Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید سوری گفت: زنان بارداری که سابقه بیماری کرونا را از قبل داشته اند باید بستگی به شدت و حدت بیماری ای که گذرانده اند، واکسن تزریق کنند؛ که در شرایط زنان بارداری که بیماری خفیف کرونا را تجربه کردند 4 تا 6 هفته بعد از بهبودی می توانند واکسن تزریق کنند، همچنین اگر بیماری شدیدی را تجربه کرده باشند 6 تا 8 تا هفته بعد از بهبودی امکان تزریق واکسن کرونا را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید سوری، اپیدمیولوژیست و رئیس گروه واکنش سریع کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: زنان باردار در اولویت تزریق واکسن هستند.

او با بیان اینکه واکسن هایی که در حال حاضر مصرف می شوند، واکسن های ضعیف شده نیستند و در ایران واکسن ویروس کشته شده و یا پروتئین های نوترکیب تزریق می شود که برای مادر و جنین هیچ ضرری ندارد، افزود: محدودیت و ممنوعیتی برای واکسیناسیون زنان باردار نداریم.

سوری افزود: خانم های باردار به دلیل اینکه در معرض خطر بوده و از بقیه گروه ها آسیب پذیر تر هستند، طبیعتا ضمن مراقبت بیشتر با مراجعه به مراکز بهداشتی اعلام کنند که باردار هستند تا پزشک آن جا آزمایشات و معاینات بیشتری انجام دهد تا احیانا در صورت مشکل، راهکار های مناسبی اتخاذ شود.

او ادامه داد: البته این مورد نسبت به هر فرد متفاوت است اما به طور کلی هیچ ممانعتی برای واکسیناسیون زنان باردار وجود ندارد.

رئیس گروه واکنش سریع کرونا درباره واکسیناسیون زنان باردار با سابقه بیماری تصریح کرد: بستگی به مصرف دارو ها باید واکسیناسیون این افراد با نظر پزشک انجام شود همچنین اگر داروهایی که مصرف می کنند قابلیت مهار کردن سیستم ایمنی بدن را داشته باشد، باید با نظر پزشک در تایمی مشخص مصرف دارو را قطع کنند و واکسن را تزریق کنند.

او ادامه داد: زنان بارداری که سابقه بیماری کرونا را از قبل داشته اند، باید بستگی به شدت و حدت بیماری ای که گذرانده اند، واکسن تزریق کنند؛ که در شرایط زنان بارداری که  بیماری خفیف کرونا را تجربه کردند 4 تا 6 هفته بعد از بهبودی می توانند واکسن تزریق کنند، همچنین اگر بیماری شدیدی را تجربه کرده باشند 6 تا 8 تا هفته بعد از بهبودی امکان تزریق واکسن کرونا را دارند.

سوری با اشاره به اینکه هنوز تحقیقات جامعی در خصوص ایمن شدن جنین، بعد از واکسیناسیون مادر انجام نشده است و از طرفی زمانی که واکسن ایمنی ایجاد می کند محدود است، گفت: ممکن است جنین تا چند هفته پس از تولد نسبت به بیماری کرونا ایمن باشد اما هنوز تحقیقاتی در این زمینه انجام نشده است. همچنین می دانیم که واکسیناسیون آسیبی به جنین نمی رساند.

او افزود: معمولا کودکان بعد از تولد نسبت به بسیاری از بیماری ها چند هفته ای ایمن هستند و رعایت موارد بهداشتی برای عدم مواجه شدن نوزاد با فرد مبتلا به کرونا ضروری است.

رئیس گروه واکنش سریع کرونا ادامه داد: میزان ابتلا زنان باردار به بیماری کرونا محدود است چرا که تعداد کل زنان باردار مبتلا در کشور کمتر از 2 درصد است که این افراد کسانی هستند که واکسن کرونا تزریق نکرده اند. همچنین در زنان به طور کامل واکسینه شده، مورد بستری یا مرگ و میر نداشتیم.

او در رابطه با انتقال بیماری به جنین افزود: بستگی به ماه بارداری زنان باردار و شدت بیماری؛ بیماری به جنین منتقل خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا ایران ویروس زنان پزشک واکسیناسیون دارو سیستم ایمنی بدن بارداری تولد کودکان نوزاد مرگ واکسیناسیون زنان باردار بیماران کرونایی هفته بعد از بهبودی واکسن تزریق کنند زنان بارداری بیماری کرونا زنان باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۴۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادران باردار و دارای کودک شیرخوار یارانه تشویقی می گیرند

به گزارش خبرنگار مهر، علی دانشی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در طرح یسنا، امنیت غذایی تعداد بیشتری از مادران و نوزادان مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان داشت: در مرحله اول طرح یسنا مادران دهک اول درآمدی جامعه زیرپوشش قرار گرفتند و در مرحله دوم سه دهک تحت پوشش قرار می‌گیرند.

دانشی افزود: مادران سه دهک اول درآمدی می‌توانند با ورود به برنامه کاربردی «شما» کد ملی سرپرست خانوار را وارد و از وضعیت خود مطلع شوند و افراد مشمول این طرح می‌توانند از تمام فروشگاه‌های طرف قرارداد با کالابرگ الکترونیکی خرید خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: یارانه ۴۰۰ هزارتومانی مادران در مرحله دوم طرح، به ۶۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت و مادران مشمول طرح یسنا، می‌توانند از بسته‌های حمایتی پیش‌بینی‌شده که شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات، مغزی‌جات، میوه‌جات و سبزی‌ها و بسته بهداشتی شامل پوشک، شامپو، صابون و شوینده‌های بهداشتی برای کودک و مادر است تا مبلغ حدود ۶۰۰ هزار تومان به‌صورت رایگان خرید کنند.

کد خبر 6085370

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • ۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند
  • فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد
  • مادران باردار و دارای کودک شیرخوار یارانه تشویقی می گیرند
  • نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان