Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@19:01:58 GMT

ترجمه دومین کتاب مجموعه آرتور باندینی به چاپ دوم رسید

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۶۵۱۰

ترجمه دومین کتاب مجموعه آرتور باندینی به چاپ دوم رسید

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «جاده لس‌آنجلس» نوشته جان فانته با ترجمه محمدرضا شکاری به‌تازگی توسط نشر افق به چاپ دوم رسیده است. این‌کتاب دومین‌عنوانی است که نشر افق از مجموعه «فانته» چاپ کرده است.

جان فانته نویسنده آمریکایی این‌کتاب، متولد سال۱۹۰۹ و درگذشته به سال ۱۹۸۳ است. این‌کتاب او سال ۱۹۳۶ نوشته اما در سال ۱۹۸۵ منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این‌کتاب یکی از چهار اثری است که جان فانته با محوریت شخصیت آرتور باندینی نوشته است. این‌شخصیت یک‌نویسنده ایتالیایی‌آمریکایی است. «جاده لس‌آنجلس» در واقع دومین جلدِ چهارگانه «باندینی» است و در آن‌، شخصیت باندینی در نوجوانی‌اش به تصویر کشیده می‌شود.

آرتور باندینی در «جاده لس‌آنجلس» شخصیتی سرکش و روحی ناآرام دارد و نمی‌تواند در یک‌شغل ثابت باقی بماند. علتش هم این است که آرزو دارد نویسنده شود. چارلز بوکوفسکی شاعر آمریکایی فانته را بسیار می‌ستود و عده‌ای از منتقدان ادبی هم «جاده لس‌آنجلس» فانته را شبیه رمان «هزارپیشه» بوکوفسکی دانسته‌اند.

«جاده لس‌آنجلس» در ۲۵ فصل نوشته شده است.

در قسمتی از این‌رمان می‌خوانیم:

خنده‌کنان گفتند: «خوب می‌شی.»

گفتند: «برو خونه. برو کتابت رو بنویس. ناسلامتی نویسنده‌ای. واسه کنسروسازی زیادی خوبی. برو خونه و درباره استفراغ کتاب بنویس.»

قهقهه‌های بلند.

رفتم بیرون و دراز کشیدم روی یک کپه تور ماهیگیری که آفتاب گرمشان کرده بود و بین دو ساختمان قرار داشتند، دور از جاده اصلی که آبراه را دور می‌زد. صدای خنده‌شان را بلندتر از همهمه دم‌ودستگاه‌ها می‌شنیدم. اهمیتی ندادم، اصلا. دلم می‌خواست بخوابم. اما تورهای ماهیگیری مالی نبودند، بوی گند ماهی خال‌خالی و نمک می‌دادند. در عرض یک‌ثانیه، مگس‌ها پیدایم کردند. همین‌اوضاع را خراب‌تر کرد. کمی بعد تمام مگس‌های بندر لس‌آنجلس از حضورم باخبر شدند. از روی تورها خزیدم روی یک‌تکه‌زمین ماسه‌ای. فوق‌العاده بود. دست‌هایم را دراز کردم و اجازه دادم انگشت‌هایم نقاط خنک ماسه‌ها را پیدا کنند. هیچ‌وقت چیزی آن‌همه بهم حال نداده بود. حتی ذرات کوچک ماسه‌ای که نفسم آن‌ها را می‌راند، در بینی و دهانم شیرین بودند. سوسکی روی تپه‌ای ایستاد تا از این‌هیاهو سردربیاورد. در حالت عادی بدون معطلی می‌کشتمش. تو چشم‌هایم نگاه کرد، مکث کرد و جلو آمد. از چانه‌ام بالا رفت.

گفتم: «زود باش. برام مهم نیست. اگه بخوای می‌تونی توی دهنم هم بری.»

از چانه‌ام گذشت و حس کردم لب‌هایم را قلقلک داد. باید چشم‌هایم را چپ می‌کردم تا ببینمش.

گفتم: «بیا جلو. من کاری به کارت ندارم. تعطیلاته.»

به‌سمت سوراخ‌های بینی‌ام بالا رفت. بعد خوابم برد.

چاپ دوم این‌کتاب همراه با چاپ اولش، با ۲۱۶ صفحه، شمارگان ۵۵۰ نسخه و قیمت ۴۵ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5298005 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: نشر افق تجدید چاپ چاپ دوم ادبیات جهان ادبیات آمریکا ترجمه تازه های نشر معرفی کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقد کتاب انتشارات سوره مهر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی انتشارات کتاب نیستان مرکز فرهنگی شهر کتاب بازار کاغذ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران عاشورا دفاع مقدس جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۶۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ برابری حجم طرح‌های راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای یزد

ایسنا/یزد مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان یزد اعلام کرد: در حالی میزان قراردادهای این مجموعه در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که این رقم در پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ به حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

«محمد رستگاری» به همراه معاونین این اداره کل در دیدار با آیت‌الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه یزد، ضمن ارائه گزارش مختصری از اقدامات راهداری طی دو سال گذشته، اظهار کرد: در سال‌های اخیر مجموعه راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای تلاش‌های گسترده‌ای را در حوزه ایجاد راه‌های روستایی، حفظ زیرساخت‌های راه، اصلاح رویه راه‌ها، حمل‌ و نقل کالا و مسافر به کار گرفته است تا بهترین خدمات را به مردم ارائه کند.

وی افزود: بخشی از این تلاش‌ها را می‌توان در حجم قراردادهای منعقد شده جهت انجام طرح‌های متعدد مشاهده کرد که در سال ۱۴۰۰ میزان ریالی این قراردادها ۲۰۰ میلیارد تومان بوده ولی با افزایش حدود ۱۲ برابری در سال ۱۴۰۲ به ۲۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

رستگاری با بیان این که پیگیری‌های متعددی جهت جذب اعتبارات ملی از کانال‌های مختلف صورت گرفته است، ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ قریب به ۲۸ هزار تن آسفالت در شبکه جاده‌ای استان پخش شد که این عدد با افزایش ۱۰ برابری در سال ۱۴۰۲ به ۳۰۴ هزار تن رسید.

وی همچنین به افزایش میزان خط‌کشی‌های انجام شده در بازه زمانی فوق از یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر به شش هزار کیلومتر اشاره کرد و گفت: در حوزه حمل‌ و نقل مسافر که به صورت مستقیم با مردم ارتباط دارد علاوه بر مشکلات مربوط به ضعف ناوگان و کمبود آن، عدم‌ کفایت نیروی انسانی بسیار واضح احساس می‌شود تا جایی که کل مجموعه حمل‌ و نقل مسافر استان باید تنها با دو نفر نیرو مدیریت و نظارت شود.

مدیر کل راهداری استان به اقدامات انجام شده در حوزه مناسب‌سازی نرخ حمل‌ و نقل مسافر نیز اشاره و اضافه کرد: در سال ۱۴۰۳ مناسب‌سازی قیمت با هدف افزایش کیفیت خدمات ناوگان حمل‌ و نقل در دستور کار قرار دارد که با این برنامه انشاالله خدمات ارائه شده در ناوگان مسافربری، موجبات رضایت مردم را فراهم کند.

رستگاری در ادامه موضوع رفع نقاط حادثه‌خیز را مطرح کرد و افزود: بر اساس پایش های انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۱ طی دو مرحله پایش حدود ۱۷۰ نقطه پرحادثه در استان شناخته شده بود که با تلاش راهداران، این تعداد به ۱۵ مورد کاهش یافته و موارد باقی‌مانده نیز در حال تکمیل جهت اصلاح است.

وی در ادامه به سیر کاهشی تصادفات در طرح نوروزی اشاره کرد و گفت: عمده تصادفات ناشی از عوامل انسانی از جمله سرعت غیرمجاز، خواب‌آلودگی و بی‌احتیاطی کاربران است که از ائمه جمعه و جماعات درخواست می‌شود جهت اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم در این زمینه با مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همکاری ویژه داشته باشند تا در آینده بتوانیم آمار تلفات و حوادث جاده‌ای را به حداقل ممکن برسانیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی راهداری یزد، آیت‌الله ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان نیز در ادامه به کمبودهای موجود در حوزه حمل‌ونقل کالا و مسافر اشاره کرد و گفت: با گسترش حمل‌ونقل ریلی و هوایی و کاهش حجم تردد خودروهای سنگین در جاده‌ها می‌توان علاوه بر حفظ زیرساخت‌ها، گامی بلند در زمینه حفظ جان انسان‌ها و کاهش هزینه‌ها، برداشت.

وی همچنین بر اهمیت اطلاع‌رسانی تأکید کرد و گفت: کاربران جاده برای جان خود و دیگران ارزش قائل بوده و برای حفظ آن نکات ایمنی را رعایت کنند.

ناصری در پایان تأکید کرد: مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تلاش دارد تا بسترهای لازم جهت حفظ جان انسان‌ها را فراهم کند که این مهم خدمت بزرگ به جامعه و ملت شریف ایران است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از تفتیش عقاید تا روایت شیطان از گوته | چرا هایدگر مدافع هیتلر بود؟
  • نیما در کتابفروشی‌های پاکستان
  • درباره کتاب «پسر کاملا جدید» ترجمه شهلا انتظاریان/ وقتی تکنولوژی مقابل انسانیت تعظیم می‌کند
  • درباره کتاب «پسر کاملا جدید» ترجمه شهلا انتظاریان/ وقتی تکلونوژی مقابل انسانیت تعظیم می‌کند
  • چرا ترجمه‌ها در حوزه کودک و نوجوان بر تألیف پیشی گرفت؟
  • تقویت مهارت‌های پزشکی با کتاب‌های لاتین پزشکی
  • انتشارکتاب حاکمیت اسلامی در عصر غیبت با ترجمه عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار
  • نامه ۴۰ جوان عراقی خطاب به حاج قاسم
  • افزایش ۱۲ برابری حجم طرح‌های راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای یزد
  • ترجمه «خدا و امور مجرد» روانه بازار نشر شد