Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر گونجی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از پیگیری های به عمل آمده توسط این نهاد در حوزه توسعه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار جمعیت و افزایش سقف تسهیلات بانکی به میزان یک میلیارد ریال، سهم استان قزوین در حوزه مقاوم سازی برای سال جاری چهار هزار واحد در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون از سهمیه چهار هزار واحدی درنظر گرفته شده برای این استان در بخش بهسازی و مقاوم سازی، تسهیلات ۲ هزار ۵۰۰ واحد ابلاغ شده است. افزود: با توجه به معرفی یک هزار و ۲۰۰ متقاضی به بانک های عامل، تاکنون ۲۷۵ متقاضی موفق به تشکیل پرونده و قرارداد با بانک ها شده اند.

وی، گرفتن تضامین به صورت سفته زنجیره ای توسط بانک ها را از شروط پرداخت این نوع تسهیلات برشمرد و تصریح کرد: با توجه به تامین اعتبار مورد نیاز از سوی دولت، متاسفانه بانک ها همچنان در بخش تضامین بانکی سخت گیری می کنند و همین مساله باعث کندی روند ارایه تسهیلات شده در حالی که براساس بخشنامه دولت، پرداخت تسهیلات طرح ویژه باید به همین صورت انجام شود.

به گفته وی، بیشترین متقاضیان دریافت تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار جمعیت مربوط به شهرستان های قزوین، بویین زهرا و تاکستان در استان بوده است.

گونجی با اشاره به اینکه دوره بازپرداخت تسهیلات طرح ویژه ۲۰ ساله و با سود ۵ درصد خواهد بود، خاطرنشان کرد: هشت بانک سپه، کشاورزی، ملی، ملت، مسکن، صادرات، تجارت و رفاه کارگران به عنوان بانک های عامل در پرداخت این نوع تسهیلات معرفی شده اند.

استان قزوین دارای ۸۴۱ روستای دارای سکنه و ۹۶ هزار واحد مسکونی روستایی بوده که ۵۲ درصد آن مقاوم سازی و بهسازی شده است.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی استان قزوین بنیاد مسکن مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی استان قزوین بنیاد مسکن تسهیلات بانکی استان قزوین بنیاد مسکن مسکن تسهیلات طرح ویژه استان قزوین مقاوم سازی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۹۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی 56 هزار واحد روستایی در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ،مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در دیدار با استاندار گفت در یک سال گذشته جهش بسیار ویژه‌ای در زمینه اجرای طرح هادی در استان انجام گرفته است.

استاندار کردستان گفت: دولت نگاه ویژه ایی به کردستان دارد که این توجه در بخشهای مختلف از جمله آبادانی روستاها و محرومیت زدایی خود را نشان داده است.
زارعی کوشا همچنین با بیان اینکه کردستان در نیمه دوم سال گذشته بیشترین کاهش نرخ بیکاری را داشته گفت: همچنین در این مدت در زمینه نرخ تورم ماهیانه ازمیانگین کشوری پایینتر بوده است.
حبیبی معاون امور عمرانی استاندار کردستان نیز با اشاره به اهمیت محرومیت زدایی و توجه به بافت روستایی و خدمات و امکانات و دسترسی آسان روستاییان گفت: با ایجاد زیرساختهای لازم در بخش روستایی، در 200روستای استان خوشبختانه پدیده مهاجرت معکوس داشته ایم.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان نیزبا اشاره به اجرای طرح منظومه‌های روستایی درراستای اشتغال روستایی گفت: بخش خاوومیرآباد مریوان به عنوان یکی ازمناطق پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب شد که ایجاد 165 شغل در بخش روستایی از نتایج اجرای آن است.
رسولی با اشاره به پیش بینی امسال برای اجرای طرح هادی در 330روستا گفت: اجرای مطالعات طرح هادی در تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان انجام می شود.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بانک‌های عامل در مقابل پرداخت تسهیلات مسکن ملی پاسخگو باشند
  • مقاوم‌سازی بیش از ۹۰ هزار مسکن روستایی در خوزستان
  • پرداخت ۲۷۸ میلیارد و ۵۷ میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن در گلستان
  • پرداخت پنج هزار و ۲۰۵ فقره تسهیلات ودیعه مسکن در گلستان
  • کیفیت، خط قرمز بنیاد مسکن است/ مردم از فرصت تسهیلات مقاوم‌سازی استفاده کنند
  • اتمام عملیات آماده سازی ۴۷ سایت نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی
  • آماده سازی همه ۴۷ سایت نهضت ملی مسکن تا شهریور انجام شود
  • مقاوم سازی 56 هزار واحد روستایی در کردستان
  • آماده سازی ۴۷ سایت نهضت ملی مسکن استان تا شهریور
  • انعقاد قرار آماده سازی در۴۲ سایت نهضت ملی مسکن