Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،یعقوب گویلیان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در جلسه کمیسیون امنیت گردشگران خارجی که باحضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های ذی ربط برگزار شد اظهار داشت:تعامل سازنده اداره‌ها و نهاد‌های عضو کمیسیون امنیت گردشگران و اداره کل‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دو استان کردستان و کرمانشاه در خصوص ایجاد امنیت پایدار برای حضور گردشگران خارجی در استان و منطقه جهانی هورامان امری ضروری در راستای توسعه این دو استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گویلیان افزود:غرب کشور به واسطه وجود جاذبه‌ها و آثاری که ثبت‌جهانی شده اند از جمله: بیستون، تخت‌سلیمان، منطقه‌هورامان و... در آینده و در پسا کرونا مقصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی خواهد شد بر همین اساس لازم است برنامه‌ریزی لازم برای این منظور در سطح استان کردستان انجام شود.

او توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال‌پایدار، حفظ تاریخ و فرهنگ، معماری‌سنتی، طبیعت و... هورامان را منوط به همکاری بیشتر دو استان کردستان و کرمانشاه برشمرد و عنوان کرد:خوشبختانه در استان به واسطه تلاش و هوشیاری نهاد‌های ذی ربط امنیت پایداری در تمامی بخش‌ها وجود دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان  به مرز رسمی باشماق مریوان اشاره کرد و گفت:اقدام‌های اولیه برای ساماندهی گردشگران خارجی ورودی از مرز باشماق با همکاری بخش خصوصی در استان انجام شده است.

گویلیان افزود:برای حضور بیشتر گردشگران خارجی در استان کردستان برنامه‌ریزی لازم برای ارائه بسته‌های تشویقی به دفاتر خدمات‌مسافرتی که در این حوزه فعالیت دارند انجام شده که امید است در پسا کرونا بتوان اقدام‌های موثرتری در این حوزه انجام شود.

او وجود مراکز درمانی مناسب، متخصصین و پزشکان توانمند در استان را نقطه‌قوتی برای توسعه گردشگری‌سلامت در استان برشمرد و عنوان کرد:راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی کردستان جزء توانمندترین راهنمایان کشور هستند که به بهترین شکل جاذبه‌ها، توانمندی‌ها، فرهنگ و تاریخ استان را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کرده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان  معضل خانه‌مسافر در استان را زنگ خطر جدی برای سایر مراکز اقامتی و شاغلین این حوزه بیان کرد و افزود:علاوه بر ویروس کرونا خانه مسافر‌های غیر مجاز نیز موجب بروز خسارت به بخش گردشگری و هتلداری استان شده‌اند که از دستگاه‌های ذی‌ربط می‌خواهیم با تمام توان در راستای جلوگیری از فعالیت این خانه مسافر‌ها وارد عمل شوند.

گویلیان رشد تقریبا ۸۰ درصدی تخت‌های مراکز اقامتی دائم استان و بهره برداری از ۲۵ واحد اقامتگاه بوم گردی طی چندین سال اخیر را نشانه خوبی از سرمایه‌گذاری و توسعه صنعت هتلداری در استان برشمرد و گفت: فم‌تور ویژه مدیران دفاتر خدمات‌مسافرتی و مقامات گردشگری شمال عراق برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری، مراکز اقامتی و... استان در نیمه دوم مهرماه سال‌جاری اجرا خواهد شد.

او نمایشگاه بین‌المللی اکسپودبی را فرصتی مناسب برای معرفی و حضور همه جانبه استان برشمرد و عنوان کرد:سعی خواهد شد از تمامی توانمندی‌های استان به ویژه صنایع‌دستی، جاذبه‌های مختلف، فرهنگ و تاریخ، حوزه کشاورزی، هتلداری و... برای معرفی در این نمایشگاه با همکاری بخش خصوصی و ادارات سطح استان استفاده شود.

در ادامه معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان با ارائه گزارشی از اقدام‌های انجام شده در حوزه امنیت گردشگران خارجی گفت: مراکز اقامتی مناسبی متناسب با معماری و فرهنگ منطقه هورامان در این منطقه وجود دارد و تا پایان سال نیز ۲ هتل در منطقه هورامان به بهره‌برداری خواهد رسید و زمینه ارائه خدمات اقامتی مناسب به گردشگران داخلی و خارجی را به وجود خواهد آورد.

آرمان وطن‌دوست ضمن تقدیر و تشکر از همکاری دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های خصوصی استان افزود:با جدیت تمام با متخلفان اجاره منازل استیجاری در سطح شهر سنندج و سایر شهر‌های استان برخورد خواهیم کرد و از دستگاه‌های حاضر و عضو کمیسیون امنیت گردشگران نیز نیز انتظار همکاری بیشتر در این زمینه را داریم.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایشگاه بین المللی میراث فرهنگی و گردشگری گردشگری و صنایع دستی امنیت گردشگران گردشگران خارجی استان کردستان میراث فرهنگی مراکز اقامتی جاذبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۴۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در دولت مردمی فعالیت‌های بین‌المللی در حوزه میراث فرهنگی به مراتب گسترده‌تر از گذشته ادامه داشته و دارد.

وی افزود: خارج شدن ایران از ایکوموس و ایکوم تکذیب می‌شود. این دو حوزه ماهیت غیردولتی دارند و و از سال‌ها قبل پرداخت به دلیل ماهیت غیردولتی، پرداخت حق عضویت آنها توسط افراد حقیقی انجام می‌شود.

او ادامه داد: بعضی‌ها نمی‌دانند ایکوموس و ایکوم خوردنی است یا پوشیدنی ولی درباره آن اظهارنظر می‌کنند. 

گفتنی است که  روز گذشته مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با انتشار اطلاعیه‌ای بر تداوم همکاری این وزارتخانه با نهادهای غیر دولتی تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • تداوم خدمات‌رسانی در فرودگاه و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی اصفهان
  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • افزایش میزان گردشگران خارجی در سال گذشته به بیش از ۵۰ درصد
  • ضرغامی: از شورای بین‌المللی «کمیته ملی موزه‌ها» و «محوطه‌ها و بناهای تاریخی» خارج نشدیم
  • ۳۴۰ شرکت ایرانی و خارجی در نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • میزان گردشگران خارجی در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد
  • در تعطیلات نوروز ۶۱۵ هزار نفر در اماکن اقامتی استان کردستان اسکان یافتند