Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید مجتبی هاشمی نژاد معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: ثبت نام از اتباع خارجی در دوره‌های مختلف سوادآموزی نیز مانند ایرانیان شروع شده است و ۴۱۰ نفر از اتباع در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ خدمات سوادآموزی را دریافت خواهند کرد.

او افزود: پارسال نیز ۴۸۶ نفر از اتباع خارجی جذب دوره‌های سوادآموزی و انتقال شده‌اند که همگی آنان اتباع کشور افغانستان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ارائه خدمات آموزشی به اتباع خارجی ادامه داد: مجموعه سوادآموزی نیز با عنایت به منویات ایشان و اجرای رسالت خود، آموزش سواد به پناهندگان و اتباع خارجی را در ۴ دهه گذشته در دستور کار داشته است.

هاشمی نژاد بیان کرد: معاونت سوادآموزی علاوه بر فعالیت‌های معمول سالانه، با همکاری کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد و هماهنگی اداره کل اتباع و امور مهاجرین استانداری بوشهر، با انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک بر شناسایی و جذب اتباع و مهاجرین خارجی اقدام می‌کند.

بیشتر بخوانید

میانگین سرانه آموزش سوادآموزی در بوشهر افزایش یافت

او گفت: طرح سوادآموزی اتباع خارجی در سال تحصیلی پیشِ رو، در شهرستان‌ها و مناطق بوشهر، تنگستان، دشتستان، دشتی، دیر و کنگان اجرا می‌شود و اتباع کشور‌های خارجی ساکن در این شهرستان‌ها و مناطق می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به واحد‌های سوادآموزی اداره‌های آموزش و پرورش مراجعه کنند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوادآموزی اتباع خارجی سواد اتباع خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۸۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت اشتغال اتباع در کردستان

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کردستان اظهار کرد: بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در مراکز تولیدی و بخش‌های کشاورزی در استان کردستان ممنوع است.

عبدالملکی اظهار کرد: تعداد ۶۲ گشت مشترک از واحدهای تولیدی و بخش‌های کشاورزی توسط ادارات ذی‌ربط در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

وی از شناسایی ۳۱ نفر کارفرمای متخلف در استان خبر داد و بیان کرد: کارفرمایانی که اقدام به بکارگیری اتباع غیر مجاز کردند مطابق قانون با آنها برخورد شده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی کردستان تصریح کرد: بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در مراکز تولیدی و بخش‌های کشاورزی در استان کردستان ممنوع است.

وی اضافه کرد: تعداد ۵۹ نفر تبعه خارجی غیرمجاز دستگیر و پرونده قضائی تشکیل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع
  • همدان استان ممنوعه در به کارگیری کارگران اتباع خارجی
  • ممنوعیت اشتغال اتباع در کردستان
  • ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در کردستان
  • ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در استان کردستان
  • نشست ساماندهی اشتغال اتباع در کردستان
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد