Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@06:42:27 GMT

ثبت نام وام کمک ودیعه مسکن تا پایان شهریور ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۹۷۳۸

ثبت نام وام کمک ودیعه مسکن تا پایان شهریور ادامه دارد

ایسنا/فارس مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: بر اساس مصوبه‌ای که ۲۳ خرداد امسال از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شد، ثبت نام ودیعه مسکن که از ۲۶ خرداد آغاز شده است و تا 31 شهریورماه ادامه دارد.

جعفر زاهدی دوشنبه ۱۵ شهریور در جمع خبرنگاران با یادآوری اینکه تسهیلات ودیعه مصوب شده برای کلانشهرهایی نظیر شیراز، 40 میلیون تومان و برای سایر مناطق شهری ۲۵ میلیون تومان است، دوره بازپرداخت این تسهیلات را 3 ساله و نرخ سود را ۱۳ درصد اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاهدی خاطرنشان کرد: روش دیگر بازپرداخت تسهیلاتی که سال گذشته به تصویب رسید و مورد استقبال قرار نگرفت؛ تسویه یک جای کل مبلغ تسهیلات و سود متعلقه در پایان یکسال بود.

او با بیان اینکه برای ثبت نام نیازی به حضور در ادارات راه و شهرسازی نیست، گفت: متقاضی در آخرین مرحله از ثبت نام، باید به بانک عامل معرفی شده، مراجعه کند.

این مقام مسئول گفت: برای ثبت نام، متقاضیان باید به سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس Tem.mrud.ir مراجعه کنند و کار پالایش نیز به شکل سیستمی انجام خواهد شد و اگر متقاضی واجد شرایط باشد، به نزدیکترین شعبه محل سکونتش، معرفی خواهد شد.

زاهدی با یادآوری اینکه بانک هم شرایط مورد نظر خود را بررسی کرده و در صورتی که متقاضی، واجد شرایط باشد، پرداخت تسهیلات انجام می‌شود، در خصوص شروط لازم برای اعطای تسهیلات ودیعه مسکن، گفت: فرد متقاضی باید سرپرست خانوار بوده و در مقطع کنونی مالکیت ملکی را نداشته و تاریخ انعقاد قرارداد اجاره هم از اول مهر ۱۳۹۹ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس خاطرنشان کرد که مستاجرانیکه در حال حاضر نسبت به انعقاد قرارداد اجاره با موجر اقدام می‌کنند هم مشمول دریافت این تسهیلات خواهند بود.

به گفته زاهدی، طبق قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، کسانی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند که یا آقای متأهل باشند یا خانم مجرد بالای ۳۵ سال؛ اجاره نامه‌ها هم یا باید در دفاتر مشاور املاک نوشته شده و کد رهگیری اخذ شود یا اینکه در دفاتر اسناد رسمی ثبت شده باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: با توجه به سقف کلی اختصاص داده شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تا ۱۰ هزار میلیارد تومان، بعید است محدودیت خاصی برای ثبت نام در نظر گرفته شود. فعلاً هر فرد که ثبت نام کند و واجد شرایط باشد، می‌تواند به بانک مراجعه کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی وام ودیعه مسکن فارس کرونا کلانشهر شیراز راه و شهرسازی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۹۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام

                                                      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حبیب الله محبی اظهار داشت: طی ۲ سال گذشته ۱۴ هزار و ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات ویژه مسکن روستایی به هشت هزار و ۲۴۸ نفر پرداخت شده است.   وی با اشاره به پرداخت مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریالی کمک بلاعوض به متقاضیان حادثه دیده از حوادث غیر مترقبه در استان، افزود: این میزان تسهیلات به هزار و ۷۶۶ نفر پرداخت شده است.   مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام اضافه کرد: تحویل پنج هزار و ۴۶۰ تن سیمان و ۷۷۰ تن میلگرد رایگان به متقاضیان ساخت مسکن در مناطق محروم نیز توسط بنیاد مسکن طی ۲ سال گذشته در استان ایلام صورت گرفته است.   محبی مطرح کرد: در این بازه زمانی بیمه رایگان ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن روستایی در استان پرداخت شده است.   استان ایلام با ۵۸۰ هزار و ۱۵۸ نفر جمعیت دارای ۲۵ شهر و بیش از ۶۰۰ روستای دارای سکنه است.

دیگر خبرها

  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هشتگر طی دومرحله تا پایان شهریور
  • اتصال۲۲ هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریور ماه
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام