Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@15:28:35 GMT

ماجرای قبرستان لاکچری در تجریش چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۱۱۷۵

ماجرای قبرستان لاکچری در تجریش چیست؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، قبر‌های لاکچری در تجریش و امامزاده صالح (ع) حاشیه‌ساز شد و برخی از افراد بدون اطلاع از نحوه مشارکت خیران برای توسعه حرم، اقدامات مردمی را به عنوان خرید قبر میلیاردی و لاکچری توصیف کردند. تصاویری از آن نیز دست به دست در فضای مجازی می‌چرخد و حتی برخی از رسانه‌های داخلی نیز این امر را از سوی تولیت آستان امامزاده صالح (ع) تأیید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی، تولیت امامزاده صالح (ع) با تکذیب ادعای برخی رسانه‌ها درباره خرید و فروش قبر میلیاردی و لاکچری در امامزاده صالح (ع) تجریش اظهار داشت: خرید و فروش قبر در آستان صالح بن موسی کاظم (ع) نیز همچون سایر امامزاده‌ها صورت می‌گیرد، اما چنین قیمت‌های نجومی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه صحبت‌های من درباره خرید ۳ تا ۱۰ میلیاردی قبر نیز به عنوان مثال بود، افزود: اکنون ما طرح توسعه امامزاده صالح (ع) را پیگیری می‌کنیم و هر کسی هم بنا بر توانمندی و ارادتی که دارد، مبلغی را کمک می‌کند؛ به طوری که یکی نذر نمک دارد و دیگری هزینه ۲۳ هزار پرس غذا در دهه اول محرم را برای تأمین غذای محرومان می‌دهد و یکی دیگر هم به صورت میلیاردی برای توسعه حرم آستین بالا می‌زند که هیچ کدام از این نذورات ربطی به خرید قبر ندارد.

حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی با اشاره به اینکه تاکنون سه هزار و ۵۰۰ متر از اراضی اطراف امامزاده صالح (ع) آزادسازی شده است، خاطرنشان کرد: ما برای توسعه آستان بنا نداریم قبرفروشی کنیم، بلکه هدف ما توسعه و جذب زائر است. اکنون حدود ۵۰۰ متر از اراضی اطراف حرم هنوز آزادسازی نشده که قصد داریم با خرید پنج ملک باقی مانده، صحن و شبستان حرم را توسعه داده و یک پارکینگ عمومی در جوار حرم احداث کنیم.

تولیت امامزاده صالح (ع) با بیان اینکه امامزاده بودجه‌ای ندارد و همه فعالیت‌های ما با کمک خیران و مردم انجام می‌شود، گفت: هنوز ۵۰۰ متر از اراضی اطراف حرم باقی مانده و ما اعلام می‌کنیم کسی که در خرید این اراضی به ما کمک کند، یک قبر به او هدیه خواهیم داد. البته این امر به معنای آن نیست که کسی با پولی که می‌دهد تا زمین‌های اطراف آزاد شود، قبر برای خود خریداری می‌کند؛ بلکه ما در نظر داریم قبری به او هدیه دهیم که البته باید یادآور شد تاکنون هم چنین اقدامی صورت نگرفته است.

حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی با اشاره به اینکه ما قبر‌های مجانی بسیاری را نیز در اختیار افراد قرار داده‌ایم، ادامه داد: هم‌اکنون در آستان امامزاده صالح (ع)، قبر‌هایی به صورت رایگان به شهدای هسته‌ای و شهدای هواپیمای اوکراینی و افرادی همچون خانواده شهدا و علما و خادمان استان تعلق گرفته است.

وی با بیان اینکه این اقدام برخی رسانه‌ها برای ما برکاتی داشت، درباره قبر‌های لاکچری تصریح کرد: این اتفاق ما را یاری کرد تا لوازمی که چیده شده بود و به عنوان قبر‌های لاکچری از آن یاد می‌شد، همچون شمعدانی و عکس‌های بزرگ که افراد بنا نداشتند برای جمع‌آوری آن با ما همکاری داشته باشند، برداشته و آن محیط یکسان‌سازی شود تا افراد پس از ورود در پایین حرم که قرار بود دارالقرآن هم شود، به یاد آخرت و مرگ بیفتند.

تولیت امامزاده صالح در پایان به چشم‌انداز چهارساله برای توسعه حرم اشاره کرد و گفت: در نظر داریم تا چهار سال آینده مساحت آستان امامزاده صالح (ع) را به یک هکتار افزایش دهیم که این امر با کمک خیران و مردم صورت می‌گیرد و از هیچ بودجه دولتی برای این امر استفاده نمی‌شود.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قبرستان لاکچری امامزاده صالح امامزاده صالح برای توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۱۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تملکات پروژه قبرستان نو قم به ۸۲ مغازه رسید / ضرب‌الاجل تا پایان فروردین برای مالکان

مهرداد توکلی‌مقدم با اشاره به آخرین وضعیت تملک مغازه‌های قبرستان نو اظهار کرد: از تعداد ۱۳۲ مغازه، ۸۲ مغازه تعیین تکلیف شده است و تاکنون حدود ۶۳ مغازه دیگر هم تخریب شده است و تعداد باقی‌مانده تملک شده نیز روز‌های آینده انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تعیین تکلیف تملک ۵۰ مغازه دیگر باقی‌مانده است، افزود: بر اساس اولویت‌بندی شهردار قم، جلسات مستمری برای تملکات در حال برگزاری است و تا پایان فروردین باید تمام ۵۰ مغازه باقی‌مانده تملک شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم ادامه داد: ۱۵ روز کاری و سه هفته زمانی فرصت برای تعیین تکلیف مغازه‌های باقی‌مانده است و باید در این بازه زمانی پرونده تملکات این پروژه بسته شود.

توکلی‌مقدم با اخطار به مغازه‌هایی که تاکنون برای تعیین تکلیف اقدام نکرده‌اند، عنوان کرد: اگر تا پایان فروردین توافقات انجام نشود، از راه قضائی و ماده ۸ قانون نحوه خرید و تملک اراضی و املاک، تملک مغازه‌های باقی‌مانده انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه طراحی باغ مزار توسط سازمان‌های بهسازی اطراف حرم مطهر و سیما منظر انجام شده است، اذعان کرد: پس از تعیین تکلیف تملکات اقدامات عمرانی آغاز می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم از پیش‌بینی ۵.۵ هزار میلیارد ریالی هزینه تملکات مغازه‌های قبرستان نو خبر داد و گفت: برخی از بقاع نیز در این طرح وجود دارد که نیازمند تعیین تکلیف اداره کل اوقاف و امور خیریه است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • درگیری خونین در قبرستان یاسوج/ ۲ نفر کشته شدند
  • عمارت به یادگار مانده از زمان قاجار در پایتخت
  • عروسی دختر شاه اینجا برگزار شد!
  • وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان افزایش یافت
  • تملکات پروژه قبرستان نو قم به ۸۲ مغازه رسید / ضرب‌الاجل تا پایان فروردین برای مالکان
  • عمل صالح شاعران، استفاده از این ذوق برای ارتقای جامعه است + فیلم
  • ماجرای هجوم دستفروش‌ها به مسجد سپهسالار و امامزاده زید(ع)
  • تملکات پروژه قبرستان قم به ۸۲ مغازه رسید / ضرب‌الاجل تا پایان فروردین برای مالکان
  • تملکات پروژه قبرستان قم به ۸۲ مغازه رسید / ضرب‌الاجل ۱۵ روزه برای مراجعه مالکان
  • نورافشانی بارگاه امامزاده علی صالح در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع)