Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس مجمع نمایندگان گیلان از سفر استانی وزیر کشاورزی انتهای همین هفته به گیلان خبر داد و گفت: پیگیری مشکلات کشاورزان رویکرد اصلی مجمع نمایندگان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام محمد صفری صبح امروز از دعوت مجمع نمایندگان گیلان از وزیر جهاد کشاورزی برای سفر به گیلان خبر داد و اظهار داشت: وزیر جهاد کشاورزی پنج‌شنبه و جمعه همین هفته به استان گیلان سفر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس بازدید میدانی وزیر جهاد کشاورزی از گیلان را فرصتی بسیار مغتنم برای بیان مشکلات حوزه کشاورزی خواند و خاطرنشان کرد: گیلان در تولید محصولاتی نظیر برنج و چای دارای رتبه‌های برتر کشوری است و جایگاه مهمی دارد.

وی با بیان اینکه پیگیری مشکلات کشاورزان گیلان یکی از رویکردهای اصلی مجمع نمایندگان گیلان است افزود: گیلان نقش مؤثری در زنجیره غذایی کشور دارد از این رو می‌طلبید وزیر جهاد کشاورزی نخستین سفر استانی خود را از گیلان آغاز کند.

فاز جدید احداث مسکن محرومان در گیلان اجرایی می‌شودطرح‌های ایجابی مبارزه با مواد مخدر در مدارس استان گیلان اجرا می‌شودخروج تدریجی گیلان از وضعیت قرمز کرونایی؛ تعداد بیماران بستری 50 درصد کاهش یافت

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با تشکر از نگاه وزیر جهاد کشاورزی به استان گیلان ابراز داشت: امیدواریم سفر آقای ساداتی‌نژاد سفری پربرکت برای گیلان و کشاورزی آن باشد و بتوانیم موانع این مسیر را با دست توانای مقام عالی وزارت برطرف کنیم.

وی با اشاره به تأثیر سفرهای استانی بر شناسایی مشکلات و رفع هر چه سریع‌تر موانع پیش‌روی بخش کشاورزی گیلان گفت: در مجمع نمایندگان گیلان تلاش داریم تا با رایزنی‌ها  مستمر زمینه تحقق هر چه بیشتر شعار تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی را فراهم سازیم.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس درباره بی‌توجهی به حوزه گردشگری در شمال کشور افزود: سه حوزه ماموریتی وزارتخانهگردشگری حوزه مولد ثروت است اما با این وجود این حوزه در کشور ما مغفول مانده است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه دو حوزه کشاورزی و گردشگری مزیت‌های اصلی سه استان شمالی کشور است گفت: در استان‌های شمالی ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم و در کنار آن وجود امامزاده‌های متعدد در این خطه مزیت دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خواستار حضور نماینده‌ای در وزارتخانه میراث‌فرهنگی برای سه استان شمالی شد و افزود: از آقای ضرغامی خواستاریم که یک سفر کاری به استان‌های شمالی داشته باشند تا از نزدیک در جریان وضعیت این سه استان در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار گیرند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه برخی افراد استان‌های شمالی را با کیش مقایسه می‌کنند که این مقایسه درست نیست گفت: وجود ظرفیت‌های بی‌نظیری در این استان‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری است و در این صورت می‌توان به رونق گردشگری در سه استان شمالی کمک کرد.

انتهای پیام/614/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجمع نمایندگان گیلان وزیر جهاد کشاورزی سه استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۸۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور‌های همسایه مقصد ۸۰ درصد صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران

سید روح اله لطیفی، سخنگوی کمیسیون روابط بین الملل و توسعه تجارت خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران در خصوص صادرات محصولات غذایی و کشاورزی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ بیش از هشت میلیون و ۸۰۳ هزار تن محصولات دامی شیلاتی ، زراعی ، گلخانه ای ، لبنی و فرآورده های مرتبط به ارزش ۶ میلیارد و ۲۹۸ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۶۵۴ دلار صادر شد که این میزان با حدود یک میلیون تن کالای بیشتر ، بیش از یک میلیارد دلار ارزآوری بیشتر نسبت به مدت مشابه برای کشور داشته که ۱۲.۲ درصد در وزن و ۲۰.۴ درصد در ارزش نسبت به سال ۱۴۰۱ با افزایش  همراه بوده است .

 وی افزود: سهم  محصولات کشاورزی و غذایی  از صادرات ۱۳۶.۴ میلیون تنی کالای غیر نفتی به ارزش ۴۹ میلیارد و ۳۲۹ میلیون و ۴۴۶ هزار دلار، ۶.۴۵ درصد وزن و ۱۲.۸ درصد ارزش بود که نشانگر سهم بالای محصولات کشاورزی و غذایی در سبد  ارزآوری برای کشور است.

لطیفی در ادامه گفت: از کل صادرات هشت میلیون و ۸۰۳ هزار و ۵۵۹ تنی محصولات کشاورزی و غذایی به ارزش ۶ میلیارد و ۲۹۸ میلیون دلار در سال ۱۴۰۲ ،  گروه محصولات زراعی ، گلخانه ای و باغی با ۶ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۶۳۸ تن به ارزش سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار، سهم ۷۴.۵ درصدی در وزن و ۶۱.۹ درصدی در  ارزش را از کل این نوع محصولات به خود اختصاص داده و پس از آن   ، گروه   محصولات دامی ، شیلاتی و لبنی با ۸۵۶ هزار و ۱۰۱ تن ، به ارزش یک میلیارد و ۲۳۲ میلیون و ۳۰۶ هزار دلار ، سهم ۹.۷ درصدی وزن و ۱۹.۵۶ درصدی ارزش و گروه  محصولات فرآوری شده ، کنسروجات و غذای آماده و نیمه آماده با یک میلیون و ۴۰۲ هزار و ۸۱۹ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۱۶۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار ، سهم ۱۵.۹ درصدی وزن و ۱۸.۵ درصدی ارزش  کل صادرات محصولات غذایی و کشاورزی را شامل  شده است .

وی در خصوص میزان رشد هر یک از این گروههای صادراتی توضیح داد: گروه کالایی محصولات زراعی، باغی و گلخانه ای نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۹ درصدی در وزن و ۲۶ درصدی در ارزش داشته ، گروه کالایی محصولات دامی ، شیلاتی و لبنی نیز نسبت به مدت مشابه با رشد ۲۱ درصدی در وزن و ۶ درصدی در ارزش همراه بوده و گروه محصولات فرآوری شده  نسبت به سال ۱۴۰۱ ، بیش از ۲۳ درصد در وزن و ۲۰.۵ درصد در ارزش افزایش داشته است .

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت در خصوص متوسط ارزش کالاهای صادراتی محصولات غذایی و کشاورزی گفت: در سال ۱۴۰۲ متوسط ارزش صادراتی کالاها در واحد تن ۳۶۱دلار و ۶۳ سنت بود که این میزان در بخش کشاورزی دو برابر ارزشمند تر(۹۸ درصد بیشتر از سایر کالاها)  بود و هر تن کالای صادراتی از کد ۰۱ تا ۲۴ گمرکی به طور متوسط (همه گروه های غذایی ، کشاورزی و دامی ) ۷۱۵ دلار و ۴۱ سنت بود که این میزان در گروه های سه گانه زیر بخش آن کمی متفاوت بود .

وی افزود : در بین محصولات غذایی و کشاورزی صادر شده محصولات دامی ، شیلاتی و لبنی با متوسط ارزش ۱۴۳۹ دلار و ۴۴ سنت به ازای هر تن  نسبت به متوسط صادرات کشور حدود چهار  برابر ارز آوری داشت (۲۹۸ درصد بیشتر)، محصولات فرآوری شده و صنعتی غذایی با متوسط ارزآوری ۸۳۱ دلار و چهار سنت در تن، ۱۳۰ درصد بیشتر از متوسط کالاهای صادراتی کشور و محصولات باغی و زراعی با متوسط ۵۹۵ دلار و ۹۲ سنت در تن ۶۵ درصد بیشتر از متوسط سایر اقلام مالایی صادر شده برای کشور ارزآوری کرده است .

لطیفی گفت: از کل صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۸۷ درصد وزن و ۸۰ درصد ارزش به ۱۵ کشور همسایه ایران صادر شده که عراق با خرید یک میلیارد و ۹۸۶ میلیون دلار،  ۳۱.۵ درصد از محصولات صادراتی غذایی و کشاورزی ایران مقصد نخست و امارات با خرید ۷۵۱ میلیون دلار ، روسیه با ۵۲۱.۵ میلیون دلار ، پاکستان با ۵۰۸ میلیون دلار و افغانستان با ۴۲۹.۴ میلیون دلار ، مقاصد دوم تا پنجم در بین کشورهای همسایه بودند که بعد از آن ترکیه با ۲۵۱ میلیون دلار، ترکمنستان با ۱۱۷ میلیون دلار،  آذربایجان با ۱۱۶.۴ میلیون دلار، قزاقستان با ۱۰۲ میلیون دلار ، قطر با ۷۰ میلیون دلار ، عمان با ۶۷ میلیون دلار، کویت با ۵۵ میلیون دلار ، ارمنستان با ۴۵.۵ میلیون دلار، بحرین با ۷ میلیون دلار و عربستان  با ۱۷ هزار دلار قرار دارند .

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی سبک فرزندپروری با رویکرد اسلامی
  • آغاز فرایند انتخاب واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی استانی و ملی
  • سوخت قاچاق به مقصد نرسید
  • همیاری کشاورزان گیلانی با رسم ایلجار
  • مبنای کار در مدیریت منابع آبی مشارکت تشکل‌های کشاورزی است
  • بیانیه مجمع نمایندگان گیلان به مناسبت روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • صادرات بخش کشاورزی بیش از ۲۰ درصد رشد کرد/عراق مقصد نخست صادرات
  • تقویت زیرساخت های کشاورزی در حوزه جنوب ایلام یک ضرورت است
  • کشور‌های همسایه مقصد ۸۰ درصد صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران
  • آغاز حضور میدانی و عملیاتی مسئولین استانی و شهری برای رفع مشکلات شهر