Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@05:04:16 GMT

پیش‌بینی‌ قیمت دلار چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۱۴۴۰

پیش‌بینی‌ قیمت دلار چگونه است؟

به گزارش پایگاه خبری مثلث آنلاین: به گفته فعالان، بازار پس از چند روز پرنوسان در حال پیدا کردن نقطه تعادل بود و به راحتی نمی‌توانست از نقاط حمایتی و مقاومتی عبور کند. معامله‌گران در چنین روزهایی سعی می‌کنند از نوسانات محدود رفت و برگشتی کسب سود کنند. در چنین شرایطی که نوسانات کاهش پیدا کرده است، برای تحلیل‌گران نقاط خرید و فروش تکنیکالی در بازار دلار اهمیت زیادی دارد که شکست آنها، زمینه‌ساز موج جدید خریدها و فروش‌ها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به باور تحلیل‌گران فنی، برای افزایشی‌های بازار در شرایط کنونی نقطه قیمت دلار ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی اهمیت زیادی دارد. آنها باور دارند که در صورت شکست این نقطه، خریداران بیشتری وارد بازار می‌شوند و قیمت دلار را به سوی کانال ۲۸ هزار تومانی سوق می‌دهند. قیمت دلار یک بار در همین هفته گذشته توانست از محدوده یاد شده عبور کند و به سمت محدوده ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومانی حرکت کند.

در مقابل برای کاهشی‌های بازار ارز محدوده ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومانی اهمیت زیادی دارد. آنها باور دارند که با شکست محدوده یاد شده، فروش‌های ارزی به اندازه‌ای زیاد خواهد شد که قیمت به سوی کانال ۲۵ و ۲۴ هزار تومان حرکت خواهد کرد. با این حال، در روزهای اخیر دلار توان برگشت به زیر حمایت یاد شده را از خود نشان نداده است. بازار در دو روز اخیر بیشتر حول و حوش محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان نوسان کرده است.

تاثیر مذاکرات بر بازار ارز

به گفته فعالان، یکی از مهم‌ترین عواملی که انتظارات معامله‌گران در روزهای اخیر را تحت تاثیر قرار داد، بحث‌های مربوط به مذاکرات هسته‌ای بود.

در روزهای ابتدایی هفته عنوان شد که ممکن است دور جدید مذاکرات هسته‌ای به زودی آغاز شود. همین عامل موجب شد میزان فروش‌ها در بازار یکباره بیشتر شود و قیمت دلار در مقطعی به انتهای کانال ۲۶‌هزار تومانی برود. با این حال، روز سه‌شنبه عنوان شد که ممکن است گفت‌وگوهای هسته‌ای تا دو ماه آینده آغاز نشود، ‌در نتیجه سطح تقاضا کمی بالا آمد و دلار به کانال ۲۷ هزار تومانی برگشت.

روز چهارشنبه تقریبا فضای بازار متعادل بود و اتفاق هیجانی زیادی در بازار رخ نداد. البته گفته می‌شد که بازارساز از طریق عرضه ارز قصد داشت که اجازه ندهد قیمت دلار نوسان زیادی را تجربه کند و تلاش داشت که حتی قیمت را به سوی کانال ۲۶ هزار تومانی هدایت کند.

دیروز صرافی‌های بانکی قیمت فروش دلار خود را در محدوده ۲۶ هزار و ۵۵۰ تومان قرار دادند تا به نوعی به بازار سیگنال بدهند که کانال ۲۷ هزار تومان را به رسمیت نمی‌شناسند.

تاثیر درهم بر بازار ارز

روز چهارشنبه در بازار حواله درهم نیز اتفاق افزایشی خاصی رخ نداد و قیمت این ارز بیشتر رو به سوی محدوده‌های پایین‌تر داشت. درهم که روز سه‌شنبه در محدوده ۷ هزار و ۴۰۰ تومان قرار داشت، روز چهارشنبه وارد محدوده ۷ هزار و ۳۰۰ تومان شد. افت قیمت حواله درهم سیگنال دیگری بود که دیروز به بازار داخلی رسید و به واسطه آن، میزان فروش‌های معامله‌گران زیاد شد. به گفته فعالان در صورتی که درهم به محدوده ۷ هزار و ۲۰۰ تومان سقوط کند، احتمال نزول دلار به کانال ۲۶ هزار تومان وجود دارد.

 

 

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت دلار هزار تومانی هزار تومان قیمت دلار ۲۷ هزار ۲۶ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۱۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی قیمت دلار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 قیمت دلار با شروع چهارمین روز هفته نوسان محدود افزایشی داشت، اما در نهایت نیمه کریدور ششم را از دست داد و در پله‌های پایانی کانال پایین‌تر بسته شد. روند تقاضا در روزهای اخیر از عرضه کمی جلو افتاده و معامله‌گران افت قیمت اونس جهانی طلا را در ثبات بازار ارز موثر می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار روز سه‌شنبه افزایش محدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی داشت و در پله پایانی کانال چهارم از کریدور ششم بسته شد. معامله‌گران مدعی‌اند تقاضا اندکی از عرضه پیشی گرفته اما این حضور پررنگ بازارساز و کاهش اونس جهانی طلاست که انتظارات تورمی را تا حدودی کاهش داده است.

سیاست فریز دلار ادامه دارد

برخی معامله‌گران با توجه به اجرای سیاست فریز قیمت دلار از سوی بانک مرکزی در سال گذشته معتقدند دلار با تلاش سیاست‌گذار در منطقه فعلی به ثبات رسیده و اگر اخبار نامساعد سیاسی روانه بازارها نشود دلار فعلاً در محدوده‌ فعلی ماندگار است. باید توجه داشت روند کاهشی قابل توجه قیمت در بازارهای جهانی در کاهش التهابات بازارهای داخلی بی‌تاثیر نبود.

کارشناسان اقتصادی معتقدند در ادامه سال جاری فشار مالیاتی زیاد خواهد شد و سخت‌گیری‌های دولت افزایشی است. آنها می‌گویند برای دولت رونق اقتصادی و اشتغال اهمیت خاصی ندارد و همه اینها شرایط رکودی بدی برای بازارهای مالی به وجود خواهد آورد.
راه درهم از دلار جدا شد

قیمت درهم روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت کاهش ۸۰ تومانی داشت و با رقم ۱۷ هزار و ۵۲۰ تومان بسته شد. تتر  با کاهش ۲۵۰ تومانی به کف کانال ۶۵ هزار تومانی برگشت.

قیمت پوند انگلیس با رشد ۳۰ تومانی روی رقم ۸۰ هزار و ۲۰۰ تومانی ایستاد. یورو نیز روز سه‌شنبه تغییر قیمت نداشت و با رقم ۶۹ هزار و ۲۴۰ تومان بسته شد.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار در چهارمین روز اردیبهشت افزایش ۱۵۰ تومانی داشت و به‌ترتیب با رقم‌های ۴۳ هزار و ۸۹۶ تومان، و ۴۰ هزار و ۹۷۶ تومان عرضه شد.

tags # قیمت دلار سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  •  پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار در روند اصلاحی افتاد
  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/حباب سکه با کاهش قیمت همراه شد
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبات دلار کوتاه‌مدت است؟
  • کف قیمت دلار کجا خواهد بود؟