Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت الاسلام علی مظفری رئیس کل دادگستری استان قم با تأکید بر اهمیت و نقش مشاوره در ارتقای آگاهی‌های خانواده‌ها، کاهش دعوای خانوادگی و پیشگیری از طلاق و آسیب‌های جدی مرتبط با طلاق برای زوجین و فرزندان، از شروع بازرسی از مراکز مشاوره کاهش طلاق خبر داد و گفت: با عنایت به مصوبه شورای مشورتی استان، تیم بازرسی از مراکز مشاوره تشکیل گردیده و مقرر است با همکاری معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم، اداره کل بهزیستی و سازمان نظام مشاوره و روانشناسی استان، به صورت محسوس و نامحسوس از این مراکز بازرسی‌های لازم به عمل آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام مظفری با اشاره به لزوم نظارت و ارزیابی عملکرد مراکز کاهش طلاق افزود: هدف از بازرسی‌ها، اطمینان از نحوه خدمات با کیفیت، استفاده از مشاوران مجرب و دارای مجوز، تکریم ارباب رجوع و ایجاد روند‌های مناسب در حوزه صلح و سازش زوجین است و در این راستا بازرسان موظفند طی دوره‌های بازرسی ضمن بررسی چگونگی ارجاع زوجین به مراکز مشاوره، بر روند عملکرد مداخله در فرآیند طلاق در این مراکز نظارت نموده و انطباق امکانات موجود در ارائه خدمات به مراجعین و میزان موفقیت مراکز در اصلاح ذات البین را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان قم با تاکید بر اینکه در راستای تسریع ارائه خدمات مشاوره‌ای در دعاوی مرتبط با اختلافات خانوادگی و طلاق، مصوب گردید ضمن افزایش شش مرکز دیگر جهت ارائه خدمات مشاوره‌ای، از سهمیه یاری برگ بهزیستی نیز جهت ارائه مشاوره رایگان و یا ارائه تخفیف‌های لازم به زوجین استفاده شود، ادامه داد: امیدواریم با تلاش‌های دبیرخانه شورای مشورتی و دستگاه همکار با آن، روند موفق در کاهش میزان طلاق استان تا پایان سال ادامه یابد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری قم مشاوره قبل از ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۷۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶ درصدی ماموریت‌های اورژانس در ایام نوروز

بهرام عین‌الهی از کاهش ۶ درصدی ماموریت‌های اورژانس در ایام نوروز امسال خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرد: در نوروز امسال شاهد کاهش ۶ درصدی مأموریت‌های اورژانس بودیم و در حال حاضر تعداد ۲۶ هزار نفر از عوامل اورژانس در سراسر کشور به صورت ۲۴ ساعته مشغول خدمت رسانی هستند.

وزیر بهداشت بیان کرد: از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تاکنون ۱۸۲ هزار مأموریت توسط اورژانس در سراسر کشور انجام شده است.

وی افزود: ۵۸ هزار بیمار توسط عوامل اورژانس در محل حادثه درمان شدند و ۷۷ هزار نفر نیز توسط آمبولانس به مراکز درمانی انتقال یافتند.

عین اللهی با بیان اینکه در ایام نوروز امسال ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها مراجعه کردند افزود: از این تعداد ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند و ۸۵۰ بیمار بدحال نیز احیای قلبی شدند و تعداد ۴۷۰ هزار نفر نیز در بیمارستان‌ها و مراکز دربندی بستری شدند.

وزیر بهداشت و درمان ابراز کرد: در این مدت ۱۱۶ هزار عمل جراحی در بیمارستان‌های مختلف سراسر کشور صورت گرفته که ۳۵ هزار جراحی اورژانسی بوده است.

وی عنوان کرد: ۸۷۰ هزار تیم بازرسی در سراسر کشور در این ایام مشغول به فعالیت بودند که پس از بازرسی‌های صورت گرفته ۲۷۰۰ مرکز به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی توسط عوامل قضائی پلمپ شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در استان قم در ایام نوروز اورژانس به بیش از ۳۶۰۰ مصدوم جاده‌ای و شهری خدمات ارائه کرده که این آمار کاهش ۱۰ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

عین اللهی افزود: در استان قم در ایام نوروز ۹۶۰۰ بیمار به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کردند که ۳۸۰۰ نفر از آنان بستری شدند.

وزیر بهداشت عنوان کرد: تیم‌های بازرسی ۵۵۰۰ مورد بازرسی بر رعایت موارد بهداشتی در مراکز مختلف نظارت داشتند که ۷ هزار تن مواد غذایی فاسد در این استان معدوم شده است.

دیگر خبرها

  • ۱۳ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در کردستان فعالیت دارند
  • تا کی بدون بیمه از مشاوره ازدواج استفاده کنیم؟
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • کاهش ۶ درصدی ماموریت‌های اورژانس در ایام نوروز
  • اهمیت مشاوره و آزمایش‌های پیش از ازدواج در پیشگیری از تالاسمی
  • ارائه خدمات به ۷۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی در کردستان
  • فریب در ازدواج چیست؟ شرایط و مجازات آن
  • ازدواج و تحصیل اولویت امسال کمیته امداد کشور
  • عکس | ازدواج دوم بهنوش طباطبایی بعد طلاق مهدی پاکدل!
  • سامانه «تصمیم»؛ مشاوره تخصصی برای کاهش طلاق‌های توافقی