Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:21:33 GMT

تیم شمس آذر نماد فوتبال قزوین، نیازمند حمایت و همدلی

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۵۸۱۱

تیم شمس آذر نماد فوتبال قزوین، نیازمند حمایت و همدلی

به گزارش ایرنا، از فصل ۹۸ – ۹۹ که امتیاز تیم کاسپین قزوین به سرمایه گذار بخش خصوصی به نام شمس آذر واگذار شد بسیاری گمان نمی‌کردند که این تیم بتواند تحولات قابل قبولی را در سطح فوتبال استان رقم بزند و حتی زمزمه های حضور این تیم در رقابت های لیگ دسته یک کشور نیز به گوش برسد.

تیم فوتبال شمس آذر قزوین در فصل گذشته رقابت های لیگ دسته ۲ به رغم مدیریت جدید خود و دیر بسته شدن تیم، نتایج تا حدودی مطلوب را کسب کرد، اگرچه نتوانست دل هواداران و فوتبال دوستان استان را به دست آورد اما امید و انگیزه این تیم به صعود به لیگ دسته یک را برای فصل جاری گرم تر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که زمزمه هایی مبنی بر خرید امتیاز تیم دسته یکی بادران تهران و انتقال آن به قزوین و به عبارتی، حضور تیمی از این استان در رقابت های لیگ دسته یک به گوش می رسد که این مساله موجی از خوشحالی و نشاط را در بین علاقه مندان و دوستاران فوتبال به دنبال داشته است.

خبرنگار ایرنا مرکز قزوین با توجه به اهمیت موضوع، میزگردی را با حضور حسین باجیوند رییس هیات فوتبال استان قزوین، پژواک کرمپور سرمربی تیم فوتبال شمس آذر، محمد دوستی رییس سابق کمیته داوران فوتبال استان، صادق افشار کارشناس ورزش و اسماعیل حسینی از مدیران مدارس فوتبال استان قزوین برگزار کرده و در خصوص آخرین وضعیت فوتبال استان، به ویژه تیم شمس آذر به گفت و گو نشسته است.

آینده خوبی را برای باشگاه شمس آذر قابل پیش بینی می کنیم

حسین باجیوند رییس هیات فوتبال استان قزوین در این رابطه اظهار داشت: این روزها صحبت از حضور مقتدرانه تیم فوتبال شمس آذر قزوین در رقابت های لیگ دسته یک کشور مطرح است که انجام این مساله می تواند اتفاق خوب و مبارکی برای فوتبال استان و دوستاران این رشته ورزشی باشد.

همچنین باید از مدیران شرکت شمس آذر قزوین نیز تشکر کنیم که از زمان ورود خود به فوتبال استان، بار زیادی را از دوش مسوولان شهری برداشته اند.

شهرداری های استان نیز که طی هفت و هشت سال گذشته بار مسوولیت این تیم را در رقابت های لیگ ۲ کشور را به دوش می کشیدند با آمدن بخش خصوصی، این بار مسوولیت از روی دوش آنان برداشته شد و به همین جهت به آینده این باشگاه و ورود بخش خصوصی به عرصه فوتبال استان خوشبین هستیم.

حال فوتبال استان قزوین نسبتا خوب است

به نظر ما حال فوتبال استان قزوین نسبتا خوب است اما در نهایت این کارشناسان هستند که باید در این باره اظهار نظر داشته باشند.

تا امروز نمایندگان فوتبال استان در لیگ های مختلف تقریبا مشخص شده و در برخی از رده ها نیز منتظر پایان رقابت هایشان هستیم، به ویژه در فوتسال که با توجه به شرایط کرونا و محدودیت هایی که وجود دارد، کار را تا حدودی برای ما سخت کرده است.

این موضوع البته مختص استان قزوین نبوده و سایر استان ها نیز با این مشکل روبرو هستند و با عقب انداختن مسابقات خود، در انتظار نتایج استانی هستند تا بتوانند در رقابت های کشوری حضور پیدا کنند.

ظرفیت استادیوم ۱۵ هزار نفری قزوین برای برگزاری مسابقات لیگ دسته یک آماده است

هیات فوتبال قزوین برای حضور نمایندگان فوتبال خود در رقابت های لیگ، به خصوص لیگ یک با انجام زیرساخت های لازم نگرانی خاصی ندارد تا جایی که استادیوم ۱۵ هزار نفری قزوین به گونه ای طراحی شده که می تواند میزبان رقابت های لیگ دسته یک کشور باشد و برای این کار نیازمند تغییرات جزیی هستم تا زمینه حضور تیم های قزوینی، به خصوص تیم شمس آذر در این مسابقات فراهم شود.

جذب بازیکنان بومی در رقابت های لیگ دسته یک معنا ندارد

با توجه به اینکه حضور در مسابقات لیگ دسته یک، کار حرفه ای و فنی است به نظر می رسد جذب بازیکن بومی در این رقابت ها معنا نداشته باشد.

با توجه به اینکه هدف ما تولید فوتبال است باید پرسید مگر افرادی چون مجید رضایی، سعید مومنی، سعید دقیقی و امید رودباریان که از پیشکسوتان فوتبال این استان به حساب می آیند قبلا در کجا بازی می کردند؟

فعالیت در تیم های پایه، خواسته هیات فوتبال از شمس آذر

کار برروی تیم های پایه استان یکی از خواسته های مهم هیات فوتبال قزوین از مدیران باشگاه شمس آذر است تا این استان بتواند با پرورش استعدادهای این رشته در آینده نگرانی برای تامین فوتبالیست نمایندگان خود در رقابت های مختلف لیگ نداشته باشد.

با توجه به اهمیت این موضوع، امتیاز تیم لیگ دسته دومی استان واگذار نخواهد شد و این امتیاز به صورت امانت در اختیار باشگاه قرار دارد تا زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای استان بیش از پیش فراهم شود.

آرزوی دیرینه مردم قزوین با حمایت بخش خصوصی برآورده شد

پژواک کرمپور سرمربی تیم شمس آذر قزوین:

حضور تیم فوتبال شمس آذر قزوین رد رقابت های لیگ دسته یک کشور می تواند اتفاق خوبی باشد و به همین جهت باید برنامه ریزی های خود را برپایه یک تیم حرفه ای بنا کنیم تا بتوانیم در پایان فصل از این رقابت ها سربلند بیرون بیاییم.

با توجه به این موضوع، هنوز پایه تیم به صورت حرفه ای بنا نهاده نشده و کار سختی پیش رو داریم و البته برنامه های زیادی را با تیم شمس آذر و مدیران آن طراحی کرده و از مدیریت شرکت برای خرید امتیاز تیم دسته یکی برای این استان نیز تشکر می کنیم.

استان قزوین بعد از چند سال به رقابت های لیگ دسته یک راه پیدا کرده تا آرزوی دیرینه فوتبال دوستان استان را محقق کند و از این رو امیدواریم در مدت باقیمانده تا آغاز رقابت ها بتوانیم تیم را برای حضوری جدی در این مسابقات آماده کنیم.

نتیجه شمس آذر در فصل گذشته با توجه به داشته های تیم، مطلوب ارزیابی می شود

خوشبختانه مسوولان استانی در فصل گذشته همکاری های خوبی را با این تیم داشتند و اگر تیم تا اینجا نتیجه گرفته حاصل کمک و همراهی مسوولان بوده اگرچه بازهم نیازمند کمک و مساعدت بیشتر استان به این تیم، به ویژه در رقابت های لیگ دسته یک هستیم.

بدون شک باید دست اندرکاران کمک بیشتری کنند تا تیم شمس آذر به نتایج قابل قبولی در رقابت های لیگ دسته یک کشور برسد.

نتایج به دست آمده تا به امروز با توجه به داشته ها و مدت زمان تیم، خوب بوده و به عبارت دیگر به بهترین نتیجه ای که می توانستیم، برسیم دست پیدا کرده ایم.

ما در باشگاه شمس آذر چند هدف گذاری کوتاه و بلند مدت داریم و برای حضوری موفق در رقابت های لیگ دسته یک، کار با تیم های پایه و آغاز فعالیت آکادمی فوتبال استان را از اهداف مهم خود قرار داده و امیدواریم با حمایت مسوولان زمینه تحقق این اهداف فراهم شود.

حضور شمس آذر در لیگ دسته یک به نفع استان قزوین خواهد بود

محمد دوستی رییس سابق کمیته داوران استان قزوین:

حضور تیم شمس آذر در مسابقات لیگ یک، خبری خوش و مسرت بخش است و در نهایت نیز انجام این کار به نفع استان و فوتبالیست های قزوینی خواهد بود.

به طور قطع، حضور این تیم در هر رده، هر قدر بالاتر باشد به نفع استان بوده و اگر بتوانیم با بومی سازی بازیکنان تیم، قراردادها را به سمت بازیکنان استان، مربیان و کمک مربیان استان سوق دهیم شاهد تحولات شگرفی در این رشته طی سال های بعد خواهیم بود.

حضور تیمی از قزوین در رقابت های لیگ یک فوتبال به طور قطع یک کلاس آموزشی برای فوتبال دوستان، مربیان و کادر فنی خواهد بود و می تواند داشته ها و دانسته های کلاس های درسی خود را در این لیگ ها مرور کرده و دانش افزایی کنیم.

استعدادیابی در فوتبال استان قزوین متحول شده است

خوشبختانه اتفاقات قابل توجهی در سطح استعدادیابی فوتبال قزوین رخ داده و امروز هیات فوتبال استان به این موضوع بیش از گذشته بها داده است که در آینده به طور حتم ثمره آن را نیز خواهد دید.

فوتبال قزوین در گذشته به لحاظ داوری در مضیقه بود اما سرمایه گذاری های انجام شده در این بخش قابل توجه بوده و تا حدود زیادی نیز کاستی ها در این زمینه مرتفع شده است.

امیدواریم با حضور شمس آذر در مسابقات لیگ یک، بیش از گذشته سرمایه گذاری های مناسبی را در فوتبال رده های پایه استان انجام دهیم.

وضعیت داوری فوتبال استان مطلوب و رو به رشد است

وضعیت داوری فوتبال استان مطلوب و رو به رشد است و نسبت به دورهای گذشته شاهد تحول در آن هستیم.

شاید در هیچ دوره ای به اندازه امسال قزوین در رقابت های لیگ داور نداشته و حتی به طور عملی نیز ابلاغ داوری بانوان در فوتسال و فوتبال صورت نمی گرفت ولی امروز فاطمه نصیری به عنوان داور در مسابقات برون مرزی و کافا شرکت می کند که این موضوع افتخاری برای فوتبال استان و کشور است.

استان قزوین در زمینه داوری فوتبال پتانسیل خوبی دارد و باید زمینه رشد و معرفی بیشتر آن در آینده فراهم شود.

حمایت بخش خصوصی موجب پوست اندازی فوتبال قزوین شد

صادق افشار کارشناس فوتبال استان:

فوتبال در قزوین سابقه طولانی دارد و اگر بخواهیم از سابقه کاسپین و شمس آذر فعلی بگوییم، تیم کاسپین در سال ۹۲ با حمایت شهرداران استان متولد شد و هشت سال با حمایت آنها نیز ادامه داد و در فصل ۹۸ – ۹۹ این تیم به دلیل مسایل مالی متاسفانه وضعیت خوبی نداشت و مدیران شمس آذر با حمایت مسوولان و مدیران ورزش استان وارد این مقوله شدند تا نقطه عطفی را در تاریخ فوتبال استان قزوین رقم بزنند و این کار در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی در حوزه خصوصی سازی صورت گرفت.

امروز خوشحال هستیم که این خبر را بدهیم که مقدمات خرید تیم لیگ دسته یکی برای این استان فراهم شده و در روزهای آینده هم نهایی خواهد شد و هم اینک نیز تمرینات تیم زیر نظر سرمربی آن در حال انجام است.

فوتبال قزوین با توجه به نزدیکی به پایتخت و ظرفیت و علاقه مندانی که دارد نیازمند پوست اندازی در بخش باشگاه داری بود که می توانیم با همکاری همه اهالی فوتبال به این هدف برسیم و در آینده نیز یک باشگاه با ساختاری مناسب و حرفه ای در فوتبال کشور داشته باشیم.

ورود بخش خصوصی برای فوتبال استان قزوین بسیار خوشایند است

شرایط حضور در رقابت های لیگ دسته یک با ۲ بسیار متفاوت است و به همین جهت باید زیرساخت های باشگاه شمس آذر با توجه به ورود در این عرصه نیز آماده شود.

ما باید در بخش ساختارسازی باشگاه بسیار برنامه ریزی خوبی داشته باشیم چون لیگ دسته یک جزو لیگ های حرفه ای کشور محسوب می شود و شرایط لیگ دسته دوم را ندارد.

در حال حاضر ورزشگاه ۱۵ هزار نفری قزوین که محل برگزاری مسابقات فوتبال خواهد بود نیازمند برخی تغییرات است که از همین الان در فکر آن بود.

نباید حضور نماینده فوتبال قزوین در رقابت های لیگ دسته یک عمری یک ساله داشته باشد، انتظار فوتبال دوستان قزوینی این است که هیات فوتبال که البته وظیفه تیمداری را برعهده ندارد، حمایت بیشتری در این زمینه از تیم داشته باشد.

شرایط بازی در رقابت های لیگ یک سخت، فرسایشی و طاقت فرسا بوده و تیم باید خود را برای مدت ۳۴ هفته در حالت آماده قرار دهد که انجام این مساله علاوه بر هزینه، نیازمند حمایت های همه جانبه را نیز دارد.

منظور از ساختار مناسب در باشگاه این نیست که همه کارها بر دوش هیات فوتبال باشد اما باید بستری مناسب و لازم برای فعالیت باشگاه شمس آذر در طول رقابت های ۶ ماه لیگ یک فراهم شود.

فوتبال قزوین نتواسته به صورت مستقیم جشن صعود برگزار کند

اسماعیل حسینی کارشناس و مدیر مدرسه فوتبال:

سابقه فوتبال و فوتسال استان در ۱۰ سال اخیر نشان می دهد که ما هیچگاه به صورت مستقیم به رقابت های دسته بالاتر صعود نکرده ایم و تنها نیز باشگاه کاسپین با خرید امتیاز تیم داتیس همدان در ۱۰ سال پیش رقابت های خود را در لیگ دسته ۲ ادامه داد و چهار سال پیش نیز سهمیه کراپ الوند را در فوتسال خریداری کردیم.

با توجه به این موضوع، ۲ حالت پیش روی فوتبال استان قرار دارد، یا اینکه قزوین، استانی پولدار بوده که تیم می خرد اما خروجی مطلوبی ندارد و یا اینکه به لحاظ مدیریتی، فنی، مربیگری و بازیکن مشکل دارد چون نتوانسته تیمی داشته باشد که به لیگ بالاتر صعود کند.

متاسفانه تا به امروز فوتبال و فوتسال استان نتوانسته جشن صعود بگیرد به جز سال ۸۵ که تیم فلامینگو به طور مستقیم به لیگ برتر فوتسال کشور صعود کرد.

ورود شمس آذر به رقابت های لیگ یک باید برای استان قزوین فایده داشته باشد

طی سال های گذشته برای فوتبال و فوتسال استان، هزینه های میلیادری صورت گرفته ولی نتیجه مطلوبی حاصل نشده و امروز هم باشگاه شمس آذر با خرید سهم یک تیم وارد عرصه مسابقات لیگ دسته یک می شود اما باید ببینیم این کار چه تاثیر و نتیجه ای را برای فوتبال استان به دنبال خواهد داشت.

توجه به تیم های پایه شامل نونهالان، نوجوانان و جوانان در بخش مردان و زنان خیلی مهم است و باید با ورود این باشگاه به لیگ یک، زمینه رشد و ارتقای این رده ها نیز فراهم شود.

متاسفانه حامیان مالی که وارد فوتبال می شوند به دلیل توجه نکردن به این کار، هیچکدام نتوانسته اند در آینده تیمی قدرتمند و آینده دار را تحویل بدهند و هیچ یک از تیم های ما نیز از پایه وارد مسابقات نشده اند، حتی تیم غفاری تاکستان با هزینه کرد میلیاردی خود نیز خروجی قابل توجهی نداشته است.

برچسب‌ها فوتبال فوتسال فدراسیون فوتبال ایران استان قزوین لیگ برتر فوتبال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال فوتسال فدراسیون فوتبال ایران فوتبال فوتسال فدراسیون فوتبال ایران استان قزوین لیگ برتر فوتبال رقابت های لیگ دسته یک کشور رقابت های لیگ دسته یک قزوین در رقابت های لیگ فوتبال استان قزوین تیم فوتبال شمس آذر برای فوتبال استان فوتبال دوستان شمس آذر قزوین فوتبال قزوین تیم های پایه مسابقات لیگ هیات فوتبال تیم شمس آذر امتیاز تیم شمس آذر بخش خصوصی فراهم شود حضور تیم حرفه ای لیگ یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۵۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود آینده‌سازان نجف‌آباد به لیگ دسته یک هندبال کشور

به گزارش خبرکزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ تبم آینده‌سازان میهن نجف‌آباد اصفهان، پس از پیروزی مقابل رقیبان در مرحله نهایی رقابت‌های دسته ۲ باشگاه‌ههای ایران، به لیگ دسته یک هندبال کشور صعود کردند.


مرحله‌نهایی رقابت‌های لیگ دسته ۲ هندبال آقایان کشور از یکم تا چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ در شاهرود برگزار شد.

دیگر خبرها

  • عفو بین‌الملل: گور‌های دسته جمعی در غزه نیازمند تحقیقات مستقل است
  • دانشگر پا به توپ شد/ رقابت نیازمند و میرزازاد برای دروازه
  • شکست نماینده اردبیل در لیگ دسته ۲ فوتبال
  • صعود آینده‌سازان نجف‌آباد به لیگ دسته یک هندبال کشور
  • هفته بد مشهدی‌ها در لیگ دسته سوم فوتبال
  • مروری بر چند خبر ورزشی چهارم اردیبهشت استان قزوین
  • نگاهی به چند خبر ورزشی چهارم اردیبهشت استان قزوین
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند
  • داوران بازی‌های لیگ برتر بر چه اساس انتخاب می‌شوند؟