دکتر پویا، دکتر موسی‌زاده، دکتر جهان‌تابی و دکتر همت‌زاده از استادان به‌نام حوزه زنان زایمان و مامائی سخنرانی داشتند و در این زمینه مطالب جدید و به‌روز دنیا مورد بحث قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • موفقیت مخترعان شیرازی در اختراع کیسه مدرج جمع آوری خون از ناحیه جراحی
  • برپایی کنفرانس آندومتریوز (نابه‌جایی آستر رحم) در بیمارستان امام سجاد(ع)
  • انجام موفقیت جراحی باز در بیمارستان اردکان
  • ایمپلنت یک روزه جایگزین سریع بی دندانی