Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، احمدی مدیرکل محیط‌زیست استان چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه بارندگی در چهارمحال و بختیاری ۳۴ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: بیشترین تالاب‌های این استان در شهرستان «بروجن» قرار دارد که سال گذشته خشک‌ترین منطقه استان معرفی شد.

وی با اشاره به مدیریت آب در استان، عنوان کرد: این موضوع به صورت مدیریتی با روش‌های سازگاری با کم آب و خشکسالی رفع شد تا حق‌آبه داران «چغاخور» و تالاب دچار آسیب نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حق‌آبه تالاب «چغاخور» و «گندمان» حفظ شده است، ادامه داد: تالاب «چغاخور» بهار امسال ۶۵ درصد آب گیری شد و در حال حاضر حق‌آبه زیست محیطی را دارد.

احمدی به وضعیت تالاب‌های فصلی اشاره کرد و گفت: خشکسالی‌های سال گذشته مدیریت شده است و مشکل بی آبی در تالاب‌های استان وجود ندارد.

لانه گزینی ۳۰ هزار قطعه پرنده در چهارمحال و بختیاری

وی با بیان اینکه شش تالاب در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد، افزود: کوچ پرندگان به استان در دو فصل بهار و زمستان است که این زمان تالاب‌ها در اوج آبگیری هستند.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری به همکاری جوامع محلی در حفاظت از پرندگان مهاجر اشاره کرد و ادامه داد: ۴۵ گونه پرنده مهاجر و بومی در استان وجود دارد.

احمدی تصریح کرد: ۳۰ هزار قطعه پرنده بومی در کنار تالاب‌های چهارمحال و بختیاری لانه گزینی کرده است؛ بنابراین گزارش، تالاب بین‌المللی چغاخور از سال ۸۹ به لیست تالاب‌های بین‌المللی کشور اضافه‌شده و جزو تالاب‌های کنوانسیون رامسر قرارگرفته است.

این تالاب در هر ساله میزبان پرندگان مهاجر است.

 

انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست احیای تالاب حق آبه تالاب چغاخور چهارمحال و بختیاری حق آبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۸۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است

رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در مدیریت پسماند و زباله در استان دچار سردرگمی هستیم و هیچ راهکار مشخصی مطرح نشده و روز به روز این معضل در استان در حال گسترش است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، بهمن میری در حاشیه نشست بررسی مسائل محیطی زیستی مناطق پنج‌گانه کشور اظهار داشت: در خصوص تفاهم‌نامه‌ای که مهرماه سال 1402 بین شورای اسلامی استان و اداره کل محیط زیست استان جلسه‌ای با حضور اعضای شورای استان و رؤسای شورای شهرستان‌ها با مدیرکل و معاونین و کارشناسان برگزار شد.

وی ادامه داد: مطالبات و درخواست‌های افراد  در جلسه در حوزه استانی و شهرستانی مطرح شد و مصوب شد که مسائل پیگیری شود و همکاری مناسب‌تری را در سطح استان، شوراهای اسلامی و سازمان محیط زیست داشته باشیم.

 رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری در خصوص مهمترین مشکلات استان در زمینه محیط زیست تصریح کرد: ما باید بپذیریم که در استان در مورد مدیریت پسماند دچار چالش هستیم و در حوزه پسماند و زباله‌ها دچار نوعی بی‌تکلیفی و عدم مشخص بودن متولی مدیریت پسماند و زباله در سطح استان نیز هستیم.

 وی اضافه کرد: دهیاری‌ها منابع بسیار محدودی برای مدیریت دارند و نمی‌توانند طبق اصولی که در قانون مطرح شده است مدیریت کنند، شهرداری‌ها نیز به همین شکل دچار مسئله هستند و ما اساسی‌ترین مسئله‌ای که در شهرها و روستاها داریم موضوع پسماند و مدیریت آن است که مشکلات بسیار زیادی را برای شوراهای شهرها و روستاها و به ویژه شخصیت حقیقی برخی مسئولان ایجاد کرده است.

میری خاطرنشان کرد: در مدیریت پسماند و زباله در استان دچار سردرگمی هستیم و هیچ راهکار مشخصی مطرح نشده و روز به روز این معضل در استان در حال گسترش است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است
  • افزایش تعداد حامیان ایتام و محسنین در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • گندم مورد نیاز چهارمحال و بختیاری تا خردادماه تأمین است
  • تأمین و توزیع ۴۹۰ تن شکر خانوار در چهارمحال و بختیاری
  • راه‌اندازی بازارچه‌ها در چهارمحال و بختیاری در دستورکار باشد
  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد