Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-24@19:11:13 GMT

نگاه ویژه سرمربی جدید کشتی آزاد به المپیک ۲۰۲۴

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۵۲۸۱

نگاه ویژه سرمربی جدید کشتی آزاد به المپیک ۲۰۲۴

سرمربی جدید تیم ملی کشتی آزاد معتقد است فارغ از حضور هر فردی در رأس امور باید طوری برنامه‌ریزی کرد که کسب بهترین نتیجه در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را نشانه رفت.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، پس از اینکه غلامرضا محمدی به دلیل نتایج نه چندان دلچسب کشتی آزاد در المپیک ۲۰۲۰ توکیو جای خود را به سرمربی جدید تیم ملی داد، مسئولیت سنگینی متوجه پژمان درستکار به عنوان سکاندار تازه نفس تیم ملی کشتی آزاد محول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 

درستکار که با تکیه بر ارتباط بسیار مطلوب و دیرینه با رئیس فدراسیون کشتی، انگیزه و اقبال فراوانی برای حضوری موفق در این مسئولیت را دارد، حالا در نخستین آزمون خود باید در رقابتهای جهانی ۲۰۲۱ نروژ توانایی خود را اثبات کند.

 

اما سرمربی جدید تیم ملی کشتی آزاد که به تازگی نخستین اردوی آماده سازی ملی‌پوشان را پشت سر گذاشته نگاهی فراتر از رقابتهای جهانی نروژ دارد و معتقد است برنامه اصلی کشتی باید برای درخشش در المپیک ۲۰۲۴ پاریس تدوین و اجرایی شود.

 

پژمان درستکار این موضوع را در یک گفتگوی تلویزیونی مطرح کرد و گفت: «معلوم نیست ما تا چه زمانی باشیم، اما هدف و برنامه اصلی کشتی باید المپیک پاریس باشد. ضمن اینکه ما سال آینده علاوه بر قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی را هم در پیش داریم و سال بعدی نیز جهانی گزینشی المپیک در پیش است. سه سال سخت را پیش رو داریم و قطعاً با برنامه‌ریزی المپیک محور، امیدوار هستیم با سهمیه کامل و شانس طلاهای بیشتر به المپیک بعدی برویم.»

 

وی با اشاره به دو قطب کشتی جهان یعنی روسیه و آمریکا گفت: «هرکدام از این کشورها همواره دو یا سه مدال طلای المپیک می‌گیرند. مطمئناً آنها شانس بیشتری برای طلا دارند که به دو مدال می‌رسند. ما هم باید به نقطه‌ای برسیم که اینگونه عمل کنیم چراکه اگر برای یک مدال طلا به میادین مهم برویم همان مدال را هم نمی گیریم»

 

مسابقات کشتی قهرمانی جهان به عنوان نخستین آزمون پژمان درستکار و همکارانش طی روزهای ۱۰ تا ۱۸ مهرماه در شهر اسلو کشور نروژ برگزار می‌شود که ترکیب تیم ملی کشتی آزاد ایران برای حضور در این پیکارها به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: علیرضا سرلک

۶۱ کیلوگرم: رحمان عموزاد

۶۵ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی

۷۰ کیلوگرم: عرفان الهی

۷۴ کیلوگرم: یونس امامی

۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی

۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی

۹۲ کیلوگرم: کامران قاسم‌پور

۹۷ کیلوگرم: مجتبی گلیج

۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع

آزاد کشتی پژمان درستکار

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: آزاد کشتی پژمان درستکار تیم ملی کشتی آزاد پژمان درستکار سرمربی جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۵۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمدی با برتری بر قاتل چنگیز، مدعی قهرمانی المپیک 2024 شد

سال گذشته در وزن 87 کیلوگرم کشتی فرنگی، نورالدین تورسینوف قزاق سهمیه المپیک 2024 گرفت و ناصر علیزاده و سایر آسیایی ها از سهمیه محروم شدند.

به گزارش طرفداری، ناصر علیزاده در مسابقات قهرمانی آسیا طلا گرفت اما برای کسب سهمیه، ایران علیرضا مهمدی جوان را به میدان فرستاد و این جوان که سال قبل در 82 کیلو نایب قهرمان جهان شده بود، توانست با پیروزی برابر حریف قدرتمند ازبکستانی یعنی بردیموراتوف به المپیک برسد. این کشتی گیر ازبک در مسابقات جهانی سال قبل بهترین آسیایی بود که هر چند مثل تورسینوف به سهمیه المپیک نرسید، اما برابر علی چنگیز ترک که قهرمان مسابقات شد، بازنده شد.

بردیموراتوف در بازیهای آسیایی سال قبل هم موفق شده بود با برتری برابر ناصر علیزاده در دیدار فینال، قهرمان آن مسابقات شود. او در آن مسابقات ناصر علیزاده را 7-4 شکست داد.

به عبارتی علیرضا مهمدی برابر کشتی گیری برنده شد که سال قبل در مسابقات جهانی برابر قهرمان جهان تنها 3-3 باخته و برد مهمدی یک پیروزی عالی و روحیه بخش است. قطعا در مسابقات جهانی کشتی تنها 4-3 نفر در سطح این کشتی گیر ازبک و بالاتر از او هستند و می توانیم امیدوار باشیم که مهمدی بعد از صعود به وزن 87 کیلوی مسابقات المپیک هم مدعی کسب عنوان قهرمانی باشد.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • مهمدی با برتری بر قاتل چنگیز، مدعی قهرمانی المپیک 2024 شد
  • پائز: المپیک ۲۰۲۴ واقعیت است، نه رویا
  • تعداد سهمیه‌های کاروان المپیک به ۱+۳۱ رسید
  • امینی: پژمان درستکار گفت باید به کشتی کمک کنی
  • اردوی تیم ملی کشتی؛ حسن یزدانی به تیم بازگشت
  • اعلام زمان اردوی تیم ملی کشتی آزاد برای المپیک پاریس با حضور حسن یزدانی
  • دستیار درستکار به کادرفنی تیم ملی برگشت
  • خبر خوش برای کشتی آزاد ایران
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک/ اسامی کامل مسافران پاریس