Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از نیمه دوم شهریورماه آغاز می‌شود و دانشگاه‌ها به تدریج فعالیت‌های آموزشی خود را آغاز خواهند کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره زمان بازگشایی دانشگاه ها، گفت: با توجه به شرایط ناشی از شیوع کرونا، شاید دانشگاهی نتواند از ۱۵ یا ۲۰ شهریور ماه فعالیت خود را آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینگونه دانشگاه‌ها نیمه دوم شهریور تا اول مهر ماه را برای شروع آموزش‌ها به صورت مجازی درنظرگرفته اند.

معاون آموزشی وزیر علوم ادامه داد: هر دانشگاه با توجه به توانمندی و برنامه خود، زمان بازگشایی را اعلام می‌کند.

خاکی صدیق درباره دانشگاه‌های استان‌ها، تاکید کرد: دانشگاه‌ها در صورت دریافت مجوز ستاد کرونای استان خود می‌توانند کلاس‌ها را به صورت محدود و برای دانشجویان بومی که واکسن دریافت کرده‌اند، برگزار کنند.

پروتکل‌های بهداشتی سال تحصیلی جدید به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است


مجید صفاری نیا درباره پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده به دانشگاه‌ها برای شروع سال تحصیلی جدید، اظهارکرد: پروتکل‌های بهداشتی هفته گذشته به دانشگاه‌ها ابلاغ شد. این پروتکل‌ها بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که سال گذشته توسط ستاد کرونا تنظیم شده بود و همکاران پزشک دانشگاه‌ها با توجه به شناخت بیشتر ویروس و شرایط فعلی با اعمال برخی تغییرات، آن را کامل‌تر کردند.

وی درباره نقاطی از دانشگاه‌ها که این پروتکل‌ها باید در آنجا رعایت شود، بیان کرد: این پروتکل‌ها در محیط‌های کتابخانه، ساختمان‌های اداری و آموزشی، کلاسی، آزمایشگاه ها، کارگاه ها، بوفه‌های غذایی، سالن‌های ورزشی و استخر، سالن اجتماعات، نمازخانه، حمل و نقل، مراکز بهداشتی و درمانی، دندانپزشکی، سلف سرویس ها، غذاخوری‌ها و محیط‌های خوابگاهی باید رعایت شود.

صفاری‌نیا با بیان اینکه اولویت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر تهویه مطبوع، رعایت فاصله اجتماعی و انجام واکسیناسیون است، درباره واکسیناسیون تاکید کرد: برگزاری کلاس‌های دانشگاهی در سال تحصیلی پیش رو به صورت ترکیبی است، اما منتظر اعلام رسمی معاونت آموزشی وزارت علوم هستیم. بر اساس علم پزشکی، تزریق همگانی اکثر جامعه و دو ُدز برای برگزاری کلاس‌ها و رعایت ایمنی دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان لازم است.


پایش سلامت جسم و روان دانشجویان از اول مهرماه


مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان درباره پایش سلامت جسم و روان دانشجویان از ابتدای سال تحصیلی، تصریح کرد: بررسی طرح پایش سلامت جسم و روان هم زمان با اجرای پروتکل‌های بهداشتی، انجام می‌شود.

صفاری نیا از اجرای پایش سلامت روان خبر داد و گفت: دانشجویان همه مقاطع تحصیلی در سامانه‌ای که دانشگاه معرفی می‌کند، خود اظهاری می‌کنند. بعد از این مرحله، اطلاعات پایش سلامت روان توسط متخصصان در مراکز مشاوره بررسی می‌شود و اگر نمره افراد از میانگین بالاتر باشد، به صورت حضوری یا مجازی به مراکز مشاوره خوانده می‌شوند. این مراکز از طریق سوالات استاندارد با دانشجویان مصاحبه می‌کنند.

صفاری نیا همچنین درخصوص پایش سلامت جسم، خاطرنشان کرد: در پایش سلامت جسم، متغیر‌هایی مثل فشار خون، مشکلات قلبی، تغذیه حتی کرونا مورد توجه قرار می‌گیرد؛ مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها این اطلاعات دانشجویان را بررسی و به دانشجویان خدمات ارایه می‌کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علی خاکی صدیق بازگشایی دانشگاه ها وزارت علوم پروتکل های بهداشتی پایش سلامت جسم سال تحصیلی دانشگاه ها صفاری نیا پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۰۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در مدت زمان اجرای طرح، بازرسان بهداشتی بیش از ۲۳ هزار مورد بازرسی را از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه‌های مسافربری انجام دادند که در این ماموریت‌ها ۵۲ بازرس در قالب ۳۲ گروه بحث نظارت بر وضعیت مراکز و اماکن را عهده دار بوده اند.

 کرابی در ادامه تعداد کلر سنجی‌های انجام شده از آب آشامیدنی را حدود ۸ هزار مورد اعلام کرد و افزود: با تجهیز بازرسان به وسایل پرتابل بررسی بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی، حدود ۲۴ هزار مورد سنجش و نمونه برداری از ۵۴۰ مورد آب و مواد غذایی مشکوک نیز انجام شده است.

مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه همچنین اظهار داشت: در مدت زمان اجرای طرح سلامت نوروزی حدود ۱۶۰۰ مورد اقدام قانونی بر علیه متخلفان بهداشتی صورت گرفته که ۱۳۸ مرکز نیز منجر به پلمب شده است.

وی گفت: در طرح سلامت نوروزی بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علاوه بر انجام ۵۱۵ مورد بازدید مشترک با سازمان‌ها و ادارات مرتبط به ۳۶۷ مورد شکایات کتبی حضوری و همچنین از طریق سامانه ۱۹۰ نیز رسیدگی نموده‌اند.

دیگر خبرها

  • جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام
  • جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس؛ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس/ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • آغاز سال تحصیلی از مهر به شهریور تغییر می‌کند؟!
  • از آخرین وضعیت ثبت نام وام شهریه تا نقل و انتقال دانشجویان
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت