Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-16@08:20:32 GMT

◄ قطار شهری مشهد مشکل مالی دارد نه فنی

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۰۴۴۸

◄ قطار شهری مشهد مشکل مالی دارد نه فنی

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تا دو سال آینده هسته مرکزی قطار شهری مشهد به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش تین نیوز، ایمان فرهمندی در خصوص انعقاد قرارداد تأمین واگن برای اضافه شدن به ظرفیت متروی مشهد اظهار کرد: انعقاد این قرارداد و اضافه شدن تعداد ۶۰ واگن به ظرفیت خط یک قطار شهری مشهد، با تکیه بر ظرفیت‌های بومی در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال‌های گذشته خط یک و خط دو قطار شهری مشهد بهره‌برداری شده است و عملیات اجرایی و حفاری خط سه و چهار نیز آغاز شده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برای تکمیل ایستگاه‌های خط دو و بهره‌برداری خط سه از میدان شهدا تا پایانه امام رضا (ع) تا دو سال آینده، برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطر نشان کرد: با اتمام عملیات اجرایی در فازهای یاد شده، بخش زیادی از شبکه ریلی مرکزی شهر مشهد تکمیل شده و تا حد مطلوبی به نیازهای حمل و نقلی شهروندان پاسخ داده می‌شود.

فرهمندی افزود: یکی از مسائل اصلی و جدی شورای اسلامی شهر و شهرداری تأمین هزینه‌های مالی اجرای پروژه‌هاست و طبق بررسی‌ها، در حوزه مسائل فنی هیچ مشکلی نداریم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امیدواریم با رویکرد حمایتی شورای ششم، شهرداری بتواند انجام قراردادها را به پایان برساند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: متروی مشهد قطار شهری مشهد شورای اسلامی شهر مشهد شورای اسلامی شهر قطار شهری مشهد حمل و نقل شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۰۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه تکمیل و بهره‌برداری از مونوریل قم فراهم شده است

سید محمد حسین دهناد روز دوشنبه در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، عنوان کرد: پروژه مونوریل ۹ سال است متوقف است و تبعات اجتماعی زیادی در سطوح مختلف به دنبال داشته است.

 رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم، با بیان اینکه ارزش کنونی این طرح افزون بر چهار هزار میلیارد تومان است، گفت: نحوه عبور از مقابل حرم مطهر حضرت معصومه (س) مهمترین عامل توقف این طرح در زمان اجرای آن بود هرچند این پروژه با سه چالش مهم، تقاضای سفر، تامین واگن و تامین منابع مالی دست و پنجه نرم می‌کند.

دهناد با ابراز امیدواری نسبت به حل چالش‌های اجرای مونوریل گفت: طی مذاکرات انجام شده امکان خرید و تامین ۲۰ واگن انجام شده و دولت نیز نسبت به تامین مالی آن نظر مساعد دارد و امکان توسعه طول خط مونوریل برای جذب مسافر نیز در مجموع فراهم است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: طبق قوانین علمی در کنار این مسیر می‌توان جذابیت سفر را با صدور پروانه‌های مختلف برای کاربری متعدد ایجاد کرد که قدم اول در این مسیر می‌تواند احداث پاکسوار و اتصال آن به خطوط مترو و تاکسیرانی بر اساس حمل نقل انبوه بر، باشد.

دهناد با تاکید بر اینکه ادامه مونوریل می‌تواند زمینه‌های جذابیت و رونق مسافرپذیری آن را افزایش دهد، گفت: ادامه این طرح تا پردیسان و در نهایت تا فرودگاه قم از سناریو‌هایی است که قابلیت اجرا دارد و مونوریل را به یک شبکه انبوه‌بر و با صرفه تبدیل می‌کند.

 رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم، همچنین با اشاره به نظر مشاور طرح مونوریل قم، بیان کرد: استنادات و رفرنس‌های مشاور غیر علمی و قابل خدشه است و بسیاری از مستندات بیان شده در آن مبتنی به طرح تفصیلی گذشته قم است که با وضعیت کنونی این شهر تفاوت اساسی دارد که نمی‌تواند منبع و مرجع تصمیم‌گیری برای شورای اسلامی شهر قم باشد.

دهناد با تاکید بر فراهم بودن زمینه‌های لازم جهت تعریف کاربری‌های تجاری و گردشگری در طول ۱۰ کیلومتر از خط مونوریل منتهی به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه، عنوان کرد: برای تامین مالی این طرح نیز می‌توان در چند گام تعریف شده و عملیاتی منابع آن را با همکاری مشترک مدیریت شهری و مجموعه دولت، تامین کرد.

شهردار قم نیز در ادامه بیان کرد: هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص ادامه طرح مونوریل نیازمند بررسی و حل مسائل و مشکلات قراردادی و حقوقی آن است.

سید مرتضی سقائیان نژاد ادامه داد: بدون حل مشکلات حقوقی این طرح، شهرداری قم در آینده درگیر مسایل جانبی آن در نهاد‌های نظارتی خواهد شد.

او با اشاره به عدم تعیین تکلیف نهایی مونوریل در شورای عالی فنی کشور، تصریح کرد: باتوجه به تعداد اندک واگن‌های مونوریل، ثبت سفارش و خرید آن همراه با چالش‌های جدی است.

شهردار قم با بیان اینکه با تلفیق مونوریل و خط ۲ مترو موافق هستیم، گفت: مونوریل در صورتی می‌تواند برای قم کارآمد باشد که طول خط آن افزایش یابد.

اجرای طرح مونوریل قم از سال ۱۳۸۹ در بستر رودخانه قمرود شهر قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک‌سوار شمالی تا مصلای قدس است.

در طول مسیر ۶.۸ کیلومتری مرحله نخست طرح مونوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، حرم مطهر و مصلا در نظر گرفته شده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • زمینه تکمیل و بهره‌برداری از مونوریل قم فراهم شده است
  • تاخیر در مسافرگیری خط سوم قطار شهری مشهد پذیرفتنی نیست
  • بهره‌برداری از مرحله یک خط ۳ مترو مشهد؛ شاید تا مرداد
  • یکصدو دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد
  • برای پروژه قطار شهری مشهد پیوست زیارت تهیه شود
  • امیدواریم فاز یک خط ۳ قطار شهری مشهد تا مردادماه به بهره‌برداری برسد
  • فاز یک خط ۳ تا مرداد بهره‌برداری شود
  • فاز یک خط ۳ تا مردادماه بهره‌برداری شود
  • فاز یک خط ۳ مترو مشهد تا مردادماه بهره‌برداری شود
  • پیش‌فروش بلیت قطار‌های مسافری بین شهری آغاز شد