Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، یزدان احمدزاده با اشاره به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، اظهار کرد: به دستور دادستان سامان ۴۰ مورد فنس کشی، دیوارکشی و بنای نیمه کاره در اراضی روستاهای «شوراب صغیر»، «چم چنگ» و شهر «سامان» با حضور مأموران نیروی انتظامی و نیروهای امور اراضی جهاد کشاورزی سامان تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: با تخریب این سازه‌ها حدود ۹۵۰ متر مربع از اراضی کشاورزی در این شهرستان آزاد سازی شد.

مدیر جهاد کشاورزی سامان تصریح کرد: برای تأمین امنیت غذایی، باید محصولات کشاورزی در زمین‌های کشاورزی تولید شود که در صورت کاهش این اراضی به دلیل تغییر کاربری میزان تولید کاهش می‌یابد و بر اساس ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی باغی و زراعی هر گونه تغییر در اراضی کشاورزی به کاربری دیگر ممنوع است.

احمدزاده با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی باید توسط کمیسیون ماده یک بررسی و در صورت تائید مجوز صادر شود، ادامه داد: تغییر کاربری‌ها بیشتر به صورت غیر مجاز انجام می‌شود که بر اساس تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مأموران جهاد کشاورزی موظفند با حضور نماینده دادسرا نسبت به قلع و قمع بنا اقدام کنند.

کد خبر 5298859

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان سامان تغییر کاربری اراضی کشاورزی ساخت و سازهای غیرمجاز جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه اردبیل گرگان سیستان و بلوچستان کرمانشاه واکسیناسیون شیوع کرونا دولت سیزدهم ایلام کمک مومنانه اراضی کشاورزی کاربری اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۸۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی با ۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی مهریز 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد،  محسنی الحسینی اجرای این عملیات را یکی از دستاورد‌های مهم شهرستان مهریز در راستای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز در این اراضی طی سال جاری دانست که با پیگیری اداره امور اراضی و طی دستور مستقیم دادستان و با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان انجام گرفته است. 


صمدی سرپرست اداره امور اراضی نیز تقویت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی شهرستان مهریز را از اولویت‌های مهم مدیریت جهادکشاورزی این شهرستان دانست و ضمن اعلام پایش و رصد شبانه روزی در تعطیلات نوروز و مقابله با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در این اراضی، از مالکان و بهره‌برداران اراضی زراعی و باغی خواست تا قبل از هرگونه تغییر کاربری و ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی جهت کسب اطلاع از فرآیند صدور مجوز تغییر کاربری به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مراجعه نمایند.

دیگر خبرها

  • برخورد قانونی با ۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی مهریز
  • مقابله با زمین‌خواری و تخریب اراضی در ایام نوروز
  • شناسایی ۳۵ تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در دشتستان و تنگستان
  • برخورد قانونی با ۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی مهریز 
  • عزم جدی برای مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز در نهاوند
  • اجرای حکم تخریب قریب به ۲۰۰ بنا در اراضی کشاورزی گیلان
  • قلع و قمع ۴۴ تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی عباس آباد
  • قلع و قمع 2 بنای غیرمجاز در ساری
  • قلع و قمع ۲ بنای غیرمجاز در ساری
  • قلع قمع ۱۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در محمودآباد