Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:23:18 GMT

توزیع ۲۷ دستگاه پنل خورشیدی بین عشایر فاروج

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۵۹۰۳

توزیع ۲۷ دستگاه پنل خورشیدی بین عشایر فاروج

ابوالحسن نجفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برای این تعداد پنل ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است اظهار داشت: یکی از اولویت‌ها و برنامه های امور عشایری را تجهیز سامانه عرفی عشایر به پنل های خورشیدی و انرژی های نو است.

وی خاطرنشان کرد: این پنل ها قابلیت شارژ موبایل، چراغ قوه و روشنایی همزمان ۶ رشته لامپ و نیز استفاده از تلویزیون و رادیوهای کم مصرف را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفی اضافه کرد: این پنل ها پنج سال ضمانت دارد و غیرقابل فروش به غیر است.

فرماندار فاروج وزن کم، قابل حمل بودن و نصب آسان را از مهم‌ترین مزایای این پنل ها عنوان کرد و گفت: این مزیت به مصرف کننده کمک می کند تا بدون نیاز به متخصص، به راحتی خود بتواند این سیستم خورشیدی را نصب و از آن استفاده کند.

نجفی افزود: در راستای استفاده بهینه از منابع و صرفه جویی در منابع انرژی و استفاده از انرژی‌های پاک، اداره کل امور عشایر این پنل‌ های خورشیدی را در مناطق عشایری توزیع کرد.

جمعیت عشایر شهرستان فاروج ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۴۵۲ خانوار است.

شهرستان ۵۲ هزار نفری فاروج در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است.

برچسب‌ها زندگی عشایری فاروج مصرف بهینه برق خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری فاروج مصرف بهینه برق زندگی عشایری فاروج مصرف بهینه برق خراسان شمالی پنل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۵۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند

فرماندار شهرستان نقده گفت: عشایر در خصوص تأمین گوشت و لبنیات یکی از ذخایر اصلی کشور هستند و نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمد نوبخت‌نیا، امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در جلسه بررسی مسائل عشایری شهرستان با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که عشایر ذخایر انقلاب هستند، اظهار کرد: عشایر در خصوص تأمین گوشت و لبنیات یکی از ذخایر اصلی کشور بوده و نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند.

فرماندار نقده با اشاره به فرارسیدن فصل کوچ عشایر شهرستان نقده افزود: سرکشی و کمک به عشایر و رفع مشکلات آنان باعث تأمین غذایی کشور و افزایش تولیدات خواهد بود و همچنین موجبات دلگرمی آنان را نیز فراهم می‌کند.

بهروز قنبری، رئیس اداره امور عشایر شهرستان نقده نیز در این جلسه در خصوص توزیع نهاده در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: ۴۷۰ تن جو ۳۰۰ تن کنسانتره، ۱۶۰ تن ذرت و ۳۰۰ تن آرد بین عشایر منطقه توزیع شده است.

وی در خصوص مناطق ییلاقی افزود: مناطق ییلاقی عشایر نقده دو منطقه شاهین‌دژ، بیجار، لیگ بن، کانی زرد، کانی هوارجو و سه منطقه پیرانشهر شامل قمطره، کفارستان و کلاشین اشنویه است.

رئیس اداره امور عشایری شهرستان نقده گفت: هزار ۶۸۲ نفر عشایر عضو شرکت هستند که ایل مامش با سه طایفه، قره پاپاق ۳۲ طایفه و شاهسون دو تیره هستند.

قنبری ادامه داد: از پانزدهم اردیبهشت کوچ میان‌بند عشایر شروع و تا پانزدهم خرداد ادامه داشته و از پانزدهم خرداد موقع کوچ اصلی شروع و تا پانزدهم شهریور ادامه دارد.

وی یادآور شد: ارائه خدمات به کوچندگان، رفع مشکل آرد، توزیع پنل‌های خورشیدی ۳۷ مورد، سه‌ونیم کیلومتر لوله‌گذاری در شیخ معروف، توزیع دو هزار و ۷۰۰ متر لوله بین عشایر برای انتقال آب از چشمه، توزیع آبشخور ۱۴ مورد، پنج تانکر به صورت امانی، ۲۰ کیلومتر مرمت جاده‌های عشایری، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از تبصره ۱۶ به مبلغ شش میلیارد و ۷۰ میلیون تومان از اهم فعالیت‌های این اداره در سال گذشته بوده است،

کد خبر 747237

دیگر خبرها

  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • پنل خورشیدی چسبان ، تولید انرژی رایگان برای همه (فیلم)
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • توزیع مدل خاصی از قلیان تحت نظارت وزارت بهداشت | دسترسی به قلیان اکسیژن در این ۱۰ استان
  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است/ توزیع در ۸ استان
  • برق خورشیدی بالکنی راهکار نوین آلمان برای انرژی سبز
  • ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند