Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «زین‌الدین نظام‌خواجه‌یف» رئیس ستاد مرکزی انتخابات ازبکستان اعلام کرد: امسال در انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان که 24 اکتبر برگزار می‌شود، 21 میلیون و 249 هزار و 921 نفر واجد  شرایط رأی‌دهی هستند.

رئیس ستاد مرکزی انتخابات ازبکستان افزود: از این تعداد 6 میلیون و 693 هزار و 924 نفر در رده سنی زیر 30 سال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این گروه، 880 هزار و 155 نفر امسال نخستین بار در پای صندوق‌های رای حاضر خواهند شد.

نظام‌خواجه‌یف اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان در 24 اکتبر ناظران از 50 کشور جهان و همچنین ده‌ها سازمان‌های بین المللی شرکت کنند.

پیشتر «بهرام قوچقاراف» معاون رئیس ستاد مرکزی انتخابات ازبکستان اعلام کرد: برنامه ریزی می‌شود گروه کامل ناظران دفتر نهادهای دموکراسی و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا متشکل از 28 نفر ناظر درازمدت و 250 نفر ناظر کوتاه مدت برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری وارد این کشور شود.

انتخابات ریاست جمهوی ازبکستان روز 24 اکتبر سال 2021 میلادی برگزار می‌شود.

گفتنی است، شهروندی دارای سن حداقل 35 سال، مسلط به زبان ازبکی و مقیم دائمی در قلمرو ازبکستان حداقل 10 سال مستقیما قبل از انتخابات می‌تواند به عنوان رئیس جمهوری ازبکستان انتخاب شود. رئیس جمهوری ازبکستان به مدت 5 سال انتخاب می‌شود. فرد نمی‌تواند پشت سر هم بیش از دو دوره رئیس جمهور باشد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات ازبکستان ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری جمهوری ازبکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۸۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد

به گزارش خبرآنلاین، رسانه آمریکایی گزارش داد دیدار «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با «خاویر میلی» رئیس‌جمهور آرژانتین، خشم کاخ سفید و «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده را به همراه داشته است.

میلی و ترامپ در حاشیه «کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران» در ماه فوریه با یکدیگر دیدار کردند و مسئولان تبلیغاتی ترامپ تصاویر این دیدار را در فضای مجازی منتشر کردند.

به گزارش ایسنا؛ خبرگزاری آکسیوس به نقل از دو مقام آگاه گزارش داد ملاقات میلی و ترامپ از قبل برنامه‌ریزی نشده بود؛ بلکه پس از ورود رئیس‌جمهور آرژانتین به واشنگتن، مسئولان این کنفرانس به او اعلام کردند ترامپ قصد دارد قبل سخنرانی‌اش، با وی دیدار کند.

بر اساس این گزارش، مسئولان وزارت خارجه آمریکا از این دیدار که در سال انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار شد، متعجب شدند. همچنین آکسیوس گزارش داد سفیر آمریکا در آرژانتین بعدها درباره این دیدار در یک نشست خصوصی به وزیر خارجه آرژانتین گلایه و اظهار کرده است که کشورهای خارجی نباید در انتخابات آمریکا مداخله کنند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امسال در پنجم نوامبر (۱۵ آبان) برگزار خواهد شد و از حزب جمهوری‌خواه دونالد ترامپ و از حزب دموکرات جو بایدن رقبای اصلی این انتخابات محسوب می‌شوند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898431

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور به سمنان مانند سفر اول باشد
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی؛ فرمانده منطقه مرکزی ارتش این رژیم هم استعفا می‌کند
  • دومینوی استعفا‌ها در رژیم صهیونیستی؛ فرمانده منطقه مرکزی ارتش این رژیم هم استعفا می‌کند
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی