Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: برنامه عمل حفاظت از سه گونه شاخص حیات وحش استان اردبیل شامل پلنگ، خرس قهوه ای و غاز پیشانی سفید کوچک با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی تدوین و نهایی شد.

او با اشاره به اینکه برنامه عمل حفاظت و مدیریت گونه‌های جانوری در معرض خطر انقراض در استان اردبیل با سه گونه شاخص جانوری  شامل خرس قهوه‌ای، غاز پیشانی سفید کوچک و پلنگ در حال اجرا است افزود:علاوه بر حفظ و مدیریت زیستگاه گونه ها، برای حفظ تنوع زیستی نیازمند مشارکت جوامع محلی و احساس مسئولیت عمومی در قبال محیط زیست هستیم چرا که جوامع محلی به عنوان مدیران بلافصل اکوسیستم‌هایی هستند که در آن زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در همین راستا برنامه های آموزشی نیز برای گروه های هدف برنامه از جمله جوامع بومی محلی، عشایر منطقه، زنبورداران و گردشگران به صورت چهره به چهره در راستای اهمیت حفاظت و حراست از گونه های شاخص جانوری برگزار شده است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حفظ تنوع زیستی حیات وحش دانشگاه محقق اردبیلی استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۸۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفس راحت لاک‌پشت سبز در ساحل تیاب میناب

یکی از مهمترین جاذبه‌های طبیعی هرمزگان وجود برخی گونه‌های کمیاب و در معرض انقراض از جمله لاک‌پشت‌های سبز و پوزه عقابی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم دفتر جزایر خلیج فارس، با تلاش نیروهای بخش دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان یکی از این گونه‌ها که در ساحل تیاب میناب به گل نشسته بود، از مرگ نجات یافت.

رئیس دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان امروز با اعلام این خبر، گفت: یک قطعه لاک‌پشت سبز که در منطقه ساحلی تیاب جنوبی میناب به گل نشسته بود، پس از نجات و بررسی از سالم بودن آن در زیستگاه خود رهاسازی شد.

مریم احسان‌پور با بیان اینکه لاک‌پشت نجات داده شده از نوع گونه سبز و در معرض خطر انقراض است، افزود: این لاک‌پشت با وزن بیش از 120 کیلوگرم و طول یک متر و عرض 92 سانتی‌متر در ساحل جنوبی تیاب میناب به گل نشسته بود.

وی بیان کرد: خوشبختانه نیروهای حفاظت محیط زیست بلافاصله پس از اطلاع از به گل نشستن این لاک‌پشت، اقدام به نجات این موجود و رهاسازی آن در زیستگاهش کردند.

رئیس دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان خاطرنشان کرد: 8 گونه لاک‌پشت دریایی شامل منکاعقابی، زیتونی، سرخ، پشت چرمی، سرگنده، سیاه و سبز درحال حاضر در دنیا شناسایی شده که زادگاه پنج‌گونه اول در خلیج فارس و دریای عمان است.

احسان‌پور بیان کرد: 2 گونه لاک‌پشت پوزه عقابی و سبز بیشترین فراوانی را در هرمزگان دارند.

وی مهم‌ترین تهدید انقراض لاک‌پشت سبز را تغییرات اقلیمی و فروش و برداشتن تخم این لاک‌پشت‌ها به منظور مصرف دارویی برای برخی دامها از جمله شتر از سوی بعضی افراد سودجو عنوان کرد.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه مرد ساروی چیست؟
  • پلنگ و میمون و مار پیتون در خیابان‌های مازندران/ و حالا پرسه توله شیر در خانه باغ مرد ساروی
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه باغ چه بود؟
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی در مناطق حفاظت شده استان مرکزی
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد
  • نفس راحت لاک‌پشت سبز در ساحل تیاب میناب
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی مناطق حفاظت شده مرکزی
  • ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات مربوط به محیط زیست طی سال گذشته