Web Analytics Made Easy - Statcounter

آن دسته از دانش آموزانی که تاکنون کتاب‌های درسی خود را خریداری نکرده‌اند تا پنج روز دیگر (۲۰ شهریور ماه) مهلت دارند که با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی نسبت به خرید کتاب درسی اقدام کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، طبق اعلام قبلی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، همچنین دانش آموزانی که مدرسه محل تحصیل خود را تغییر داده‌اند تا ۳۱ شهریور فرصت دارند نسبت به اصلاح نشانی مدرسه محل تحصیل خود از طریق نشانی https://www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

irtextbook.ir اقدام کنند.

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اعلام اینکه تا کنون ۱۲ میلیون و ۸۸۹ هزار دانش آموز نسبت به خرید اینترنتی کتاب‌های درسی خود اقدام کرده اند و هنوز دو میلیون و ۱۱۰ هزار دانش آموز کتاب‌های درسی خود را خریداری نکرده اند گفت: ما مهلت خرید اینترنتی کتاب‌های درسی را تا ۲۰ شهریور تمدید می‌کنیم.

خرید کتاب درسی نیازمند ثبت نام دانش آموزان در سامانه پادا و مشخص شدن مدرسه محل تحصیل آنهاست. در صورتی که دانش آموزی در این سامانه ثبت نام نکند موفق به خرید کتاب درسی هم نخواهد شد.

وزارت آموزش و پرورش برای سال جاری بیش از ۱۴۶ میلیون جلد کتاب درسی چاپ کرده است که همه آن‌ها از طریق مدارس توزیع خواهند شد. توزیع کتاب‌های درسی دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی از ۲۰ شهریور در مدارس آغاز می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کتاب درسی مدرسه اینترنت درس کتاب های درسی ۲۰ شهریور کتاب درسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۸۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتب درسی از سه‌شنبه ثبت سفارش می‌شود

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش شیوه‌نامه سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ را ابلاغ کرد که بر اساس آن ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان و همچنین کتاب‌های درسی دانش‌آموزان استثنایی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش my.medu.ir و یا سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی www.irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی پیوست انجام و پیرو آن کتاب‌های درسی، بر اساس سفارشات ثبت‌شده در سامانه، توزیع می‌شود.

بر این اساس ثبت‌نام‌ها برای پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم از سه شنبه ۲۸ فروردین و همچنین پایه‌های ورودی مقاطع تحصیلی (اول ابتدایی، هفتم و دهم) نیز از دهم تیرماه آغاز می‌شود.

همچنین اصلاح سفارش کتاب‌های تمامی دوره‌های تحصیلی از دهه سوم تیرماه، توزیع به منطقه و سپس به مدارس نیز از شهریورماه صورت می‌گیرد.

مدارس موظفند با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، نسبت به ثبت سفارش گروهی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اقدام و از ارجاع دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز به کافی‌نت‌ها پرهیز کنند.

همچنین مدارس باید ضمن اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان به شرح جدول تقویم زمانی یاد شده، نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بر فرض قبولی دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری اقدام کنند. در صورت عدم موفقیت دانش‌آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.

دانش‌آموزان و اولیای آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، «رمز عبور» ورود به سامانه است.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.

دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز صرفاً موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) است؛ لذا، دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد
  • اعلام زمان ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی
  • مهلت ۲ روزه به کنکوری‌ها؛ جاماندگان ثبت‌نام کنند
  • راه اندازی سامانه همیار معلم و اصلاح برنامه‌های درسی فنی و حرفه‌ای
  • آغاز ثبت سفارش ‌کتاب‌ های درسی سال آینده از سه‌ شنبه
  • ۲۸ فروردین ماه آغاز ثبت نام کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • کتب درسی از سه‌شنبه ثبت سفارش می‌شود
  • ثبت سفارش کتاب های درسی از سه‌شنبه/ توزیع کتاب ها در شهریور
  • ثبت سفارش کتاب‌ های درسی سال تحصیلی آینده از ۲۸ فروردین
  • ثبت سفارش کتب درسی از سه‌شنبه/ توزیع کتب در شهریور