Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:52:28 GMT

ظرفیت احداث واحدهای مسکن ملی در استان افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۲۰۵۷

ظرفیت احداث واحدهای مسکن ملی در استان افزایش می‌یابد

به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو روز یکشنبه در جلسه شورای مسکن استان با تاکید بر تسریع در روند اجرای واحدهای مسکن ملی از سوی تعاونی‌ها ، از تامین زمین با مشارکت راه و شهرسازی برای افزایش ظرفیت احداث مسکن خبر داد.
وی بیان کرد: در حال حاضر برای احداث پنج هزار واحد مسکن ملی در استان هدف‌گذاری شده که این تعداد در حال احداث است و  برای بیش از ۱۵ هزار واحد نیز ظرفیت سازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهنامجو گفت: تامین زمین برای افراد شاغل کارخانجات در اطراف و نزدیکی واحدهای صنعتی از جمله اقداماتی است که بعد از کارشناسی‌های تخصصی، اقدامات و هماهنگی‌های بعدی تصمیم‌گیری می شود.
استاندار اردبیل اظهار کرد: مناطقی از اطراف شهرک صنعتی شماره 2 و همچنین واحد کامیون‌سازی مشگین شهر از جمله نقاطی است که کارشناسی‌های فنی برای ایجاد ظرفیت احداث مسکن در آن‌ها انجام می‌شود.
بهنامجو  در ادامه با تاکید بر تسریع در اجرای واحدهای مسکن ملی در دست اقدام از سوی تعاونی‌های ادارات بیان کرد: با توجه به حمایت دولت در خصوص تامین رایگان زمین و اختصاص تسهیلات ،لازم است از هر گونه تعلل در روند اجرا پرهیز و واحدها در موعد مقرر اجرا شود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این جلسه از در حال احداث بودن پنج هزار واحد در اردبیل و شهرستان‌های استان خبر داد.
محبوب حیدری افزود: هزار و ۵۰۰ واحد از این تعداد در شهرستان‌ها با متولی‌گری بنیاد مسکن و سه هزار و ۵۰۰ واحد نیز در مرکز استان از سوی راه و شهرسازی و تعاونی‌ها در حال احداث است.
وی بیان کرد: هزار واحد از واحدهای در حال اجرا در مرکز استان بر اساس تفاهم‌نامه با تعاونی ادارات و نهادها از جمله صدا و سیما، ناجا، دیوان محاسبات، سپاه، بنیاد شهید و آموزش و پرورش احداث می‌شود.
حیدری اضافه کرد: با توجه به‌ تاخیر زمانی برخی تعاونی‌ها لازم است این تعاونی‌ها با عنایت به تامین زمین رایگان و تسهیلات مسکن ، روند اجرا را سرعت دهند.
وی از اجرای هزار واحد از واحدهای هدف‌گذاری شده راه و شهرسازی در مرکز استان با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره ) خبر داد و افزود: اسکلت ۵۴۰ واحد از این تعداد تمام شده و تا پایان سال تعداد بیشتری از این واحدها تکمیل می‌شود و ۴۶۰ واحد نیز در حال بتن‌ریزی است.
مدیر کل راه و شهرسازی اردبیل اظهار کرد: ۹۰۰ واحد از واحدهای در حال احداث نیز با مشارکت بنیاد مسکن در شهرک اندیشه و ۶۰۰ واحد نیز به دست پیمانکاران خوشنام در حال احداث است.
 

برچسب‌ها استان اردبیل مسکن مسکن ملی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان اردبیل مسکن مسکن ملی استان اردبیل مسکن مسکن ملی راه و شهرسازی حال احداث هزار واحد تعاونی ها واحد نیز مسکن ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۲۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ میلیون و ۵۱۸ هزار خانه در حال ساخت است

روح الله اکبری  دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ساخت سایت ۲۰ هکتاری روستای کرند و فرور گرمسار در غرب استان سمنان گفت: عملیات ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و تا کنون ۵۰۰ هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه این طرح ها در قالب مسکن شهری و روستایی است، افزود: بخشی از طرح های نهضت ملی که حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را شامل می شود در حوزه شهری به صورت خودمالکی و با حمایت دولت در دست احداث است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهر سازی با اشاره به اینکه ۲۶۰ هزار واحد مسکونی نیز در بافت فرسوده در دست احداث است، اضافه کرد: بخشی دیگر تعهد دولت در احداث چهار میلیون مسکن طرح نهضت ملی در حوزه بهسازی و نوسازی روستایی قرار دارد که تا کنون عملیات احداث ۴۹۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برای واگذاری اراضی برای ساخت مسکن در روستاها تا کنون ۴۰۰ هزار قطعه زمین شناسایی شده، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۸۰ هزار قطعه واگذاری به متقاضیان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • میزان تولید آب شرب در چهارباغ افزایش می‌یابد
  • تمامی واحدهای روستایی با مشارکت مردمی و تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود
  • ۱۰۹ واحد مسکن از محل حساب ۱۰۰ امام احداث شده است
  • رئیس‌جمهور: تولید، شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است
  •  قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/ رشد تولید بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • اجازه نمی‌دهیم هیچ واحدی دچار رکود و تعطیلی شود
  • بیش از ۲ میلیون خانه در حال ساخت است
  • ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار خانه در حال ساخت است
  • واحد تولیدی خوراک دام با حضور وزیر جهاد کشاورزی در گرمسار افتتاح شد
  • واحدهای فناور پارک علم و فناوری زنجان افزایش می‌یابد/ ضرورت افزایش بودجه در سال جدید