Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-در سال های اخیر رشته انسانی در رتبه دوم انتخاب دانش آموزان بعد از رشته تجربی بوده است. علت این موضوع بازار کار خوب و گسترده رشته های دانشگاهی در گروه انسانی است. به همین دلیل امروز می خواهیم رشته های پرطرفدار گروه انسانی  در کنکور را معرفی کنیم تا داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه سردر گم نباشند و بهترین انتخاب را از بین رشته های پرطرفدار گروه انسانی انجام بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک موضوع مهم در مشاوره کنکور انسانی آشنایی با بهترین رشته ها و بازار کار ان هاست. رشته های حقوق، روانشناسی، علوم قضایی، فرهنگیان، مشاوره، مدیریت و حسابداری از رشته های پرطرفدار گروه انسانی هستند. علت پرطرفداری این رشته ها هم بازار کار خوب و هم درآمد ایده آل است. به خاطر همین رقابت برای قبولی در این رشته های پرطرفدار گروه انسانی هم زیاد است و هم قبولی را سخت می کند. یعنی برای قبولی در این رشته ها، باید جزو رتبه های خوب و به عبارتی رتبه برترهای کنکور انسانی بود. با ما همراه باشید تا بیشتر راجع به این رشته های پرطرفدار بدانید و از راز های رتبه برتر شدن در رشته انسانی باخبر شوید و به پاسخ این سوال برسید که: چگونه می توانیم در کنکور 1401 رتبه برتر انسانی شویم؟

رشته های پرطرفدار گروه انسانی و آینده و درآمد آن ها

محبوب ترین رشته ها و به عبارتی رشته های پرطرفدار گروه انسانی که به علت بازار کارخوب در آینده، درآمد ایده آل، جایگاه اجتماعی خوب و ... جزو این دسته قرار گرفته اند، عبارتند از:

روانشناسیحقوقفرهنگیانعلوم قضاییمشاورهمدیریت مالیمدیریت بازرگانیحسابداری

حالا می خواهیم دقیق تر راجع به این رشته های پرطرفدار گروه انسانی صحبت کنیم تا داوطلبان علاقه مند بتوانند از الان برای کسب این قبولی در کنکور 1401 برنامه ریزی کنند.

از ویژگی های مهم و مورد توجه، آینده کاری این رشته هاست. برای مثال یک روانشناس از تاسیس کلینیک روانشناسی خصوصی تا تاسیس مهدکودک و سرای سالمندان و کار کردن در بخش دولتی، می تواند فعالیت کند. همچنین یک فارغ التحصیل رشته حقوق، می تواند در شغل هایی مثل وکالت در دادگستری، مشاور حقوقی بانک ها، شهرداری ها، شرکت ها و وزارتخانه ها و سردفتری دفاتر اسناد رسمی جذب بازار کار شوند و کسب درآمد کنند. رشته مدیریت هم باتوجه به تنوع زیادی که در گرایش های این رشته وجود دارد، متوجه می شویم که بازار کاری خوب و گسترده ای را شامل می شود. همچنین فارغ التحصیلان رشته حسابدارای می توانند در کوچکترین شرکت ها تا بزرگترین کارخانه ها و وزارت خانه ها مشغول به کار شوند و بعد از مدتی به عنوان مدیر مالی ایفای نقش کنند.

همه این موارد را گفتیم تا متوجه شوید رتبه برتر شدن در رشته انسانی بسیار ارزشمند است چون قبولی داوطلب در این رشته های پرطرفدار گروه انسانی را تضمین می کند.

چگونه در کنکور 1401 رتبه برتر رشته انسانی شویم؟

برای رسیدن به پاسخ این سوال، به سراغ مهندس مسعود کریمی، مدیر آکادمی کنکور دورخیز رفتیم تا دقیق تر به جواب این سوال برسیم. این گروه مشاوره کنکور با حدود 10 سال سابقه کار، هر سال تعدادی داوطلب را به رویای رتبه برتر شدن می رساند. پس حتماً مدیر این گروه از راز های رسیدن به رتبه برتر رشته انسانی و درنهایت رسیدن به رشته های پرطرفدار گروه انسانی باخبر است.

راز مگوی رسیدن به رتبه برتر رشته انسانی و در نهایت قبولی در رشته های پرطرفدار گروه انسانی چیست؟

+ اگر بخواهم در رابطه با این موضوع صحبت کنم، مهم ترین موضوع را پشتکار و همت دانش آموز می دانم. در این سال هایی که در زمینه مشاوره کنکور فعالیت کرده ام، داوطلبان زیادی را دیده ام که بهترین امکانات و شرایط را داشته اند اما قبولی آن ها چنگی به دل نمی زده است. در عوض دانش آموزانی را می شناسم که با کمترین امکانات و صرفاً با خرید کتاب های کنکور و در سخت ترین شرایط رتبه برتر شده اند. بعد از پشتکار و هدفمند بودن داوطلب، به بقیه فاکتورهای مهم می رسیم.

بقیه فاکتورهای رسیدن به رتبه برتر رشته انسانی چیست؟

+از فاکتورهای بعدی رسیدن به رشته های پرطرفدار گروه انسانی و رتبه برتر شدن، داشتن یک برنامه ریزی منسجم و مرور محور است. این موضوع از دیگر فاکتورهای اصلی در رتبه برتر شدن و به خصوص رتبه برتر شدن در رشته انسانی است. درس های این رشته معمولاً فرار و گسترده هستند و باید حتماً در برنامه درسی دوطلبان این رشته، مرورهای به موقع و کافی وجود داشته باشد. این کار باعث افزایش تسلط داوطلب می شود و درنهایت رسیدن به رتبه برتر کنکور رشته انسانی را تضمین می کند.

یعنی اگر داوطلبی هدفمند باشد و یک برنامه ریزی منسجم و مرور محور داشته باشد، می تواند به رتبه برتر در رشته انسانی و به عبارتی به رشته های پرطرفدار گروه انسانی برسد؟

+خیر. عوامل دیگری هم در این زمینه تاثیر گذار است. داشتن منابع درسی خوب، استفاده از آموزش های اساتید حرفه ای و بلد بودن روش مطالعه تک تک درس ها به طور اختصاصی و همچنین یادگیری مهارت های آزمون دادن هم در نتیجه یک داوطلب تاثیر گذار هستند و رسیدن به رشته های پرطرفدار گروه انسانی را میسر می کنند.

بسیار عالی! حالا داوطلبان چگونه به این منابع و روش مطالعه و... که گفتید دست پیدا کنند؟

+به راحتی. برای اینکه هر داوطلبی در هر جای ایران و با هر شرایطی بتواند به این رشته های پرطرفدار گروه انسانی برسد، من و تیم دورخیز در سایتمان برای همه مواردی که راجع به آن ها صحبت کردیم، مطلب آماده کرده ایم. داوطلبان هدفمند کنکور انسانی می توانند به سایت دورخیز مراجعه کنند و به طور رایگان از این مطالب استفاده کنند. در سایت دورخیز مقاله های زیادی از بهترین منابع کنکور انسانی گرفته تا روش مطالعه اختصاصی دروس و برنامه ریزی و مشاوره کنکور انسانی وجود دارد که داوطلبان با استفاده از این مقالات و البته پشتکار خود می توانند به رشته های پرطرفدار گروه انسانی برسند.

آیا رشته ای که هدف دانش آموز است در نحوه مطالعه و برنامه ریز او تاثیر دارید؟

با توجه به تنوع دروس علوم انسانی ، داوطلب باید سعی کند برای کنکور علوم انسانی به صورت هدفمند برنامه ریزی کند. این بدان معناست که در اولین گام ، شما باید زمینه مورد نظر خود را انتخاب کرده و برای دستیابی به آن برنامه ریزی و مطالعه کنید.

رشته های دانشگاهی علوم انسانی در پنج زیر گروه قرار می گیرند. در هر زیرگروه ، هر درس بر اساس رتبه و سطح شما با یک عامل خاص تأثیر می گذارد. بنابراین در برنامه ریزی کنکور علوم انسانی لازم است به هدف خود و ضرایب دروس مورد قبول در رشته مورد نظر خود توجه کنید. زیرا مسلم است که یادگیری کامل و دقیق این تعداد درس به هیچ وجه امکان پذیر نیست و اگر به دنبال نتیجه خوب هستید ، باید با هدفی خاص پیش بروید.

به عنوان مثال ، اگر هدف شما پذیرش در روانشناسی است ، باید درصد بالایی در ریاضی ، علوم اجتماعی و روانشناسی دریافت کنید. زیرا این سه درس با ضریب 3 ، بیشترین ضریب و تاثیر را برای قبولی در این زمینه دارند. اما اگر هدف شما پذیرش در رشته حقوق است ، ادبیات تخصصی و عربی با ضریب 4 مهمترین و تاثیرگذارترین درس ها در قبولی شما خواهد بود. به همین دلیل است که باید برنامه ریزی کنکور علوم انسانی را با برنامه ای هدفمند و با توجه به رشته هدف دانشگاه پیش ببرید.

اگر امکان دارد زیرگروه های رشته انسانی را هم معرفی کنید.

زیر گروه 1 انسانی:‌ در این زیر گروه ، مهمترین دوره ها ادبیات تخصصی و عربی تخصصی است که با ضریب چهار ، در راس دروس مهم این زیر گروه قرار دارند. پس از آنها ، فلسفه و منطق با ضریب سه و ریاضیات با ضریب دو. کمترین درس های این زیر گروه تاریخ و جغرافیا و علوم اجتماعی است که ضریب یک دارند. این زیر گروه شامل رشته های الهیات و دانش ، فقه و حقوق ، ادبیات و زبان عربی و…. است.

زیر گروه 2 انسانی:‌ در این زیر گروه که شامل رشته های علوم اجتماعی ، دبیر علوم اجتماعی و. است ، مهمترین درس درس ریاضی است که ضریب چهار دارد. در مرحله بعدی اهمیت ، درس علوم اجتماعی با ضریب سه قرار می گیرد. سایر دروس به جز عربی دارای ضریب دو هستند و کمترین درس در این زیر گروه عربی با ضریب یک است.

زیر گروه 3 انسانی: در این زیر گروه درس ریاضی بالاترین ضریب را دارد. ضریب این دوره چهار است و برای قبولی در رشته های این زیر گروه مهمترین خواهد بود. در مرحله بعد ، درس اقتصاد با ضریب سه و ادبیات تخصصی و عربی با ضریب دو قرار می گیرد. رشته های دانشگاهی در این زیر گروه عبارتند از: حسابداری ، مدیریت فرهنگی ، مدیریت بانکداری ، مدیریت گردشگری و….

زیر گروه 4 انسانی: برای پذیرفته شدن در دوره های زیر گروه ، باید درصد بالایی در ریاضی ، تاریخ ، جغرافیا و روانشناسی کسب کنید. زیرا این چهار درس بالاترین ضریب را در این زیر گروه دارند. در مرحله بعد ، اقتصاد ، ادبیات تخصصی ، علوم اجتماعی و فلسفه و منطق با ضریب دو قرار می گیرد و کمترین موضوع ، عربی تخصصی با ضریب یک است.

زیر گروه 5 انسانی: در این زیر گروه ، که شامل یکی از محبوب ترین رشته های دانشگاهی است ، یعنی روانشناسی ، ریاضیات ، علوم اجتماعی و روانشناسی بالاترین ضریب را دارند. در مرحله بعد ، اقتصاد ، ادبیات تخصصی و فلسفه و منطق با ضریب دو قرار می گیرد. کمترین درس در این زیر گروه عربی با ضریب یک است.

آقای مهندس از توضیحات صمیمانه و بسیار کاربردی شما سپاسگزاریم. اگر صحبتی با داوطلبان دارید بفرمایید.

خواهش می کنم. امیدوارم مطالبی که عرض کردم مورد استفاده داوطلبان قرار گرفته باشد. من و تیم دورخیز وظیفه خودمان می دانیم که برای ایجاد یک نظام عادلانه آموزشی تلاش کنیم و به همین خاطر سایت دورخیز را ایجاد کردیم تا با استفاده از آن بتوانیم علم و تجربه خود را در اختیار همه بچه های ایران زمین بگذاریم. امیدواریم در ادامه این مسیر به هدف خودمان نزدیک تر شویم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گروه انسانی کنکور رتبه برتر رشته انسانی رسیدن به رتبه برتر رشته های دانشگاهی زیر گروه علوم اجتماعی ادبیات تخصصی رشته انسانی برای قبولی رتبه برتر شدن مشاوره کنکور کنکور انسانی عربی با ضریب مرحله بعد قرار می گیرد برنامه ریزی علوم انسانی رشته ها ضریب دو بازار کار ضریب یک درس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۸۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفترچه سؤالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد

آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور در روزهای پنجشنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حال برگزاری است.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند. تعداد ثبت نام کنندگان عادی ۴۹۲ هزار و ۱۲۵ نفر و تعداد ثبت نام کنندگان فرهنگیان ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر است.

آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی با ۱۲۸ هزار و ۳۶۲ داوطلب و آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی با ۳۸۴ هزار و ۹۶۰ داوطلب امروز صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت در سراسر کشور برگزار شد.

بر اساس تغییرات آزمون سراسری از سال گذشته، دروس عمومی از آزمون حذف شده اند و به این ترتیب داوطلبان باید به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند.

دفترچه سوالات اختصاصی آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی هم اکنون در سایت سازمان سنجش منتشر شده است. دفترچه شماره ۱ شامل درس ریاضی و دفترچه شماره ۲ شامل دروس فیزیک و شیمی قابل دریافت است.

همچنین دفترچه اختصاصی فرهنگیان در آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

دفترچه سوالات اختصاصی آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی نیز هم اکنون در سایت سازمان سنجش منتشر شده است. دفترچه شماره ۱ شامل دروس ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روانشناسی و دفترچه شماره ۲ شامل دروس زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه منطق و اقتصاد و دفترچه شماره ۲ شامل دروس زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه منطق و اقتصاد ویژه دیپلمه های علوم و معارف اسلامی منتشر شده است.

همچنین دفترچه اختصاصی فرهنگیان در آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی در سایت سازمان سنجش قابل دسترس است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان به پایان رسید
  • دفترچه سوالات کنکور علوم انسانی و ریاضی منتشر شد
  • دفترچه سؤالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • آغاز کنکور ۱۴۰۳ با رقابت داوطلبان ریاضی و انسانی
  • برگزاری کنکور سراسری با رقابت گروه  علوم ریاضی و انسانی در هرمزگان
  • رقابت کنکور ۱۴۰۳ با آزمون «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» آغاز شد
  • برگزاری کنکور سراسری فردا و پس فردا
  • آزمون کنکور سراسری فردا در گیلان