Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@15:29:19 GMT

خلف وعده دانشگاه آزاد در رعایت پروتکل های آزمون جامع

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۰۸۰۹

خلف وعده دانشگاه آزاد در رعایت پروتکل های آزمون جامع

به گزارش خبرنگار مهر، علی رغم شرایط وخیم کرونایی در کشور قرار است روز پنج شنبه ۲ آزمون دانشگاه آزاد در گروه علوم پزشکی به صورت حضوری برگزار شود. یکی از این آزمون ها، آزمون «آزمون بورد تخصصی گروه دامپزشکی» است که دانشجویان باید از شهرهای خودشان به تهران عزیمت کنند و روز پنج شنبه در واحد علوم و تحقیقات حضور یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیگری «آزمون جامع درمانگاهی دکتری عمومی» است که قرار است در واحدهای دانشگاهی هر استان به صورت حضوری برگزار شود.

از صبح امروز برخی دانشجویان در تماس با خبرگزاری مهر ضمن اعتراض به رویه دانشگاه آزاد در برگزاری آزمون های حضوری، نسبت به زمان برگزاری این آزمون ها گلایه کردند.

دانشجویان گروه دامپزشکی می گویند براساس اعلام دانشگاه آزاد قرار بود آزمون بورد تخصصی هفته چهارم شهریور برگزار شود، اما به یکباره روز گذشته از آموزش دانشگاه با ما تماس گرفتند و اعلام کردند این آزمون روز پنج شنبه ۱۸ شهریور ۸ صبح در واحد علوم و تحقیقات برگزار می شود.

دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد می گویند این آزمون از چند سال گذشته به این صورت برگزار می شود و دانشجویان باید از شهرهای خودشان به تهران سفر کنند؛ آن‌ها این سوال را از مسئولان دانشگاه آزاد دارند که آیا سفر کردن بیش از ۲۰۰ دانشجو از شهرهای مختلف به تهران، آن هم در شرایط کنونی و در اوج پیک پنجم منطقی است؟ از سوی دیگر در حال حاضر برخی شهرها در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و در صورت خروج از شهرهای قرمز، پلیس اقدام به جریمه خودرو خواهد کرد.

شرکت داوطلبان کرونایی در آزمون حضوری!

یکی از دانشجویان دکتری ورودی ۹۷ دامپزشکی که خود جزو کادر درمان و ساکن شیراز است، می گوید: در حال حاضر برای بار دوم به کرونا مبتلا شده ام و در حالی که هنوز دوران بیماری من تمام نشده، اگر با پرواز به تهران بیایم، احتمال سرایت این ویروس به سایرین قطعا وجود دارد. با وجود تماس های بسیار با مرکز سنجش دانشگاه کسی پاسخگو نیست و نمی دانم با وجود مبتلا بودن چگونه باید در آزمون حضور پیدا کنم؟ ضعف اطلاع رسانی دانشگاه آزاد در خصوص برگزاری این آزمون و اینکه افراد دارای شرایط خاص چگونه باید در آزمون شرکت کنند، کاملا مشهود است؛ حتی هنوز خبر برگزاری این آزمون بر روی سایت بارگذاری نشده و فقط از طریق تلفن با دانشجویان هماهنگ شده است.

این آزمون قرار است در شرایطی برگزار شود که پروتکل ها آنطور که دانشگاه آزادی ها وعده داده بودند، رعایت نمی شود؛ چرا که در وهله اول حدود ۲۰۰ دانشجو باید از محل سکونت خود به تهران سفر کنند و نکته بعد اینکه تجمع این ۲۰۰ دانشجو در یک واحد دانشگاهی هیچ گونه تطابقی با اظهارات مسئولان دانشگاه آزاد ندارد؛ دانشگاهی آزادی ها پیش از این گفته بودند به طور مثال برای برگزاری آزمون جامع ۲۰ و نهایتا ۵۰ نفر در یک واحد دانشگاهی حضور پیدا خواهند کرد و برای آزمون نیازی به سفر نیست و دانشجویان می توانند از طرح تعاون استفاده کنند و در واحد دانشگاهی محل سکونت خود در امتحان شرکت کنند.

پروتکل های وعده داده شده، رعایت نشد

این گلایه ها در حالی مطرح می شود که این روزها برخی واحدهای دانشگاه آزاد در حال برگزاری آزمون جامع نیز هستند و براساس گفته های دانشجویان علی رغم تاکید دانشگاه، پروتکل های بهداشتی در حین برگزاری آزمون رعایت نشده است. امروز امتحان جامع دکتری دانشگاه‌های آزاد استان گلستان بصورت حضوری برگزار شد و آنطور که دانشجویان می گویند در هر اتاق ۱۵ تا ۲۰ نفر به مدت ۴ ساعت حضور داشتند! همچنین خبرها حاکی از آن است که مصاحبه دانشجویان دکتری که قرار بود به صورت مجازی برگزار شود، همین امروز در برخی واحدها و به صورت حضوری برگزار شده است!

از سوی دیگر امروز تصاویری از یکی از واحدهای دانشگاه آزاد به دست ما رسیده که حاکی از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در این دانشگاه است.

یکی از واحدهای دانشگاهی آزاد در شرایط بحرانی کرونایی!

دانشگاه آزاد این روزها بیش از هر زمان دیگری در معرض انتقاد دانشجویان خود و رسانه ها قرار گرفته اما مسئولان دانشگاه بی توجه به انتقادهای صورت گرفته بر تصمیمات خود پافشاری کرده و در عین حال با اهمال کاری در رعایت پروتکل ها اظهارات و تاکیدات خود را نقض می کنند.

دانشجویان بر این باورند که در چنین شرایطی که واحدها آنطور که باید پروتکل ها را رعایت نمی کنند، در صورت ابتلا به کرونا آیا دانشگاه آزاد مسئولیت عواقب آن را می پذیرد؟

در تازه ترین واکنش ها نسبت به اقدام دانشگاه آزاد برای برگزاری حضوری آزمون جامع، عیسی فرهادی معاون استاندار و فرماندار تهران امروز ۱۴ شهریور ماه در نامه ای به محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد خواستار اقدام لازم در این خصوص شد.

متن نامه به شریح زیر است؛

با عنایت به رشد فزاینده بیماری کووید ۱۹ در کشور و محدودیت های اعمال شده در عبور و مرور شهروندان و نظر به درخواست های مکرر دانشجویان مقطع دکتری آن دانشگاه مبنی بر نگرانی از برگزاری آزمون جامع و خطر ابتلا به بیماری خواهشمند است دستور فرمائید موضوع بررسی و اقدام لازم معمول گردد.

همچنین عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در نامه ای به تاریخ ۱۳ شهریورماه به رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرده است که برگزاری این آزمون با قید فوریت مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه و مساعدت های انجام شده اعلام شود.

کد خبر 5297386 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دامپزشکی ویروس کرونا دانشگاه آزاد شیوع کرونا آزمون جامع دکتری وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی آزمون کارشناسی ارشد انتخاب رشته دانشگاه های ایران دانشگاه آزاد اسلامی آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران آموزش مجازی واکسیناسیون سازمان سنجش سال تحصیلی جدید دانشگاه پیام نور صورت حضوری برگزار برگزاری این آزمون واحدهای دانشگاه دانشگاه آزاد برگزاری آزمون برگزار شود آزمون جامع پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۰۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

المپیاد ورزش‌های فناورانه زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌های برتر دانشجویی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر کل دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان، تدوین و ابلاغ آیین‌نامه و شیوه‌نامه‌های برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه در سطح ملی را اقدامی ارزشمند عنوان کرد و گفت: المپیاد ورزش‌های فناورانه با هدف بروز خلاقیت دانشجویان و همچنین گسترش استفاده از فناوری‌های روز دنیا در سطح دانشجویان دانشگاه‌های کشور طراحی شده است.
دکتر ابوالفضل دانشور افزود: سازمان امور دانشجویان، در کنار برگزاری المپیاد‌های ورزش‌های قهرمانی و همگانی، اقدام به برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی در قالب‌های مختلف (رباتیک، فیجیتال و دیجیتال و نوآوری‌های فناورانه در ورزش) خواهد کرد که فرآیند اجرایی آن در برای اولین بار در تاریخ وزارت علوم و در سال جاری از تاریخ ۲۷ فروردین ماه شروع شد و دانشجویان دانشگاه‌های کشور تا ۲۵ اردیبهشت ماه فرصت دارند در سامانه ستاو به آدرس Setav.ir/stso که برای همین منظور آماده شده، ثبت نام نمایند.
وی تأکید کرد: در این رویداد ملی می‌خواهیم با ترکیب تحرک و ورزش و فناوری و سرگرمی، هم زمینه مناسب برای پر کردن اوقات فراغت دانشجویان را فراهم کنیم و هم دانشجویان بتوانند نقش خود را برای تولید محصولات و تجهیزات مبتنی بر فناوری ایفا کنند تا ضمن کسب درآمد کافی در دوره دانشجویی، خودکفایی در تولید محصولات فناورانه ورزشی در کشور کلید زده شود.
دانشور با اشاره به اینکه یکی از زمینه‌های المپیاد ورزش‌های فناورانه بازی‌های رایانه‌ای است؛ افزود: انتظار داریم دانشجویان به عرصه تولید بازی‌های رایانه‌ای ورود پیدا کنند.
وی یادآور شد: تعدادی از دانشگاه‌های کشور قبلاً بخش‌هایی از این المپیاد را در دانشگاه‌های خود برگزار می‌کردند، اما مقرر شد این المپیاد در سطح ملی برگزار شود تا خروجی آن بتواند منجر به ایجاد شرکت، تولید محصولات و افزایش مهارت و درآمد دانشجویان و کشورمان شود؛ از طرفی برگزیدگان این المپیاد به‌عنوان نمایندگان کشور برای شرکت در رویداد‌های بین‌المللی خواهند بود.
مدیرکل دانشجویان داخل تصریح کرد: با عنایت به برگزاری این رویداد مهم به صورت استانی و ملی از کلیه دانشگاه‌ها در سطوح مختلف مدیریتی انتظار داریم تا با هم‌افزایی فکری و تبلیغی کمک کنند تا این رویداد در سطح نام بزرگ ایران اسلامی برگزار و همه ظرفیت‌های دانشجویی کشور وارد این عرصه شود.

دیگر خبرها

  • جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام
  • جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور
  • قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد
  • المپیاد ورزش‌های فناورانه زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌های برتر دانشجویی
  • تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
  • هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت
  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد