Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود ظفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه چسبیده بودن به محدوده شهر و ارزان قیمت بودن این زمین ها را برای مشتریان جذاب و وسوسه انگیز کرده از  شهروندان خواست تا فریب تبلیغات مذکور را نخورند.

شهردار دوگنبدان عنوان کرد: هر نوع نقل و انتقال اعم از عادی، تفکیک، افراز، صدور سند وکالتی و تغییر کاربری اراضی خارج از محدوده قانونی شهر بدون طی مراحل قانونی ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد:فروش اراضی در قالب سهام، فیش و برگه های وکالتی با عناوینی از قبیل باغ شهر، گلخانه و غیره با هدف فرار از قانون صورت می گیرد.

شهردار دوگنبدان تصریح کرد: شرکت های تعاونی مسکن ،اعضای آن و مشاوران املاک باید از انجام این معاملات برابر مواد ۶ و ۸ قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی فاقد سند رسمی" و تبصره ۳ ماده ۱ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و مواد ۶ و ۷ قانون منع خرید و فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی برای  مسکن به شرکت های تعاونی مسکن و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی و ماده ۶ قانون جلوگیری و از خرد شدن اراضی کشاورزی خودداری کنند.

وی با اشاره به طرح بازنگری شهر دوگنبدان مصوب دیماه  ۱۳۹۴ تعیین و ابلاغ محدوده و حریم شهر گفت : ارائه هرگونه خدماتی مانند انشعاب های آب، برق، گاز، جدولگذاری و غیره خارج از محدوده شهر به اراضی و املاک فاقد پروانه از سوی دستگاه های اجرایی، خدماتی ممنوع است و هرگونه الحاق به محدوده شهری با بازنگری طرح جامع بازنگری طرح تفصیلی انجام می شود.

ظفری از شهروندان خواست تا قبل از هرگونه معامله زمین نسبت به استعلام وضعیت قرار گیری آن اعم از داخل محدوده شهر و کاربری مسکونی از شهرداری اطمینان حاصل کنند تا از بروز مشکلاتی در آینده برای سرمایه خود و اقشار آسیب پذیر، دستگاه های اجرایی و ایجاد مشکلات اساسی برای آینده توسعه شهری برخلاف ضوابط و اصول شهرسازی جلوگیری شود.

در روزهای اخیر تبلیغاتی تحت عنوان زمین های "طرح ۱۴۰۰ سمت چپ دانشگاه آزاد" واقع در مجاورت دانشگاه آزاد اسلامی دوگنبدان مبنی بر قطعه بندی و فروش قطعات از سوی مالکان صورت گرفته بود که با توجه به قرار گیری این قطعات در خارج از محدوده شهر و کاربری کشاورزی این اقدام خلاف ضوابط قانونی اعلام شده است.

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد گچساران سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد گچساران سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور کهگیلویه و بویراحمد گچساران سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور محدوده شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۶۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرهنگ بهرام تقی زاده افزود: استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در دریافت گزارش‌ها و همچنین هماهنگی با نیروهای منابع طبیعی و انتظامی در واکنش سریع به متخلفان از ویژگی‌های بارز یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان در برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز است. وی اضافه کرد: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی استان به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه‌های کشاورزی است. فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: سالانه در ایام نوروز و فروردین ماه در استان بیش از صدها مورد تخلف ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شناسایی و در مرحله ابتدایی و پی‌کنی، شناسایی و دستور توقف عملیات صادر می شود. وی با اشاره به فعالیت ۲۲ گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در استان به صورت شبانه روزی است، ادامه داد: در فروردین امسال ۲۱۲ فقره اخطاریه در زمینه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان صادر و عملیات اجرایی متوقف شد. تقی زاده اضافه کرد: در این مدت ۱۵ فقره احکام در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ و سه مورد حکم قطعی قضایی تخریب مستحدثات غیر مجاز در اراضی کشاورزی در سطح استان اجرا شده است. وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز از طریق سامانه ۱۳۱ یا با مراجعه به نشانی https://cms.laoi.ir تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

دیگر خبرها

  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • رفع تداخلات ارضی از ۶۸ درصد زمین‌های کشاورزی
  • ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد
  • آزاد سازی ٢٠ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی اسلامشهر
  • شناسایی تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیشابوربا رصد ماهواره‌ای