Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@15:07:27 GMT

تسهیلات طرح ملی مسکن به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۰۱۹۷

تسهیلات طرح ملی مسکن به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد

معاون مسکن و ساختمان شهرسازی اراک گفت: داشت، امیدواریم این مبلغ ۱۵۰ میلیون که به تسهیلات اضافه شده با اضافه تعدیل که پیمانکار بابت گرانی مصالح دریافت می‌کند، بتوانند همدیگر را پوشش بدهند که نیازی به پرداخت از طرف مردم نباشد

حمید انعامی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص روند ساخت طرح اقدام ملی مسکن گفت: کل پروژه‌های عمرانی و مسکن در سراسر کشور چه در حوزه راه و چه مسکن به دلیل گرانی میلگرد که جز مصالح اصلی ساختمان بود، ۲ ماه توقف داشت ولی خوشبختانه هم اکنون ادامه ساخت این پروژه‌ها در استان مرکزی شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شهرستان ساوه نیز پروژه کوی علوی با ۳۴۸ واحد، پروژه فجر با ۴۸۶ واحد و پروژه بلوار بهشتی با ۹۸۰ واحد در مجموع با حدود ۲ هزار واحد به متقاضیان واجد شرایط اختصاص داده شد، برای سه پروژه ساوه ۳ پیمانکار متفاوت واجد شرایط از طریق فراخوان عمومی که داده شد از بین دیگر پیمانکاران واجد شرایط انتخاب شدند و با کارگزاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال اجرا است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: در سه پروژه ساوه در برخی بلوک‌ها خاکبرداری آنها انجام شده و در حال فنداسیون هستند در کوی فجر برخی بلوک‌ها اسکلت بندی آنها به اتمام رسیده و سفت کاری آنها شروع شده و پروژه وارد فاز دوم شده است.

انعامی در خصوص افزایش قیمت مسکن‌های ملی گفت: پروژه مسکن ملی با قیمت ثابت متری ۳ میلیون تومان در کل کشور به عنوان پایه اعلام شده بود و شامل تعدیل هم بود. قیمت متری ۳ میلیون تومان ناخالص به همراه تعدیل، تعدیل گرانی مصالح بوده که به قیمت پروژه اضافه می‌شود و ممکن است این قیمت متری ۳ میلیون تومان به ۵ میلیون تومان هم برسد، قراردادهای طرح اقدام ملی مسکن شامل تعدیل می‌شوند و تعدیل یعنی عدالت برقرار کردن به این صورت که پیمانکار با قیمت ثابت قرارداد امضا کرده ولی مصالح گران شده و ادامه کار با مصالح گران پیش خواهد برد و ما به تفاوت گرانی که تعدیل نامیده می‌شود به پیمانکار تعلق می‌گیرد ولی آیا گرانی ساخت شامل متقاضیان بشود، مشخص نیست بخاطر اینکه میزان تسهیلات که برای این طرح پیش بینی شده بود متغیر است.

وی بیان کرد: در شروع وام برای هر نفر ۱۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده بود ولی خوشبختانه امروز ۲۵۰ میلیون تومان مصوب شده اگرچه به بانک‌های استان اعلام نشده است ولی در مرکز تأیید شده است و احتمال افزایش مجدد هم وجود دارد، امیدواریم این مبلغ ۱۵۰ میلیون که به تسهیلات اضافه شده با اضافه تعدیل که پیمانکار بابت گرانی مصالح دریافت می‌کند، بتوانند همدیگر را پوشش بدهند که نیازی به پرداخت از طرف مردم نباشد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: در خصوص نیاز شهرستان ساوه در بحث اقدام ملی مسکن به این تعداد واحد قبل از اجرای طرح اقدام ملی مسکن فراخوانی از سوی شهرداری ساوه مبنی بر شناسایی متقاضیان مسکن صورت گرفت که در برآورد اولیه حدود ۱۰ هزار نفر بودند ولی در برآوردهای بعد این آمار افزایش داشت بنابراین در صورتی که آمار متقاضیان ۱۵ هزار نفر در نظر بگیریم اگر ۲۰ درصد از این آمار متقاضی واجد شرایط باشند حدود ۳ هزار نفر می‌شود ولی ثبت نامی ما ۴ هزار نفر بودند که ۲ هزار نفر واجد شرایط بودند، بنابراین بر اساس یک عدد دقیق این پروژه‌ها به ساوه اختصاص داده شده و حتی ممکن است بیشتر از این تعداد باشد.

انعامی تصریح کرد: مسکن و شهرسازی استان جوابگو این تعداد پروژه در ساوه بوده و سه پروژه علوی، فجر و بهشتی جز طرح اقدام ملی مسکن است اگر در مناطق دیگر ساختی صورت گرفته اطلاعی نداریم، امیدواریم از سال آینده تحویل پروژه‌ها کوچک شروع شود و ظرف ۲ سال آینده این واحدها به متقاضیان تحویل داده شود.

کد خبر 5291340

منبع: مهر

کلیدواژه: ساوه طرح اقدام ملی مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه اردبیل گرگان سیستان و بلوچستان کرمانشاه واکسیناسیون شیوع کرونا دولت سیزدهم ایلام ستاد ملی مقابله با کرونا طرح اقدام ملی مسکن میلیون تومان واجد شرایط پروژه ها هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۰۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران

به گزارش قدس خراسان، محسن مه آبادی شقا اظهار کرد: زمین واحدهای ذکر شده در قالب اجاره ۹۹ ساله از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان واگذار شد و تسهیلات ذکر شده نیز ۲ میلیارد ریال بود که در ماه‌های پایانی سال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت و برخی متقاضیان این مبلغ را دریافت کرده‌اند.

فرماندار چناران گفت: تعدادی از واحدهای مسکونی روستایی ذکر شده اکنون تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است و بقیه در مراحل مختلف ساخت و ساز از جمله در مراحل پایانی تولید هستند.

وی گفت: پارسال سهمیه ساخت مسکن روستایی شهرستان چناران ۳۷۶ دستگاه تعیین شد که پرداخت تسهیلات میزان هدفگذاری بیشتر بوده است.

مه آبادی افزود: امسال سهمیه ساخت مسکن روستایی چناران با اعطای تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی، ۴۴۰ واحد مسکونی تعیین شده است و دیروز در نشستی با دهیاران و بخشداران شهرستان چناران برای تحقق این هدف، ارتقای طرح تحول روستایی و افزایش مشارکت و جهش تولید در شهرستان برنامه ریزی و هم اندیشی شد.

فرماندار چناران اضافه کرد: با توجه به این که میزان مقاوم سازی منازل روستایی چناران از میانگین استانی و کشوری پایین تر است، موضوع ساخت و ارتقای ایمنی منازل روستایی در گفت وگو با دهیاران و مدیر بنیاد مسکن شهرستان مورد تاکید قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • کیفیت نان مورد نیاز مردم تویسرکان باید افزایش یابد