Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - سرپرست تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: با راه اندازی سامانه جامع روابط کار ثبت شکایت یا طرح دعوی کارگری فقط به صورت غیر حضوری و اینترنتی و یا از طریق دفاتر کاریابی‌ در تمامی نقاط استان انجام می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، بهروز رحیم زاده در نشست هم اندیشی با مسئولین دفاتر مشاوره و کاریابی های غیردولتی عنوان کرد: اصلی ترین وظیفه دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی های غیر دولتی خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به جامعه کارگری و کارفرمایی در بستر و چارچوب قانون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نشست بهروز رحیم زاده دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی های غیر دولتی را حلقه واصل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جامعه مخاطب دانست و تاکید کرد: ارائه خدمات درخور به تمامی مراجعین و علی الخصوص کارگران و کارفرمایان باید به صورت ویژه مدنظر مسئولین این دفاتر قرار گیرد. 
وی با اشاره به اینکه کاریابی ها باید مشکلات موجود و شرایط اقتصادی جامعه هدف را مد نظر قرار دهند تصریح کرد: آشنایی کاریابی ها با نیازهای بازار کار استان و شناسایی متقاضیان کار، نقش بسزایی در ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره تخصصی، هدایت کارجویان بسوی فرصت های شغلی مناسب با شرایط آنان و در نتیجه افزایش بهره وری خواهد داشت.
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه اولین نقش و وظیفه دفاتر کاریابی اشتغال و هدایت کارجو به سمت بازار کار است افزود: لازم است با تلاش و تعامل همدیگر و تمامی دستگاه های اجرایی فرهنگ مهارت آموزی به جای سنت مدرک گرایی در جامعه نهادینه کنیم.
بهروز رحیم زاده با عنوان این که در راستای اجرای سیاست چابک‌سازی دولت و گسترش خدمات الکترونیک سامانه جامع روابط کار توسط این وزارتخانه راه اندازی شده است، تصریح کرد: تمامی کارگران و کارفرمایان با مراجعه به سامانه جامع روابط کار یا مراجعه به دفاتر کاریابی غیردولتی در تمامی نقاط استان می توانند نسبت به طرح دعوی یا برقراری مقرری بیمه بیکاری و یا درخواست بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور اقدام کنند.
در ادامه این نشست رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به نقش حساس کاریابی های غیردولتی به عنوان پل ارتباطی بین کارفرمایان و جویندگان کار گفت: تعداد 16 دفتر مشاوره شغلی و کاریابی غیر دولتی در سطح در حال فعالیت و ارئه خدمت به مخاطبین هستند.
اصغر مناف زاده با تاکید بر جدیت کاریابی ها در انجام وظایف و مسئولیت های تعریف شده گفت: رعایت قانون و ارائه خدمات شفاف باید مدنظر تمامی دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی قرار گیرد.
در پایان این جلسه مسئولین دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی های غیر دولتی اقدام به طرح موضوعات و مسائل خود کردند.
15 شهریور 1400 12:13
روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل |
کد خبر : 244,197
کلیدواژه ها: ثبت شکایت الکترونیکی کارگران در سامانه جامع روابط کار,شکایت کارگری در دفاتر کاریابی,مدیرکل کار اردبیل
نظرات بینندگان

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی سامانه جامع روابط کار کاریابی های غیر اداره کل تعاون دفاتر کاریابی غیر دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۸۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا اشرفی صبح سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: خوشبختانه کاهش ۵۸ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار را در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ را در خراسان جنوبی داشتیم.

مدیرکل تعاون، کار، رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: طی سال ۱۴۰۲ در زمینه اشتغال مجدد بیکاران ۱۸۵ نفر برگشت به حوزه کاری داشته‌ایم.

اشرفی با بیان هزار و ۱۲۱ تعاونی در خراسان جنوبی فعال است، ادامه داد: در این تعاونی‌ها هزار و ۱۱۲ بیمه شده کار می‌کنند.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ تعاونی‌های خراسان جنوبی ۲۳ میلیون دلار صادرات به کشورهای همسایه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادرات داشتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۴۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای خراسان جنوبی در بخش مشاغل خانگی ۱۲۴ میلیارد تومان بوده است که از این میزان ۸۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

اشرفی با تاکید بر اینکه تعهد اشتغال خراسان جنوبی در سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۵۹ فرصت شغلی بوده است که در سامانه رصد اشتغال ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در خراسان جنوبی فعال است، بیان کرد: به مناسبت هفته کار و کارگر ۲۶ برنامه محوری در استان و ۱۲۰ برنامه در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: ۲۶ نفر از کارگران خراسان جنوبی به دیدار مقام معظم رهبری اعزام می‌شوند.

اشرفی ادامه داد: برپایی میز خدمت، دیدار با نماینده ولی فقیه و جشن تجلیل از کارگران ساختمانی در بیرجند، برپایی نشست ایمنی و … از جمله برنامه‌های ما به مناسبت هفته کار و کارگر در خراسان جنوبی است.

وی افزود: در حوزه ورزش کارگری سال گذشته مدال آفرینان خوبی در خراسان جنوبی داشتیم که مراسم تجلیل از این بزرگواران را خواهیم داشت و امروز پروژه‌های ورزشی کارگری متعددی در شهرستان‌های خراسان جنوبی فعال است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: دیدار کارگران با مقام معظم رهبری نشان از اهمیت به کارگر در نظام جمهوری اسلامی است.

اشرفی با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات نظارت مستمر بر موضوع حقوق معوقه کارگران است، یادآور شد: یکی از معیارهای ما برای انتخاب واحد نمونه تولیدی نداشتن معوقه کارگری است.

کد خبر 6086066

دیگر خبرها

  • تأمین مسکن کارگران، اولویت امسال وزیر کار
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • ◄ شکایت آهن فروشان از انجمن کامیونداران + سند
  • کارگران از ارکان اصلی جهش تولید هستند
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • خداقوت کارگر
  • معرفی کاریابی‌های برتر استفاده کننده از سامانه جستجوی شغل
  • ثبت۳۱۷هزار فرصت شغلی در سامانه جستجوی شغلی
  • اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان اردبیل