Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@19:08:01 GMT

نفرت افکنی و اسلام هراسی چالش های اصلی فرهنگ صلح هستند

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۶۰۵۶

نفرت افکنی و اسلام هراسی چالش های اصلی فرهنگ صلح هستند

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به وقت محلی، دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سخنانی در مجمع عالی رتبه ملل متحد با موضوع فرهنگ صلح گفت: جنگ، تروریسم، افراط‌ گرایی خشونت‌آمیز، فقر و تبعیض، یک‌جانبه‌گرایی و اقدامات قهرآمیز یک‌جانبه از چالش‌های اساسی در جهان امروز است.
ارشادی تاکید کرد: برای دستیابی به صلح و امنیت بین المللی، سازمان ملل و کشورهای عضو باید بر اساس اصول برابری حاکمیتی همه کشورها، حل مسالمت آمیز اختلافات بین المللی، عدم استفاده یا تهدید به استفاده از زور و عدم مداخله در موضوعاتی که اساسا در صلاحیت داخلی هر کشوری است، عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد افزود: بر این اساس، زمانی که تهدیدی برای حاکمیت و استقلال سایر کشورها وجود داشته باشد و قوانین اساسی بین المللی با اعمال اقدامات اجباری یک جانبه و آسیب پذیرترین افراد مورد تهدید قرار گرفته باشد، نمی توان فرهنگ صلح را ترویج کرد.

ارشادی تصریح کرد: ترویج صلح و فرهنگ صلح، مستلزم تلاش مشترک و مستمر جامعه بین المللی است به ویژه در دورانی که برخی از کشورها تمایل فزاینده ای برای بهره گیری گسترده از اقدامات یکجانبه برای تامین منافع خود در نقض قوانین بین المللی و تضعیف نظم و قانون بین المللی دارند.
معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل بر تعهد ایران به احترام نسبت به چندجانبه گرایی مطابق با منشور ملل متحد و قوانین بین المللی، به عنوان تنها راه مقابله با چالش های بین المللی تاکید کرد.

 نشست مجمع عالی رتبه ملل متحد با موضوع فرهنگ صلح هر سال در سپتامبر بر اساس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار می شود.
براساس این قطعنامه، ابتکارات مرتبط با صلح جهانی و گفتگوی بین‌الادیانی و ازجمله ابتکار جمهوری اسلامی ایران در خصوص جهان عاری از خشونت و افراط‌گرایی مورد تاکید قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها اسلام هراسی سازمان ملل متحد افراط گرایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسلام هراسی سازمان ملل متحد افراط گرایی اسلام هراسی سازمان ملل متحد افراط گرایی بین المللی سازمان ملل فرهنگ صلح ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۶۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: عملیات تبیهی ایران در چارچوب دفاع مشروع بود

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبگاه خبری وزارت امور خارجه ایران، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌ها و ملاقات‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان عملیات نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و حقوق بین‌الملل را تشریح کرد و گفت: با وجودی که ایران قادر بود این عملیات را در شعاع گسترده‌تری انجام دهد، صرفاً آن بخش از مواضع نظامی رژیم صهیونیستی هدف قرار داده شد که از آنجا حمله به سفارت کشورمان در دمشق صورت گرفته بود.

دکتر امیرعبداللهیان ضمن تشکر از تلاش‌های دبیرکل سازمان ملل متحد در کمک به مردم فلسطین افزود: ناکارآمدی شورای امنیت و عدم محکومیت حمله رژیم اسراییل به سفارت ایران در دمشق، موجب شد تنها گزینه‌ای که در برابر کشورم باقی بماند، دفاع مشروع از خود و تنبیه رژیم صهیونیستی بود.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن یادآوری این که امنیت منطقه برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسزایی برخوردار است، تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و متحدانش در حال قتل عام و نسل کشی کودکان و زنان بی دفاع فلسطینی در غزه است.

دکتر امیرعبداللهیان از رویکرد و تلاش‌های مثبت دبیر‌کل سازمان ملل متحد برای توقف جنگ علیه غزه و ارسال کمک‌های انسان دوستانه برای مردم فلسطین قدردانی نمود و افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتکارات و تلاش‌های دبیر کل سازمان ملل متحد در تحقق امنیت پایدار در منطقه استقبال می‌کند.

در این دیدار، آنتونی گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد با اشاره به عملیات جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم اسراییل، خواستار تداوم خویشتن داری از سوی طرف‌های درگیر در مناقشات منطقه شد.

دبیر کل سازمان ملل متحد بار دیگر هر گونه حمله و تعرض به اماکن دیپلماتیک را به شدت محکوم و تاکید کرد اماکن دیپلماتیک باید از مصونیت برخوردار باشند.

گوترش در این دیدار همچنین ضمن تاکید بر مخاطرات ناشی از گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه، اظهار داشت که سازمان ملل متحد خواستار تنش زدایی در منطقه است و تمام تلاش خود را برای کمک به برقراری صلح و امنیت بکار می‌گیرد.

دبیر کل سازمان ملل متحد خاطر نشان کرد: در حال حاضر تمرکز جامعه بین المللی بر آتش بس فوری در غزه و پایان فوری جنگ متمرکز می‌باشد.

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
  • بررسی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی در حاشیه دیدارها در نیویورک
  • امیرعبداللهیان: عملیات تبیهی ایران در چارچوب دفاع مشروع بود
  • دیدار وزیر خارجه کشورمان با گوترش
  • سازمان ملل متحد با تحریم‌های یکطرفه علیه ایران در حوزه انرژی مخالف است
  • غریب آبادی: شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی ناتوان است
  • فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • سازمان سینمایی فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد
  • آیت‌الله نوری همدانی: در مقابل دشمن متحد و همراه رهبر باشید
  • پیامدهای بیست سال ممنوعیت حجاب در فرانسه و اسلام‌هراسی بی حد و حصر