Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:33:04 GMT

۲۰ شهریور پایان مهلت شرکت در جشنواره تَنَم زمین

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۵۲۴۴

۲۰ شهریور پایان مهلت شرکت در جشنواره تَنَم زمین

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، سید ابوالقاسم موسوی انزهایی، هدف از برپایی این جشنواره را گسترش دانش عمومی، به اشتراک‌گذاری تجربه‌های ارزشمند فعالان محیط زیست و ارج نهادن به تلاش‌ها در راستای حفظ محیط زیست عنوان کرد و افزود: آموزش و ترویج فرهنگ‌ حفاظت از محیط زیست، مشارکت در حفاظت از مناطق تحت مدیریت سازمان و آموزش جوامع محلی، حفاظت از حیات وحش، ساخت آبشخور و تامین علوفه حیات وحش، مدیریت پسماند و کاهش آلایندگی و بهبود تاب‌آوری سرزمین، درمان و مراقبت از حیات وحش آسیب دیده، حفاظت از منابع آبی و تالاب‌ها، حفاظت و احیای تنوع زیستی و پوشش گیاهی ارزشمند و اندمیک، حفظ میراث طبیعی کشور و ترویج گردشگری پایدار،  مسوولیت اجتماعی (بنگاه‌های اقتصادی، موسسات وشرکت های دولتی و غیردولتی) و هرگونه اقدام و فعالیتی که نقشی در احیا و حفاظت از محیط‌ زیست دارد، محورهای جشنواره تنم زمین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جشنواره تنم زمین با همکاری پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار انجام شده است، اظهار داشت: خوشبختانه با استقبال خوبی که از این جشنواره شد، تعداد ۱۳۷ اثر تاکنون به دبیر خانه جشنواره رسیده است که بیشتر آنها در راستای اهداف و مرتبط با عناوین جشنواره بوده اند.

موسوی همچنین با اشاره به بخش هایی که بیشترین فراوانی آثار را داشت گفت: حوزه تنوع زیستی، حیات وحش و زیستگاه های خشکی و آبی و  تالاب ها، مدیریت پسماند و آموزش محیط زیست از جمله موضوعاتی بودند که بیشترین فراوانی و آثار را به جشنواره ارایه کرده اند.

وی گفت: آثار رسیده در هفت جلسه کمیته داوری مورد بررسی قرار گرفت که شامل تقریبا ۹۰ درصد آثار است، آثار برگزیده در قالب کتابچه‌ای با عنوان «تنم، زمین» مستندسازی خواهد شد و برای تبادل تجربیات در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت، همچنین از میان آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، پنج اثر به عنوان اقدام برتر انتخاب و برای هریک از آنها یک فیلم مستند تهیه و برای نمایش در اختیار شبکه مستند رسانه ملی یا شبکه‌های نمایش خانگی قرار می‌گیرد.

موسوی با تاکید بر اهداف جشنواره تنم زمین گفت: حسب فراوانی آثاری که به جشنواه رسیده در نظر است فیلم های مستند با موضوعات مدیریت پسماند، تنوع زیستی، آموزش کودکان و دانش آموزان و همچنین آشنایی با بنگاه های اقتصادی که مسئولیت اجتماعی خود را در حوزه محیط زیست به خوبی انجام داده اند تهیه و منتشر شود.

به گفته وی، متقاضیان شرکت در جشنواره می توانند تا ۲۰ شهریور سال ۱۴۰۰ پس از تهیه ویدیو مورد نظر، با مراجعه به تارنمای این جشنواره به آدرس www.tanamzamin.ir  در قسمت شرکت در جشنواره، یا با استفاده از ربات تلگرامی جشنواره به آدرس @tanamzamin، با پرکردن فرم مشخصات، فایل ویدیویی را به پیوست ارائه دهند.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست مشارکت های مردمی آهنگ حیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست مشارکت های مردمی آهنگ حیات سازمان حفاظت محیط زیست مشارکت های مردمی آهنگ حیات محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۵۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار محیط زیست به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمدرضا علیمرادی اظهار کرد: پیرو بارندگی اخیر سیستان و بلوچستان، سیلابی شدن رودخانه‌ها و سر ریز شدن بیشتر سدهای استان از جمله پیشین، زیردان و ادامه شرایط نامساعد جوی، استرس و تنش در حیات وحش به ویژه تمساح پوزه کوتاه (گاندو) دور از انتظار نیست از این رو احتمال خروج تمساح‌ها از برکه محل زیست اصلی وجود دارد.

وی بیان کرد: از ساکنان مناطق سیل زده درخواست می شود نسبت به تردد غیر ضروری در مناطق سیلابی، حاشیه رودخانه باهوکلات، هوتک‌ها، مرداب‌ها و مناطق حاشیه‌ای زیستگاه های حیات وحش تا زمان فروکش کردن سیلاب و برگشت به شرایط عادی، خودداری کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی محیط زیست سیستان و بلوچستان علیمرادی تصریح کرد: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث تلخ و حملات احتمالی حیات وحش به مردم توصیه می‌شود در زمان مشاهده هر گونه جانور وحشی گرفتار در مناطق سیلابی، مراتب را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اعلام و یا با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • ضرورت مشارکت آحاد جامعه در حفظ محیط زیست
  • لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان
  • راه اندازی پویش حفاظت از محیط زیست
  • درخشش عکاس محیط زیست آذربایجان غربی در جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست
  • خطر حمله گاندو‌ها در کمین سیل‌زدگان
  • کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت
  • هشدار حمله تمساح‌ها به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ؛ مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشید
  • هشدار محیط زیست به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • سیلزدگان مراقب تمساح باشند
  • توسعه باید با دانش سنتی و بومی هر منطقه همراه شود