Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@23:11:45 GMT

ریزش آوار سبب مرگ چاه‌کن در شهرستان بهار شد

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۶۶۱۱

ریزش آوار سبب مرگ چاه‌کن در شهرستان بهار شد

ارتین کمالی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این مرد در اراضی زراعی روستای دستجرد در حال لایروبی چاه ۳۵ متری بود که ابتدا دچار گاز گرفتگی شده سپس بر اثر ریزش آوار درون چاه جان خود را از دست داد.

وی اضافه کرد: تیم های هلال احمر و آتش نشانی برای خارج کردن این فرد از درون چاه در این محل حضور یافته و پس از چند ساعت تلاش جسد او را از داخل چاه بیرون کشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با تاکید بر ضرورت رعایت نکات ایمنی در حفر چاه گفت: ابتدا باید افرادی را برای حفر چاه به کار گرفت که از تجارب حرفه ای لازم برخوردار باشند همچنین پیش از شروع عملیات چاه کنی باید وسایل کمک های اولیه مناسب فراهم شود.

کمالی افزود: کارگران مسئول حفرچاه باید به وسایل حفاظتی از قبیل کفش ایمنی، طناب، کمربند ایمنی، دستکش و لباس کار و در صورت لزوم عینک حفاظتی مجهز باشند.

وی اضافه کرد: قبل از شروع حفاری باید از مناسب بودن شرایط مته (در صورت کار با دستگاه)، چکش، کلنگ ها و وسایل مربوطه از قبیل بالابر و سیستم تهویه هوا اطمینان حاصل شده و در صورت وجود نقص در وسایل اصلی و مهم نظیر بالابر باید موارد برطرف شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان ادامه داد: در صورت استفاده از مقنی و ابزار دستی برای حفر چاه باید وسایلی نظیر کلنگ، چرخ چاه، دلو، طناب، بالابر، قلاب و سیستم تهویه مورد بازدید قرار گیرد و از سالم بودن ابزار کار اطمینان حاصل شود.

کمالی اظهار داشت: برای جلوگیری‌ از سقوط‌ خاک‌ و سنگ‌ به‌ داخل‌ چاه‌ دور دهانه‌ باید آستانه‌ ای‌ به‌ ارتفاع‌ حداقل‌ ۱۵ سانتیمتر با مصالح‌ مقاوم‌ تعبیه‌ کرد و این‌ آستانه‌ باید طوری‌ باشد که‌ برخورد اتفاقی‌ پا با وسایل‌کار سبب‌ تخریب‌ آن‌ نشود.

وی افزود: مقنی‌ قبل‌ از ورود به‌ چاه‌ برای‌ عملیات‌ چاه‌ کنی‌ باید طناب‌نجات‌ را به‌ کمک‌ کمربند ایمنی‌ مخصوص‌ به‌ خود بسته‌ باشد.

برچسب‌ها همدان حوادث غیرطبیعی اراضی کشاورزی اداره کل پزشکی قانونی استان همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان حوادث غیرطبیعی اراضی کشاورزی همدان حوادث غیرطبیعی اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۶۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام موتورسیکلت‌های توقیفی بندرخمیر فروخته شد

رئیس کل دادگستری هرمزگان از تعیین تکلیف تمام موتورسیکلت‌های توقیفی در پارکینگ‌های شهرستان بندر خمیر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم صیانت از بیت‌المال و تعیین تکلیف فوری وسایل نقلیه موجود در پارکینگ‌های سراسر کشور، از پارکینگ وسایل نقلیه توقیفی شهرستان بندر خمیر بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در جریان این بازدید اظهار کرد: با برگزاری سه مرحله مزایده، تمام موتورسیکلت‌های توقیفی در پارکینگ‌های شهرستان بندر خمیر فروخته شد.

وی با اشاره به فروش 856 دستگاه موتورسیکلت در نتیجه برگزاری این مزایده‌ها گفت: در نتیجه این امر، پارکینگ انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بندر خمیر به صورت کامل تعطیل شد.

قهرمانی همچنین تصریح کرد: با توجه به روند روبه رشدی که در جهت ساماندهی به وضعیت پارکینگ‌ها حاصل شده و در نتیجه برگزاری مستمر مزایده ها، بیشتر وسایل نقلیه توقیفی موجود در پارکینگ‌های استان هرمزگان نیز تعیین تعیین شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان با بیان اینکه پس از دستورات صریح ریاست قوه قضاییه مبنی بر تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی، حجت بر همه دستگاه‌های متولی تمام شده است، تأکید کرد: دادگستری هرمزگان از هیچ کوششی برای جلوگیری از تخریب و تضییع اموال توقیفی موجود در پارکینگ‌های استان، فروگذار نخواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمام موتورسیکلت‌های توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • رهاسازی پیکر فرد فوت شده در اثر ریزش آوار توسط امدادگران هرمزگانی
  • توصیه‌های ایمنی پزشکی قانونی به شهروندان هنگام صاعقه
  • چشم اندازی از طبیعت بهاری در روستای تازه ناب علیا
  • ریزش آوار در جنوب تهران موجب مرگ یک کارگر شد
  • کشف ۹ تن چوب قاچاق در شهرستان بهار
  • ضرورت حركت از اقتصاد نفتی به سمت چرخه تولید
  • تکمیل چهاربانده همدان- بهار- گل‌تپه- علیصدر نیازمند تزریق اعتبار
  • قاچاقچی کود شیمیایی در بهار نقره داغ شد
  • نقره داغ قاچاقچی کود شیمیایی در بهار