Web Analytics Made Easy - Statcounter

 اسماعیل حسین زهی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه استان سیستان و بلوچستان از حیث محرومیت در همه شاخص ها رتبه اول کشور را دارد، گفت: رئیس جمهور سرزده به استان سیستان و بلوچستان آمد، اما در سه-چهار شهرستان بیشتر حضور نداشت. این استان نزدیک به 30 شهرستان دارد. یعنی شاید نزدیک 50 درصد از جمعیت سیستان و بلوچستان متأسفانه دیداری با ایشان نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ان شاء الله خود رئیس جمهور هماهنگی های لازم را انجام خواهد داد تا در سفرهای بعدی به شهرستان های دیگر هم بروند.

حسین زهی در خصوص سفر رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان در یک منطقه سوق الجیشی قرار دارد و با حدود 900 هزار کیلومتر مساحت، 11.5 درصد از مساحت کشور عزیزمان را تشکیل می دهد اما از حیث محرومیت استان سیستان و بلوچستان در همه شاخص ها رتبه اول کشور را دارد. البته به معنای این نیست که خدای ناکرده خدماتی توسط نظام ارائه نشده است؛ خدماتی بوده ولی متأسفانه توزیع ناعادلانه بودجه در 10 سال گذشته محرومیت این استان را بیشتر کرده است.

ان شاء الله رئیس جمهور در سفرهای بعدی به شهرستان های دیگر هم بروند

نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس جمهور سرزده به استان سیستان و بلوچستان آمد، اما در سه-چهار شهرستان بیشتر حضور نداشت. این استان نزدیک به 30 شهرستان دارد. یعنی شاید نزدیک 50 درصد از جمعیت سیستان و بلوچستان متأسفانه دیداری با ایشان نداشتند. ان شاء الله خود رئیس جمهور هماهنگی های لازم را انجام خواهد داد تا در سفرهای بعدی به شهرستان های دیگر هم بروند.

عمده مشکلات سیستان و بلوچستان در رابطه با آب، راه و برق است

وی با اشاره به اینکه عمده مشکلات سیستان و بلوچستان در رابطه با آب، راه و برق است، گفت: متأسفانه در گذشته مسئولین به یک قطعه از استان توجه می کردند و از بقیه شهرستان ها غافل بوده اند. بحث آلونک سازی که آقای رئیسی در چابهار بازدید داشته را در بقیه شهرستان ها هم داریم. اینها از کوتاهی های مدیران استانی بوده اند که نتوانسته اند خدمات مناسبی در زمینه آب، راه و برق به مردم داشته باشند.

حسین زهی تصریح کرد: بعضی از شهرستان های استان ما با حدود 70 تا 80 هزار نفر جمعیت با مشکل کمبود آب مواجه هستند. وقتی آب کشاورزی روستائیان خشک شده مجبور هستند از روستاها به حاشیه نشینی روی بیاورند تا آب به آنها برسد. البته آب هم بوده ولی بحث مدیریت منابع انسانی است که نتوانسته مدیریت آبرسانی را انجام بدهد.

وی افزود: آقای رئیسی وعده هایی در بحث آب، بازارچه های مرزی، توسعه سواحل مکران و زاغه نشینی داشتند و بنا شد که در مرکز برای بودجه این امور تصمیم گیری شود. اگر پیگیری و نظارت عالی انجام بگیرد قطعا این وعده ها قابل تحقق خواهد بود و مطمئن باشید که ما هم به عنوان نماینده مردم این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

23219

کد خبر 1551618

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجلس یازدهم استان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۰۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام

به همت ستاد اجرایی فرمان امام ۳۵ هزار بسته معیشتی به کمک گروه‌های جهادی، بخشداران و دهیاران در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توزیع شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در پی وقوع بارش‌های سیل آسا در جنوب استان سیستان و بلوچستان با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، بیش از ۳۵ هزار بسته معیشتی به کمک گروه‌های جهادی، بخشداران و دهیاران در مناطق سیل زده توزیع شد.

محمدترکمانه مدیرعامل بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان امام با حضور در مناطق سیل زده در شهرستان‌های دشتیاری، کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان گفت: توزیع بسته معیشتی به صورت روزانه از طریق مسیر‌های زمینی و هوایی به مناطق هدف در حال انجام است و بر اساس تاکید رئیس ستاد بعد از ارزیابی‌های دقیق و بررسی‌های میدانی توسط مسئولین استانی و گروه‌های مستقر در مناطق سیل زده بخشی از خسارت وارد شده به احشام و لوازم خانه، خانواده‌های محروم از طریق خریداری و تحویل احشام و لوازم خانه به این خانواده‌ها جبران خواهد شد.

همچنین به صورت مستمر آب معدنی در مناطق درگیر سیل توزیع می‌شود که در این میان حدود ۵۰ هزار بطری آب معدنی بزرگ در این مناطق توزیع شده است همچنین علاوه بر توزیع ۳ هزار پتو و ۸۰ رول موکت بیش از ۱۰ هزار غذای آماده و بیش از ۳۰ هزار پرس غذای گرم توسط قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام ساماندهی و توزیع شده است.

گفتنی است وسایل مورد نیاز برای تخلیه آب از منازل خریداری شده و توسط گروه‌های جهادی در مناطق سیل زده کار تخلیه آب در حال انجام است و درحال حاضر اکنون بیش از ۴۰ گروه جهادی با مجموعه قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام همکاری می‌کنند.

ترکمانه تاکید کرد: تا زمانی که این مناطق درگیر سیل باشند و مردم نیاز به کمک رسانی داشته باشند خدمات امدادرسانی ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • تداوم امدادرسانی به ۱۳ شهرستان سیل زده سیستان و بلوچستان
  • وصل شدن برق تمام روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • برق تمام روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • برق روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • دومین کاروان حمایتی کمک به سیل‌زدگان بلوچستان قرارگاه قدس توزیع شد
  • سیل ۹۵۰ میلیارد ریال به شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • توزیع ناعادلانه پزشکان متخصص
  • توزیع دومین کاروان حمایتی سپاه دربین سیل زدگان جنوب سیستان وبلوچستان