Web Analytics Made Easy - Statcounter

رقیه کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اولیاء ۲۹ هزار و ۳۴۱ نوآموز برای سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی فرزندشان نوبت گرفته اند، افزود: از این تعداد ۲۶ هزار و ۳۶۱ نفر سنجش شدند و بقیه نیز به نوبت ارزیابی می شوند.

وی افزود: از مجموع نوآموزان تحت پوشش طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی در گیلان، ۲۱ هزار و ۱۰۴ نفر بدون مشکل به مدارس عادی معرفی و پنج هزار و ۲۵۷ نفر به دلیل مشکلات بینایی، شنوایی، هوش و جسمی و حرکتی به بخش تخصصی ارجاع داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه معمولا ۱.۵ درصد از نوآموزان تحت پوشش طرح سنجش به مدارس استثنایی معرفی می شوند، اضافه کرد:  ۹۰ درصد از پنج هزار و ۲۵۷ نفر از نوآموزان ارجاع شده به بخش تخصصی برای ثبت نام به مدارس عادی معرفی خواهند شد.

کریمی با اشاره به پیش بینی وجود  ۳۱ هزار نوآموز اول دبستان در گیلان، از اولیاء نوآموزانی که تاکنون برای ثبت نام جهت سنجش نوآموزان شان اقدام نکرده اند، خواست که سریعتر نامنویسی را انجام دهند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان با اشاره به فعالیت ۲۷ پایگاه اولیه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از پنجم تیرماه امسال اضافه کرد: در زمان حاضر سنجش نوآموزان در بیشتر پایگاه ها به پایان رسیده و هم اکنون چهار پایگاه در رشت و تالش، لنگرود و لاهیجان  فعال است.

نوبت گیری سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و اعلام زمان و مکان برای سنجش به اولیاء نوآموز بر عهده مدیران مدارس است.

تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌ های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی یا روانی و کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی،از اهداف اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان است.

طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی پیش دبستانی ها نیز از اول مهر آغاز خواهد شد و تا پایان آبان ماه به مدت دو ماه ادامه دارد.

آموزش و پرورش گیلان دارای افزون بر ۳۶۸ هزار دانش آموز است.

برچسب‌ها رشت مدارس گیلان دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت مدارس گیلان رشت مدارس گیلان دانش آموزان آمادگی تحصیلی سنجش سلامت طرح سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۸۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کریمیان: ۷۲۰ هزار داوطلب کارت آزمون سراسری را دریافت کردند

مشاور عالی سازمان سنجش آمار داوطلبانی که کارت آزمون سراسری نوبت اول را دریافت کردند را اعلام کرد.

علیرضا کریمیان، مشاورسازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به آمار دریافت کارت نوبت اول آزمون سراسری گفت: تاکنون بیش از ۷۲۰ هزار داوطلب نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ اقدام کرده اند.

وی افزود: مهلت دریافت کارت آزمون سراسری فردا چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد بنابراین داوطلبان تا فردا مهلت دارند که نسبت به دریافت کارت آزمون از طریق سایت سنجش آموزش کشور اقدام کنند.

لازم به ذکر است، نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳، ۶ و ۷ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • افتتاح پایگاه تجمیعی سلامت خانواده شماره یک تالش
  • تمام مدارس شهرستان یزد چهارشنبه غیرحضوری شد
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • کریمیان: ۷۲۰ هزار داوطلب کارت آزمون سراسری را دریافت کردند
  • برگزاری مرحله دوم آزمون سنجش شایستگی های حرفه ای هنرجویان در شاخه تحصیلی فنی و حرفه‌ای
  • آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟
  • آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟!