Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@02:35:13 GMT

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در شرق استان تهران

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۷۲۹۳

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در شرق استان تهران

در پی گشت و پایش ماموران اجرایی محیط زیست شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند، دو گروه شکارچی غیرمجاز در ارتفاعات این شهرستان ها دستگیر شدند و لاشه دو راس قوچ و یک راس کل وحشی کشف و ضبط شد.

به گزارش ایسنا داریوش فرخی - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه -ردر تشریح این خبر با اشاره به اینکه ماموران یگان حفاظت شهرستان فیروزکوه مستقر در سرمحیط بانی انزها روز گذشته حین گشت و کنترل مناطق در ارتفاعات مقصود آباد واقع در منطقه پناهگاه حیات وحش کاوه ده،  یک گروه شکارچی غیر مجاز که  اقدام  به  شکار غیر مجاز یک راس کل وحشی کرده بودند را دستگیر کردند، گفت: از متخلفان علاوه بر لاشه یک راس کل وحشی، تعداد یک قبضه اسلحه کمرشکن و هفت تیر فشنگ سلاح مربوطه نیز کشف و ضبط شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: متخلفان پس از تشکیل پرونده و پرداخت ۲۵۰ میلیون ریال ضرروزیان ناشی از خسارت وارده به محیط زیست، برای سیر مراحل قانونی به دادگستری شهرستان معرفی شدند.

همچنین محمد فریدی - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند - از دستگیری شبانه سه شکارچی غیر مجاز در دره منتهی به «ساران» خبر داد و اظهارکرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست طی گشت و کنترل منطقه، یک گروه شکارچی غیرمجاز را در ارتفاعات پلنگ دره بوآدره در نیمه شب شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، وی به کشف و ضبط یک قبضه اسلحه کالیبر ۲۷۰ و لاشه دو رأس قوچ وحشی اشاره کرد و گفت: متخلفان به مرجع قضائی معرفی شده‌اند. بر اساس قانون «شکار و صید» میزان ضرر و زیان وارده به محیط زیست ۵۰۰ میلیون ریال ارزیابی شده است که قسمتی از ضرر و زیان وارده به محیط زیست وصول شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اداره کل محیط زیست استان تهران دستگیری شکارچی غیرمجاز حیات وحش شهرستان فیروزکوه دماوند حفاظت محیط زیست شکارچی غیر غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۷۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط یک قلاده توله شیر در ساری

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست ساری درپی انتشار تصاویری از یک توله شیر درفضای مجازی، اقدام به شناسایی متخلف نموده و با همکاری ماموران نیروی انتظامی و با داشتن حکم قضایی یک قلاده " توله شیر" را که به صورت غیر مجاز در خانه باغ (مخفیگاه) متخلف نگهداری می‌شد، کشف و ضبط کردند.

این متخلف به جرم نگهداری غیر قانونی حیوانات وحشی به مراجع قضایی معرفی و حیوان نیز به صورت موقت به پناهگاه حیات وحش سمسکنده انتقال داده شد تا به یکی از مراکز مجاز باغ وحش تحویل داده شود.

نامبرده در حوزه شکار و صید سابقه دار بوده که در سنوات گذشته از باب خرید و فروش و نگهداری حیوانات وحشی، محکومیت کیفری داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • یک قلاده شیر وحشی از یک ویلا کشف و ظبط شد / دستگیری فرد متخلف
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • کشف و ضبط یک قلاده توله شیر در ساری