Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@12:14:10 GMT

دوره جدید طرح ملی دانشجو معلم قرآن برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۱۴۶۲

دوره جدید طرح ملی دانشجو معلم قرآن برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاد دانشگاهی به عنوان منادی و پرچم‌دار برگزاری برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی و پژوهشی در حوزه قرآن در دانشگاه‌ها، بر آن شد تا طرح «تربیت دانشجو معلم قرآن» را به همت اداره تربیت و آموزش برگزار کند.

بر همین اساس ثبت‌نام برای حضور در دوره جدید این طرح به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید از دیروز، ۱۵ شهریور آغاز شده و تا ۳۱ شهریورماه به مدت دو هفته از طریق نشانی http://daneshjo.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

isqa.ir/ ادامه خواهد داشت. همچنین زمان شروع آن از ۱۶ مهرماه مصادف با اول ربیع الاول خواهد بود.

از جمله اهدافی که برای این طرح تعریف شده است، می‌توان به «تربیت مربی آموزش قرآن کریم»، «حرکت به سمت تحقق منشور توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان بالاترین سند فعالیت‌های قرآنی کشور» و «شناسایی استعدادهای بالقوه قرآنی در سطح کشور در جهت گسترش و توسعه معرفت قرآنی در میان دانشجویان» اشاره کرد.

بر اساس آنچه در آئین‌نامه این طرح آمده است؛ با استفاده از طرح تربیت دانشجو معلم قرآن مخاطبان این طرح می‌توانند کلمات و آیات قرآن کریم را پشت سرهم و به صورت نسبتاً روان با رعایت تلفظ نسبی حروف و نحوه وقف بر آخر عبارات قرآنی قرائت کنند، همچنین قرائت صحیح حمد و سوره و اذکار نماز از نظر اعراب و تلفظ حروف از دیگر مواردی است که مخاطبان این طرح می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

مخاطبان طرح تمامی دانشجویان علاقه‌مند و ترجیحاً دانشجویان دوره کارشناسی ترم یک تا چهار، کارشناسی‌ارشد ترم یک و دکتری ترم یک و رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال خواهد بود. در این طرح دانشجویان باید حداقل مسلط به تجوید مقدماتی قرآن باشند و در غیر این صورت باید در دوره فصیح‌خوانی شرکت کنند.

همچنین دارا بودن فن بیان و روحیه مربیگری نیز از الزامات این دوره معرفی شده است، آشنایی مقدماتی با آموزش مفاهیم قرآن کریم و دارا بودن معدل بالای ۱۶ در دروس سپری شده از جمله دیگر شرایط حضور دانشجویان در طرح تربیت دانشجو معلم قرآن کریم است.

در این طرح به دانشجویانی که با موفقیت آن را پشت سر بگذارند گواهینامه از سوی جهاد دانشگاهی اهدا می‌شود. همچنین برگزیدگان این دوره به دوره تکمیلی «دانشجو متدبر قرآن کریم» معرفی می‌شوند.

کد خبر 5298510

منبع: مهر

کلیدواژه: قرآن کریم دانشجو معلم فعالیت های قرآنی حفظ قرآن کریم فعالیت های قرآنی محرم 1400 قرآن کریم قرآن اربعین 1400 امام حسین ع حسینیه مهر عراق عاشورا حوزه علمیه شیعه اربعین حسینی کربلا افغانستان دانشجو معلم قرآن قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۱۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح محله‌های قرآنی در ۸ محله بندرعباس برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی رجبیان رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون کانون خدمت رضوی استان هرمزگان در آئین اختتامیه طرح محله‌های قرآنی گفت: قرآن کتاب کریم و کتاب هدایتی است که هر کس با آن انس بگیرد؛ بر بینایی او افزوده می‌شود و قلب او به نور هدایت روشن و توانش برای پیمودن راه حق مضاعف می‌شود.

وی افزود: اصولاً خواندن قرآن بدون تدبر در آن، ارزش قابل توجهی ندارد؛ زیرا هدف از نزول قرآن، عمل به آیات آن است و توجه به معانی و تدبر در قرآن، مقدمه و دریچه‌ای به سوی عمل است.

رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون کانون خدمت رضوی استان هرمزگان ادامه داد: در ماه مبارک رمضان امسال بر آن شدیم تا هر روز از این ماه نورانی، با خواندن یک آیه از قرآن مجید، سطر سطر زندگیمان را به آیات قرآن مزین کنیم و روزانه تدبری در یکی از آیات داشته باشیم.

وی همچنین از اجرای طرح محله‌های قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان در بندرعباس خبر داد و تصریح کرد: محله‌های قرآنی با عنوان «من قرآن را دوست دارم» ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان با اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی در استان هرمزگان اجرا می‌شود و امید است با موفقیت این طرح در طول سال بتوانیم آن را به گستره استان هرمزگان اجرا نمائیم.

رجبیان گفت: این طرح با محوریت پویش ملی زندگی با آیه‌ها از تاریخ ۱۴ لغایت ۲۱ فروردین‌ماه در مساجد محله‌های قرآنی (هشت محله قرآنی) اجرا شد.

معاون کانون خدمت رضوی استان هرمزگان در ادامه افزود: هدف از اجرای این طرح توسعه و گسترش فعالیت‌های اثر بخش قرآنی در سطح محلات بود و در برنامه‌های آتی با اجرای نمایشگاه فرهنگی و هنری در کنار برگزاری محافل به دنبال توسعه هدفمند فعالیت‌های قرآنی خواهیم بود و بخش‌هایی همچون آثار هنری قرآنی (هنرهای تجسمی، عکس، خوشنویسی و..) فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان در قالب نمایشگاه در هر محله به نمایش در خواهد آمد.

وی گفت: این طرح در سطح محلات نخل ناخدا، شهرک توحید، گلشهر شمالی، شهرک نیایش، نخل پیرمرد، اسلام آباد، پل خواجو، شهرک مروارید اجرایی شد.

کد خبر 6078833

دیگر خبرها

  • این افراد معلم می‌شوند
  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • شرکت ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا/ ثبت نام ۶۰۰ هزار داوطلب در کنکور تربیت معلم 
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • محفل انس قرآن کریم در پایگاه دریایی بوشهر برگزار شد
  • طرح محله‌های قرآنی در ۸ محله بندرعباس برگزار شد