Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام باباخانی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور و در ۴ مرحله ثبت‌نام از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن انجام شد که ۹ هزار و ۲۰۰ نفر ثبت نام کردند.

 وی افزود: این ثبت‌نام‌کنندگان در شهر اردبیل مورد پایش نهایی قرار گرفتند و در نهایت متقاضیان واجد شرایط با پرداخت مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومان به ۲ هزار و ۵۳۳ نفر رسید تا با واگذاری رایگان زمین مراحل صدور پروانه و قرارداد ساخت به انجام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مسکن و ساختمان راه‌وشهرسازی استان اردبیل پیشرفت برخی پروژه‌های اقدام ملی مسکن را ۴۵ تا ۷۰ درصد اعلام کرد و گفت: مابقی قراردادها تامین اراضی و صدور پروانه تا آخر شهریورماه برای متقاضیان واجد شرایط انجام خواهد شد تا شاهد ساخت و تکمیل این واحدها در کوتاه‌ترین زمان باشیم. 

باباخانی تشریح کرد: شرایطی که برای متقاضیان در قالب طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده است ۵ سال سکونت در اردبیل، تاهل و سبز بودن فرم ج است که از دولت زمین، واحد مسکونی و تسهیلات مسکن دریافت نکرده باشند.

ثبت‌نام از متقاضیان جدید در آینده آغاز می‌شود

وی ادامه داد: یکی از شروط مهم در بهره‌مندی از این طرح پرداخت ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه است که برخی از متقاضیان در مهلت تعیین شده و در چندین نوبت این پرداختی را انجام نداده‌اند.

معاون مسکن و ساختمان راه‌وشهرسازی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به سیاست وزارت راه‌وشهرسازی در تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی، ثبت‌نام از متقاضیان جدید در سایت کشوری آغاز خواهد شد که افراد واجد شرایط می‌توانند در موعد اعلام شده ثبت‌نام را انجام دهند.

باباخانی عنوان کرد: با توجه به افزایش قیمت مصالح و سایر امکانات مورد نیاز در ساخت مسکن، واگذاری زمین در این طرح رایگان و هزینه شهرداری با تخفیف ۵۰ درصد و نظام مهندسی ۶۰ درصد انجام شده تا هزینه تمام‌شده کاهش پیدا کند.

وی گفت: مباحثی در مورد افزایش تسهیلات بانکی بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان به‌گوش می‌رسد که در صورت تصویب و پرداخت این تسهیلات مابه‌التفاوت قیمت تمام شده مسکن از این محل جبران خواهد شد.

اهمیت پرداخت به‌موقع مبالغ توسط متقاضیان

معاون مسکن و ساختمان راه‌وشهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: پیشرفت پروژه اقدام ملی مسکن منوط به پرداخت مبالغ از سوی متقاضیان است که طبق زمان‌بندی باید این پرداختی‌ها را انجام دهند تا پروژه در موعد مقرر آماده بهره‌برداری باشد. 

باباخانی پیشرفت پروژه کارگر و اندیشه یک را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: قرار است تا پایان امسال ۵۴۰ واحد مسکن در قالب این طرح تکمیل و واگذار شود که تاکنون ۷۰ درصد متقاضیان طبق زمان‌بندی مبالغ خود را پرداخت کرده‌اند اما ۳۰ درصد تاخیر در پرداخت دارند.

وی گفت: ما قول داده‌ایم که واحدهای مسکن اقدام ملی را با کیفیت و به‌موقع تحویل دهیم که با توجه به شرایط آب و هوایی استان اردبیل شایسته است متقاضیان نیز بر اساس زمان‌بندی مبالغ درخواستی را پرداخت کنند تا تاخیر در تحویل این پروژه ها اتفاق نیافتد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن اقدام ملی مسکن راه وشهرسازی استان اردبیل ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۳۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات ساخت انگیزه‌ای برای ورود مردم جهت تکمیل آورده‌های نهضت ملی مسکن است

  در حالی که بسیاری از متقاضیان  در زمینه پرداخت تسهیلات با مشکل مواجه بودند اما به گفته بسیاری از کارشناسان در حال حاضر پرداخت این تسهیلات نقش موثری در افزایش میزان مشارکت های مردمی دارد .

به گفته کاظمی کارشناس مسکن در حال حاضر با وجود تاکیدات بسیار زیاد در حوزه پرداخت تسهیلات ساخت اما همچنان شاهد آن هستیم که برخی از بانک ها در این حوزه همکاری لازم را انجام نمی دهند و این امر خود زمینه ساز  کند شدن روند ساخت مسکن شده است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات ساخت و همچنین عرضه زمین نقش موثری در تقویت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد و این امر هم خود زمینه ساز همکاری و مشارکت بیشتر متقاضیان مسکن می‌شود.

او یادآور شد: اجرای این اقدامات از سوی دولت زمینه ساز محقق شدن بیشتر پرداخت تسهیلات ساخت مسکن می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • تسهیلات ساخت انگیزه‌ای برای ورود مردم جهت تکمیل آورده‌های نهضت ملی مسکن است
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • هزار و ۴۱۵ متقاضی در نهضت ملی مسکن گرمه تایید شدند
  • اختصاص زمین به ۱۰۱ متقاضی حائز شرایط طرح نهضت ملی مسکن
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد
  • پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی
  • پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به ۴۵۰ هزار متقاضی
  • پرونده ۳۵۰ هزار متقاضی تسهیلات مسکن روستایی تا یک ماه آینده بسته می‌شود
  • کم‌کاری بانک‌های خراسان شمالی در پرداخت تسهیلات مسکن