Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  حمید مجیدی مهر معاون مسابقات و تبلیغ و ترویج مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به ظرفیت استارت آپ‌ها و فضای مجازی در راستای فعالیت‌های سازمان اوقاف، اظهار داشت: فضای مجازی به عنوان بستری برای فرهنگ سازی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است که شروع بهره‌برداری از این فضا در چهل و سومین مسابقات کشوری با توجه به محدودیت حضور مردم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: از دو ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی در مسابقات استفاده شده است و به وسیله ظرفیت شرکت‌های استارت آپی در مرحله مسابقات کشوری ۶ میلیون بازدید از محتوا‌های فضای مجازی به ثبت رسید.

معاون مسابقات و تبلیغ و ترویج مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف خاطر نشان کرد: بنابراین باید این فضا را به صورت همه جانبه تقویت کنیم و در کنار آن‌ها از ظرفیت هنرمندان، ورزشکاران، مجریان معروف و قاریان و نهاد‌های دارای صفحه مجازی به نفع این موضوع و مسابقات کمک بگیریم.

اوبا بیان اینکه در مسابقات بین‌المللی نیز ۹ میلیون بازدید کننده به ثبت رسید، گفت: در آینده برای این موضوع و تسریع به استان‌ها برنامه‌ریزی خواهیم کرد و از روابط عمومی‌ها در راستای توسعه و افزایش بازدید کننده‌ها می‌توانیم بهره ببریم.

تعیین نقشه راه فعالیت‌های قرآنی کشور

مجیدی مهر در خصوص سیاست‌گذاری‌ها در زمینه برگزاری مسابقات قرآنی گفت: این امر توسط ستاد عالی برگزاری مسابقات انجام می‌شود و به نوعی در شیوه نامه‌های برگزاری و آئین نامه‌های داوری نظارت دارند، اما باید نهاد‌های بالادستی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی، توسعه فعالیت‌های قرآنی و سایر نهاد‌های مربوطه یک برنامه مشخص و یک نقشه راه را برای مجموعه فعالیت‌های قرآنی نظام جمهوری اسلامی ایران به ویژه در دولت سیزدهم مشخص کنند.

او افزود: بسیاری از دستگاه‌های قرآنی اگر انرژی و توان خود را متمرکز و هم افزایی داشته باشند قطعاً تأثیرگذاری بیشتری در عرصه‌های اجتماعی و متون مختلف جامعه خواهد داشت.

منابع محدود سازمان اوقاف

معاون مسابقات و تبلیغ و ترویج مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در خصوص برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در راستای آموزش به نونهالان گفت: آموزش عمومی قرآن به نونهالان وظیفه آموزش و پرورش و آموزش تخصصی وظیفه سازمان است، اما با این وجود تفاهمنامه‌هایی با سازمان و اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی کشور منعقد شده تا از این طریق دامنه آموزش و مخاطبان خود را افزایش دهیم و به سراغ خانواده‌هایی برویم که دغدغه آموزش قرآن به فرزندان را دارند.

او با بیان اینکه محقق شدن این برنامه‌ها منوط به کمک نهاد‌های بالادستی است، خاطر نشان کرد: ظرفیت سازمان اوقاف با وجود آنکه از نگاه بیرونی منابع عظیم مالی دارد، اما به دلیل اینکه منابع مالی آن بر اساس نیت مشخصی در اختیار سازمان قرار می‌گیرد، محدود است و اغلب برای عزاداری حضرت سیدالشهداست.

کاهش ۲۸۰ میلیاردی بودجه فعالیت‌های قرآنی

مجیدی مهر ادامه داد: نمی‌توان بسیاری از این منابع مالی را در فضای قرآنی استفاده کرد حتی بسیاری از نیت‌های قرآنی قید زمان و مکان دارند و این امر باعث می‌شود منابع مالی، گستردگی لازم را نداشته باشد.

او با تاکید بر اینکه باید نهاد‌های بالادستی به کمک توسعه فضای قرآنی بیایند، گفت: بودجه حوزه فعالیت‌های قرآنی از ۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۲ به ۲۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده است که جای تأسف دارد و این مقدار رقمی نخواهد بود که به دست همه فعالان برسد و باید از ۴۰ درصد آن صرفه نظر کنیم و تنها ۶۰ درصد آن در اختیار نهاد‌ها قرار می‌گیرد.

معاون سازمان امور اوقاف و خیریه گفت: از خیرین در خواست کمک و یاری در حوزه فعالیت‌های قرآنی داریم و امروزه توسعه وقف قرآنی در اولویت سازمان اوقاف قرار دارد.

 

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسابقات قرانی فضای مجازی فعالیت های قرآنی سازمان اوقاف فضای مجازی نهاد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۶۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ احمد محمودزاده در همایش دو روزه آموزشی - توجیهی روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش افزود:طرح این کار به شورای عالی آموزش و پرورش ارجاع داده شده است و به زودی نهایی خواهد شد.

وي گزارشی از فعالیت‌های این سازمان ارائه کرد و گفت: در سازمان مدارس غیردولتی ما برنامه‌هایی در سه حوزه قانونگذاری، مدیریتی-سیاست‌گذاری و برنامه‌های مشترک با سایر معاونت‌ها را دنبال کردیم.

احمد محمودزاده افزود: در این قالب‌ها، کار مهم در حوزه قانون‌گذاری، بازنگری قانون تأسیس مدارس و مراکز غیردولتی بود. این کار را پس از ۱۸ ماه به نتیجه رساندیم، ۱۶ ماده آن تغییر پیدا کرد و ابلاغ شده است. حمایت از معلمان، حمایت از موسسان را تثبیت و موضوع نظارت را در این قانون، جدی‌تر مطرح کردیم. در کنار این موضوع، بحث استقرار را نیز پیگیری کردیم و به نتیجه رساندیم. موضوع مدارس استیجاری و احداثی سروسامان پیدا کرد تا دیگر مشکلی پیش نیاید.

وی با بیان اینکه بررسی و بازنگری آیین‌نامه‌های مربوط به شوراهای عالی آموزش و پرورش استان‌ها برای احیای برخی از ظرفیت‌ها یکی از کارهای مهمی است که امسال دنبال خواهد شد، گفت: چندین برنامه را هم با قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در دست اجرا داریم که در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت و امیدواریم به خوبی اجرا شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی افزود: مصوبه این موضوع را سال گذشته دریافت کردیم و به دنبال این هستیم تا تنوع مدارس را کاهش داده و در داخل مدرسه مجازی تجمیع کنیم. طرح این کار به شورای عالی آموزش و پرورش ارجاع داده شده است و به زودی نهایی خواهد شد.

محمودزاده با بیان اینکه مبنای صدور مجوز در سازمان مدارس غیردولتی، قانون است، گفت:  فعالیت  مراکز آزمون ها در کشور باید در چارچوب مجوز و مقررات باشد، فعالیت  مراکز فاقد مجوز ممنوع بوده و در صورت مشاهده کردید، آن را تعطیل کنید.

معاون وزیر آموزش و پرورش از استان‌ها خواست تا هوش مصنوعی را در مدارس غیردولتی با مفموم درست، شروع کنند.

وی همچنین بر اجرای نظام دوری در مدارس غیردولتی، جذب مربی بهداشت، اجرای جدی برنامه‌های پرورشی، استمرار کیفی و جدی طرح‌هایی از قبیل آوای آسمانی، چفیه‌های بهشتی و طرح ولایت تاکید کرد و گفت: شما باید تمهیدات لازم برای ایجاد نمازخانه در مدارس فراهم کنید.

احمد محمودزاده با بيان اينكه بیشترین، بهترین و مهمترین تولید در همه نظامات، تربیت نیروی انسانی است، افزود: مهمترین سرمایه کشور که در همه اسناد بالادستی به آن اشاره شده، سرمایه نیروی انسانی است. تولید این سرمایه در داخل آموزش و پرورش صورت می‌گیرد. حفظ و گسترش دستاوردها توسط این افراد صورت می‌گیرد.

محمودزاده تصریح کرد: آموزش و پرورش از سال‌های گذشته جهت‌گیری‌هایی را شروع کرده که امسال باید به نتیجه برسد. همه برنامه‌ریزی‌ها برای تحقق و اجرای سند تحول بنیادین، برای مرجعیت معلم و مرجعیت کتاب درسی است.

دیگر خبرها

  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان
  • دستگیری ۴۰۰ نفر مجرم فعال آزمون سراسری در فضای مجازی + فیلم
  • برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فعالیت نهاد امدادرسانی برای آوارگان فلسطینی
  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • راه‌اندازی مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • شناسایی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • شناسائی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • هرگونه فعالیت در حمایت از دولت جعلی اسرائیل در فضای مجازی را اطلاع دهید