Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@19:46:13 GMT

چرا پرواز العراقیه از ایران به عراق لغو شد؟

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۹۱۷۷

چرا پرواز العراقیه از ایران به عراق لغو شد؟

به گزارش ایرنا برخی منابع آگاه به نقل از مقام های فرودگاهی می گویند، پروازهای العراقیه به دستور وزیر کشور عراق متوقف شده است، اما معلوم نیست چرا این شرکت هواپیمایی برغم دستور وزارت کشور عراق اقدام به بلیت فروشی کرده است؟

در روزهای گذشته زائران و مسافران ایرانی در فرودگاه های عراق نیز با توقف صدور  روادید سرگردان شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می شود با توجه به افزایش تشرف زوار خارجی به عراق، دولت این کشور برای نظام‌مند کردن ورود زوار، صدور روادید در فرودگاه را لغو کرد و همین امر موجب معطلی و سردرگمی زائران ایرانیِ همراه با کاروان‌ها شد.

چند روز پیش حجت الاسلام و المسلمین «غلامرضا اباذری» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق از تلاش بی وقفه مسئولان ایرانی و عراقی برای تسهیل حرکت زائران بین دو کشور خبر داده و توصیه کرده بود که زائران ایرانی برای اجتناب از هزینه های زمانی و مالی با روادید فرودگاهی به عراق سفر نکنند.

با این حال، دقیقا مشخص نیست پرواز اخیر العراقیة چرا لغو شده است؟

برخی منابع آگاه می گویند سال گذشته شرکت العراقیه هنگام فروش بلیت، تعهد کتبی می گرفت که اگر به هر دلیلی، پرواز لغو شود، شرکت عراقی هیچ وجهی را عودت نمی دهد، حتی اگر ایراد از جانب طرف عراقی باشد.

با این حال، حتی با فرض صحت این گمانه که وزارت کشور عراق دستور توقف ورود مسافران بدون روادید را داده باشد این مساله مطرح می شود که چرا شرکت عراقی همچنان اقدام به فروش بلیت کرده است؟

حتی اگر گفته شود که این دستور جدید دولت عراق است، نباید قانون را عطف به ماسبق کرد و کسانی که با اطلاع شرکت العراقیه و از نمایندگی های فروش آن بلیت دریافت کرده اند باید اجازه عبور بیابند.

بر اساس اخبار رسیده، شرکت العراقیه حتی به مسافران این پرواز درباره لغو آن، اطلاع رسانی هم نکرده است.

با توجه به نزدیک شدن اربعین حسینی، مسافران ایرانی و زوار عتبات عالیات عراق انتظار دارند این اقدام طرف عراقی با پیگیری جدی و واکنش مناسب مسئولان روبرو شود.

برچسب‌ها عراق ایران اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عراق ایران اربعین عراق ایران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۹۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران به حج عمره از فردا آغاز می شود

به گزارش پارس نیوز، محمدحسین آجیلیان در آستانه آغاز عملیات حج عمره ۱۴۰۳، اظهار کرد: این عملیات ۱۰ روزه است و روزی یک پرواز در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و یک پرواز در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می‌شود.

وی با اشاره به فرودگاه‌های عامل حج عمره افزود: زائران خانه خدا در قالب ۱۱ پرواز به ترتیب از فرودگاه‌های مشهد (۳ اردیبهشت)، زاهدان (۴ اردیبهشت)، اهواز (۵ اردیبهشت)، تبریز (۶ اردیبهشت)، یزد (۷ اردیبهشت)، کرمان (۸ اردیبهشت)، بندرعباس (۹ اردیبهشت)، ساری (۱۰ اردیبهشت)، اصفهان (۱۱ اردیبهشت)، شیراز (۱۲ اردیبهشت) و مشهد (۱۳ اردیبهشت) و در قالب ۱۱ پرواز نیز از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم کشور عربستان خواهند شد.

مسؤول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه در عملیات حج عمره امسال پنج هزار و ۷۲۰ زائر خانه خدا عازم سرزمین وحی می‌شوند، گفت: دو هزار و ۸۶۰ زائر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و دو هزار و ۸۶۰ زائر از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) برای انجام این فریضه مقدس عازم عربستان می‌شوند.

بر اساس اعلام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، آجیلیان با بیان اینکه آخرین پرواز برگشت زائران در تاریخ ۲۳ اردیبهشت خواهد بود، گفت: تمامی پرواز‌ها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

منبع : دانشجو

دیگر خبرها

  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • آغاز اعزام ایرانی‌ها به عمره پس از ۹ سال
  • ۲۴ اردیبهشت پرواز حج آغاز می‌شود/ عدد زائران ایرانی مشخص شد
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی
  • شوخی بامزه بلاگر عراقی با تشابه اسمی ایران و عراق وایرال شد+ ویدئو
  • اعزام نخستین گروه پزشکان ایرانی داوطلب به سفر عمره
  • اعزام عمره گزاران از ۱۱ فرودگاه کشور از فردا
  • زمان آغاز اعزام زائران به حج عمره
  • اعزام زائران به حج عمره از فردا آغاز می شود