Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@06:47:48 GMT

اخباری از اعلام منع آمد و شد در گینه/ واکنش‌ها

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۴۵۹۳

سران کودتا در گینه مقررات منع آمد و شد در سراسر این کشور اعمال کردند. همزمان آمریکا، ترکیه، قطر و اتحادیه اروپا و آفریقا این کودتا را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که سران کودتا در گینه اعلام کردند که مقررات منع آمد و شد در سراسر کشور اعمال می‌شود.

روز یکشنبه ، گینه شاهد کودتای نظامی به سرپرستی مامادی دومبوی، سرهنگ نیروهای ویژه بود که از طریق یک سخنرانی تلویزیونی از دستگیری رئیس جمهور این کشور ، انحلال پارلمان ، تعلیق قانون اساسی و بستن مرزها خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دومبوی، عضو سابق لژیون خارجی فرانسه و سرپرست واحد وظایف ویژه فوق از زمان تشکیل آن در سال ۲۰۱۸ ، از ارتش خواست در پادگان خود بماند و دولت را مسئول بدتر شدن اوضاع اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی، سوء استفاده از عدالت ، تضییع حقوق شهروندان، عدم رعایت اصول دموکراتیک و سیاسی شدن مسائل اداری علاوه بر فساد دانست.

دولت گینه به نوبه خود اعلام کرد که نیروهای آن حمله به کاخ ریاست جمهوری را دفع کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۴۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرکس پایش را از گلیمش درازتر کند، پاهایش را قطع خواهیم کرد

سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح در واکنش به حمایت برخی از سران کشور‌های غربی از رژیم صهیونیستی اظهار داشت: به سران کشور‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان یادآوری می‌کنیم دست از حمایت رژیم رو به زوال اسرائیل شرور، قانون شکن، تروریست و کودک کش بردارید شما خوب میدانید جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است جنگ طلب نبوده و به دنبال گسترش جنگ نیز نیست.

وی افزود: اما اگر هرکس از جمله شما و آن رژیم مستأصل و درمانده، پایش را از گلیمش درازتر کند پاهایش را قدرتمندتر از پاسخ قبلی به اسرائیل متجاوز و شرور، قطع خواهیم کرد.چنانچه گوشه‌ای از این قدرت الهی دلاور مردان ایران اسلامی و قدرتمند را در عملیات وعده صادق به شما نشان دادیم و با غرش موشک‌ها و پهپاد ها‌ی دشمن شکن از سامانه‌های پیشرفته راداری و دفاع هوایی شما و از گنبد به اصطلاح آهنین اهداییتان به صهیونیست‌ها عبورکردیم و قلعه‌های نظامی آن رژیم جعلی و جنایتکار را شخم زدیم.

او می‌گوید: توصیه می‌کنیم به جای محکومیت اقدام مشروع و قانونی ایران اسلامی، عاقل باشید و از رژیم نامشروع، احمق و تروریست و در باتلاق فرو رفته صهیونیستی حمایت نکرده وخود را به تنور آتش سوزان نیفکنید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • رضایی: نقش دولت باید از متصدی به سیاست‌گذار تغییر کند
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران
  • کودتا در پورتو؛ طارمی به ترکیب برمی‌گردد؟
  • هشدار سخنگوی نیرو‌های مسلح به اسرائیل و برخی دولت‌ها
  • واکنش مهم سخنگوی ارشد نیروهای مسلح به تهدیدات اسرائیل
  • هرکس پایش را از گلیمش درازتر کند، پاهایش را قطع خواهیم کرد
  • طعنه اخباری به مربیان لالیگایی لیگ برتر
  • زلزله ۶.۵ ریشتری پاپوآ گینه‌نو را لرزاند