Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@12:47:04 GMT

نانوایان متخلف هرمزگانی جریمه شدند

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۱۱۵۰

نانوایان متخلف هرمزگانی جریمه شدند

گروه استان‌ها-معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت،معدن وتجارت هرمزگان گفت: برای ۸۳ واحد نانوایی پرونده تخلف تشکیل شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس ، نان اصلی‌ترین و پر مصرف‌ترین اجزای سفره هر ایرانی است که به طبع کیفیت و رعایت بهداشت در پخت آن در سلامت عمومی جامعه تاثیر زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در سال‌های اخیر در اقصی نقاط کشور از جمله هرمزگان شاهد بی کیفیت شدن نان و کم فروشی در برخی از نانوایی‌ها هستیم و برخی از نانوایان با استفاده از وضع موجود اقدام به کاهش حجم نان و حتی گران‌فروشی می‌کنند. 

این نکته را نمی‌توان به تمام نانوایان تعمیم داد چرا که بسیاری از نانوایان استان با درک وضعیت بیماری کرونا و شرایط اقتصادی مردم سعی می‌کنند با بهترین کیفیت ممکن و رعایت حداکثری بهداشت و رعایت حقوق مصرف کنندگان نانی با کیفیت را بر سر سفره مردم هدایت کنند. 

اما برخی سودجویان نیز هستند که اصول اخلاقی را زیر پا گذاشته و نانی بی کیفیت به مردم تحویل می‌دهند، این در حالی است که گشت‌های نظارتی و بازرسان همواره بر نوع فعالیت نانوایان نظارت می‌کنند تا در صورت بروز تخلف به متخلفان برخورد کنند. 

در سال جاری نیز این گشت‌ها با جدیت بیشتری کار خود را انجام دادند و آنطور که از آمارها بر می‌آید حدود 83 نانوایی متخلف در هرمزگان شناسایی و جریمه شدند. 

عبدالرضا پیروی منش معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت،معدن وتجارت هرمزگان در همین زمینه اظهار داشت: برای بهبود کیفیت ارائه خدمات واحدهای نانوایی و نقش آن در سبد مصرفی خانوارها، دوهزار و 600 مورد بازرسی از واحدهای نانوایی در سطح استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه مجموع تخلفات کشف شده 121 مورد است و عمده تخلفات این نانوایی‌ها عدم رعایت نکات بهداشتی، نداشتن پروانه کسب و کم‌فروشی است، اظهار داشت: گشت‌های مشترک به صورت مستمر از واحدهای نانوایی استان صورت می‌گیرد و متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان در پایان خاطرنشان کرد: مردم هرگونه تخلفات واحدهای صنفی از قبیل کم‌فروشی، گران‌فروشی و عرضه خارج از شبکه را می توانند با شماره 124 در میان بگذارند تا گزارش‌های مردمی در اسرع وقت بررسی شود.

عرضه نان بی‌کیفیت به مردم در نانوایی‌های ‌استان اردبیل / مسئولان سازمان صنعت چه چیزی را تکذیب می‌کنند؟ معدل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان قزوین 73 درصد شد / نانوایی‌ها کمترین رعایت را دارند آغاز واکسیناسیون نانوایان، هتلداران و شاغلان فروشگاه‌های زنجیره‌ای از مهرماه

انتهای پیام/864/ت

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حقوق مصرف کنندگان نانوایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۱۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف

پژوهش اظهار داشت: بر اساس رای صادره توسط دادگاه کیفری در فروردین امسال، یک واحد تولیدی فرآورده خوراک آماده دام، طیور و آبزیان به دلیل تولید کالای بدون علامت استاندارد به پرداخت یک میلیارد و صد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری افزود: به استناد ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تولید کالا و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران و یا تاییدیه آن جرم محسوب می‌شود و مرتکبان به مجازات‌های تعیین شده با حکم دادگاه محکوم می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب
  • مصوبات کمیسیون اصل نود برای افزایش کیفیت نان
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • جریمه 100 میلیونی برای رایگان کردن بلیت‌فروشی!
  • پرونده ۲ هزار نانوایی متخلف به تعزیرات حکومتی البرز ارجاع شد
  • پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها
  • مبل‌فروش متخلف در اردبیل جریمه شد