Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت: صدور مجوز برای برگزاری برنامه‌های تجمعی که امکان کنترل پروتکل‌های بهداشتی در آن وجود ندارد، ممنوع است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین ، هدایت‌الله جمالی‌پور عصر امروز در جلسه نود و یکم ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان قزوین که در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، با انتقاد از مدیرکل ارشاد برای برگزاری مراسم تعزیه بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار داشت: پیشتر مصوب کردیم که برگزاری تعزیه در فضای باز اشکالی ندارد؛ اما به شرطی که فاصله 2 متری بین تماشاچی‌ها رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نه اینکه مردم کنار هم بشینند و با دم و بازدم همدیگر را آلوده کنند.

وی اضافه کرد: وقتی دنبال صدور مجوز برای برنامه‌ها هستیم، باید ببینیم به چه برنامه‌ای داریم مجوز اجرا می‌دهیم و آیا امکان رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در این برنامه وجود دارد یا خیر؟ البته این موضوع را دانشگاه علوم پزشکی باید تأیید کند و اگر دانشگاه مجوزی داد و بعد یک مراسم ایجاد آلودگی کرد، آن وقت از رئیس دانشگاه حساب‌کشی می‌کنیم.

جمالی‌پور ادامه داد: بنابراین صدور مجوز برای برگزاری برنامه‌های تجمعی در فضای باز که امکان کنترل پروتکل‌های بهداشتی در آن وجود ندارد، ممنوع است و قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونای استان هم حق ندارد، برای برنامه‌ای که اجرای آن می‌تواند منتج به آلودگی شود و از نظر پروتکل‌های بهداشتی قابل کنترل نیست، مجوز برگزاری صادر کند.

وی با اشاره به مناسبت‌های مذهبی پیش رو در ماه محرم و صفر تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی هم نباید به چنین برنامه‌های مجوز دهد؛ چرا که یکی از پیام‌های امام حسین(ع) در واقعه عاشورا رعایت حق‌الناس است و ما اجازه نداریم که برنامه‌ای به نام سیدالشهدا(ع) برگزار کرده و در آن حق‌الناس را زیر پا بگذاریم.

واحدهای تولیدی حق راه دادن کارگران بدون ماسک را ندارند

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخورد بااغماض ستاد کرونا با اصناف و کسبه گفت: با توجه به شرایط اقتصادی به دنبال تعطیل کردن صنوف نیستیم؛ ولی اگر قرار باشد این اغماض‌ها به خطری برای جان مردم تبدیل شود، نه خدا و نه از مردم از ما این مورد را قبول نمی‌کند و امروز مردم به خاطر برخی سهل‌گیری‌ها در برخورد با اصناف از ما ایراد می‌گیرند.

جمالی‌پور باز بودن مغازه‌ها و فروشگاه‌ها بعد از ساعت 10 شب را دهان‌کجی به ستاد کرونا توصیف کرد و افزود: ورود افراد بدون ماسک به پاساژها و مجتمع‌های تجاری تخلف است و اگر خبرنگاری درباره این موضوع گزارش دهد، اتاق اصناف مسئول است. ضمن اینکه هیچ واحد تولیدی حق ندارد که کارگران و کارکنان خود را بدون ماسک به داخل کارخانه راه دهد.

وی همچنین از ماسک نزدن برخی نانوایان انتقاد کرد و ادامه داد: اگر چنین تخلفاتی را در میان صنوف ببینیم، برخورد محکم و بازدارنده‌ای با متخلفان خواهیم داشت تا بقیه هم نکات بهداشتی را درست رعایت کنند.

رکورد بیماران بدحال کرونایی استان قزوین شکست دادستان قزوین: اجرای مصوبات ستاد کرونا به وحدت و همراهی مردم نیاز دارد بازرس کل استان قزوین: برخورد با تخلفات کرونایی ادارات در اولویت ستاد کرونا قرار گیرد

لزوم اجرای گسترده طرح مراقبت در منزل

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین هم در ادامه این جلسه با اشاره به بار سنگین روی دوش مدافعان سلامت برای مدیریت بیماری کرونا گفت:‌ بنابراین اجرای طرح مراقبت در منزل باید در استان قزوین تشدید و گسترده‌تر شود و بیماران کرونایی سرپایی که حال عمومی بهتری دارند و امکان مالی برای تأمین اکسیژن دارند، در بخشی از منزل که خطر آلودگی آن برای خانواده کم است، بستری شوند. در ضمن دانشگاه علوم پزشکی باید برای هر 5 نفر از بستری‌‌شدگان خانگی هم یک ناظر بهداشتی قرار دهد و به شدت مراقب روند درمان آنها باشد.

قدرت‌الله مهدیخانی اضافه کرد: واکسیناسیون عمومی در مدارس و دانشگاه‌های استان قزوین را بعد از جمع‌بندی ستاد ملی کرونا اعمال خواهد شد و قرارگاه عملیاتی تا هفته بعد کم‌وکیف واکسیناسیون دانشجویان را به صورت دقیق بررسی خواهد کرد.

وی همچنین به مشکل شارژ کپسول‌های اکسیژن در بیمارستان‌های خصوصی اشاره کرد و گفت: سازمان صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی مسئول شارژ کپسول‌های اکسیژن ویژه بیماران کرونایی هستند و باید طوری با بخش خصوصی همکاری کند که نارضایتی ایجاد نشود.

کمبود کپسول اکسیژن در پایگاه‌های هلال‌احمر

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین هم با اشاره به کمبود کپسول اکسیژن در مراکز ذخیره این سازمان گفت: بنابراین برای اعطای کپسول اکسیژن به مجریان طرح مراقبت در منزل کمبودهایی داریم که این کمبودها باید از طرف کارخانجات و واحدهای صنعتی تولیدکننده کپسول‌های اکسیژن برطرف شود.

حسن آصفی افزود: بخشی از آمران سلامت جمعیت هلال‌احمر با تغییر مأموریت به نیروهای حمایتی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تبدیل شدند و این روزها جوانان هلال‌احمر به مناطق محروم و دورافتاده استان قزوین رفته و از تردد افراد مبتلا به کرونا در سطح محلات جلوگیری کرده و اقلام ضروری چنین خانواده‌هایی را برای آنها تهیه می‌کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فاصله گذاری اجتماعی پروتکل های بهداشتی استانداری قزوین ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی پروتکل های بهداشتی استانداری قزوین ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی صدور مجوز برای برگزاری استان قزوین ستاد کرونا هلال احمر برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۱۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور آفرود سواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان دکتر حمید سلامتی اظهار کرد: یکی از نگرانی های اولیه مرتبط با آفرود، فرسایش و تخریب زیستگاه های طبیعی است. وسایل نقلیه قدرتمند مورد استفاده در آفرودها می توانند آسیب زیادی به اکوسیستم هایی مانند تالاب ها، مراتع و جنگل ها وارد کنند.

وی ادامه داد: فشرده سازی خاک فعالیت های آفرود معمولا باعث تراکم خاک می شود که بر سلامت و تنوع زیستی اکوسیستم ها تأثیر منفی می گذارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان تصریح کرد: هنگامی که وسایل نقلیه از زمین های حساس عبور می کنند، وزن آنها خاک را فشرده می کند و ریشه ها و جذب مواد جذب مواد مغذی را برای گیاهان سخت می کند. این خاک فشرده همچنین از نفوذ آب جلوگیری می کند که منجر به افزایش سیل و آلودگی بالقوه آب می شود.

سلامتی با اشاره به گسترش گونه های مزاحم توسط وسایل نقلیه نیز گفت: خودروها دانه‌، هاگ‌ و سایر تخم گیاهان را حمل کنند که ممکن است به لاستیک‌ها، زیرشاخه‌ها یا تجهیزات بچسبند. هنگامی که وسایل نقلیه آفرود بین مناطق مختلف حرکت می کنند، می توانند ناخودآگاه گونه های غیر بومی را به مکان هایی که قبلاً در آن جا وجود نداشتند را وارد کنند. این گونه های مهاجم اغلب با گیاهان بومی رقابت می کنند، اکوسیستم های محلی را نابود می کنند و منجر به از دست دادن گونه های گیاهان می شوند. گسترش گونه‌های مزاحم می‌تواند اثرات طولانی‌مدتی بر گیاهان و جانوران بومی داشته باشد و ترکیب و عملکرد اکوسیستم‌ها را تغییر دهد.

در ادامه جلسه، علی زنگی معاون مدیرپیشگیری دادگستری کل استان افزود: حضور موتورسواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد.

وی با تاکید بر عدم حضور آفرودسواران در مناطقی که به عنوان منابع طبیعی و محیط زیست هستند، ادامه داد: افرادی که وارد این عرصه ها می شوند مشخص شوند. و نیروی انتظامی، جنگلبانان و محیط بانان کارت های شناسایی که از سوی کانون به افراد واجد شرایط تحویل داده شده است را بررسی نمایند.

سرهنگ عیسی گلبینی مفرد فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان نیز در این جلسه با اشاره به موضوعات حفاظتی در عرصه های ملی گفت: مشاهده شده برخی تورها بعد از زدن کپ در عرصه های ملی اقدام به قطع درختان برای آتش و یا حتی قطع برخی درختان بابت استفاده در مصارف دیگر نیز انجام می دهند.

سرهنگ گلبینی مفرد با اشاره به تاثیرات مخرب روشن کردن آتش بر روی خاک نیز گفت : اکثر برنامه ها و تورها که شب مانی در منطقه دارند به مدت دو الی سه شب که خود به دلیل روشن ماندن آتش به مدت زیاد آسیب زیادی به خاک و موجودات داخل خاک میزند که این خسارت ها جبران ناپذیر می باشد.

مرتضی عباسی رئیس هیات موتورسواری و اتومبیل رانی استان گلستان گفت: از سال 1401 دستورالعملی صادر شده است که برای اتوکمپر، تورسافاری و تور آفرود که همه شرکتهایی که خدمات تور انجام میدهند باید از هیات مجوز بگیرند. مرتضی عباسی با بیان وجود تورهای بدون مجوز گفت: موتورسواران و آفرود سوارانی که از هیات مجوز نداشته باشند می توان با آن ها قانونی برخورد کرد.

هیئت موتورسواری و اتومبیل رانی نیز مصوبات و دستورالعمل خود را برای شرکت های مسافرتی ارسال و طی نامه مکتوب با دادگستری و دادستان استان تورهای بدون مجوز را معرفی نماید.علی نوری رئیس گروه گردشگری و میراث فرهنگی نیز گفپت: با اجرای این تفریح به صورت دلبخواه و غیرمسئولانه انتقاد داریم و نتیجه آن را تخریب بیش تر منابع طبیعی و محیط زیست می دانیم.

وی در ادامه گفت: نکته قابل توجه در این رابطه، مقوله آموزش است. چراکه، درواقع افرادی که آموزش نمی‌بینند نه تنها به خود، بلکه به طبیعت هم آسیب می‌رسانند.نوری افزود:آموزش، تغییر نگرش، ایجاد حساسیت و سپردن مسوولیت در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی می تواند نقش به سزایی را در کاهش تخریب و یاری رسانی در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و کمک به جنگلبانان و محیط بانان با توجه به پتانسیل عظیمی که در این گروه ها وجود دارد، ایفا کند.

در انتهای جلسه مقرر شد چند نقطه مناسب در اراضی پست و شمال استان برای ایجاد پیست از سمت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان مشخص گردد . هیئت موتورسواری و اتومبیل رانی نیز مصوبات و دستورالعمل خود و لیست تورهای بدون مجوز را طی نامه مکتوب به دادگستری و دادستان استان اعلام نماید.

دیگر خبرها

  • قلیان لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • قلیانی لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • صدور مجوزهای کاغذی ممنوع شد
  • برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور
  • برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تبیینی دهه کرامت در بوشهر
  • برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی در قزوین
  • دهه کرامت بهترین فرصت برای بازیابی جایگاه زنان در جامعه است
  • حضور آفرود سواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد