Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@07:34:07 GMT

«سماع سه تار» شنیدنی شد/ یک فانتزی برای سه تار

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۷۰۵۰

«سماع سه تار» شنیدنی شد/ یک فانتزی برای سه تار

دریافت 8 MB

ستار هشیاری‌پور نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به تازه‌ترین فعالیت‌های موسیقایی خود بیان کرد: سماعِ سه تار یک فانتزی برای سه تار و گروه بود که متاسفانه با شرایط موجود به تک نوازی بسنده کردم. این در حالی است که به دلیل استقبال شنوندگان به زودی این قطعه با سه تار و عود به صورت تصویری تقدیم مخاطبان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متأسفانه در این پاره از زمان همه درگیر دیدن هستند تا شنیدن موسیقی و ما هم ناچاریم تا جایی که به چارچوب‌های هنر و شخصیت خودمان ضربه نزنیم تابع باشیم تا لااقل همین مقدار اندک مستمع را نگه داریم.

این نوازنده اصفهانی گفت: «سماع سه تار» در دستگاه نوا با نگرشی وسیع‌تر ساخته شده چه از لحاظ فرم آهنگسازی چه از نظر آکوردهای اجرا شده و اینکه فواصل به صورت تامپره اجرا شده تا با سازهای جهانی هم قابل اجرا باشد. امیدوارم مورد پسند و استفاده هنرجویان قرار گیرد.

هشیاری‌پور درباره فعالیت‌های آتی خود اظهار کرد: بعد از ماه صفر آلبوم «دشت عاشقی» شامل ۹ تراک ارکسترال به آهنگسازی و تنظیم و ترانه‌های بنده و صدای احمد کامیار روانه بازار موسیقی خواهد شد.

کد خبر 5298869 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: موسیقی ایرانی تک آهنگ اصفهان فیلم کوتاه حضور هنر ایران در جهان تئاتر ایران حوزه هنری محرم 1400 سینمای مستند فیلم سینمایی ویروس کرونا شبکه مستند سیما سریال ایرانی شبکه سه سیما موسیقی ایرانی تعزیه خوانی انیمیشن سه تار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۷۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرکارترین خواننده پاپ مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین، در فروردین‌ماه امسال، ۱۶۲ نوبت کنسرت پاپ در سراسر کشور برگزار شد. این آمار تنها مختص به اجرای صحنه‌ای گونه پاپ است. البته که با توجه به تعطیلی‌های شب‌های قدر، از تاریخ ۱۱ تا ۱۹ فروردین، هیچ کنسرت پاپی در کشور به روی صحنه نرفت و بنابراین این آمار، متعلق به دو دهه از فروردین‌ماه است.

طبق این گزارش، ۱۲۲ نوبت اجرا در شهرستان و ۴۰ نوبت نیز در تهران به روی صحنه رفت. علیرضا طلیسچی با ۲۱ نوبت اجرا، پرکارترین خواننده فروردین‌ در حوزه برگزاری کنسرت به شمار می‌رود. مجید رضوی با ۱۴ نوبت و رضا صادقی با ۱۲ نوبت، در رده‌های بعدی این فهرست قرار می‌گیرند

علیرضا طلیسچی با ۲۱ نوبت اجرا، پرکارترین خواننده فروردین‌ماه در حوزه برگزاری کنسرت به شمار می‌رود. مجید رضوی با ۱۴ نوبت و رضا صادقی با ۱۲ نوبت، در رده‌های بعدی این فهرست قرار می‌گیرند.

حامیم و مسعود صادقلو نیز هر یک با ۱۱ نوبت، مشترکا در رتبه چهارم قرار گرفتند.

در فروردین‌ماه، ۳۰ خواننده در حوزه پاپ به روی صحنه رفتند و توانستند باتوجه به تداخل ماه مبارک رمضان با فروردین‌ماه و تعطیلات مناسبتی، آمار خوبی را در این ماه به ثبت برسانند.

نکته جالب‌توجه این آمار، نسبت سه‌برابری حجم اجرای موسیقی پاپ در شهرستان‌ها در برابر تهران است که این اتفاق در چندین استان مسافرخیز کشور رخ داد و سبب شد تا پراکندگی جغرافیایی خوبی به لحاظ برگزاری کنسرت در سطح کشور برقرار باشد.

البته که این رخداد، طی دو سال اخیر، با مهندسی فعالی اجرایی شده است تا بسیاری از استان‌های کشور، در بسیاری از شب‌ها، پذیرای خوانندگان گونه‌های مختلف موسیقی باشند و عدالت فرهنگی از این منظر، رشد موجهی را به خود ببیند. با توجه به کاهش تعطیلات مناسبتی طی اردیبهشت‌، انتظار می‌رود که این آمار با افزایش قابل‌توجهی مواجه شده و اجرای کنسرت تا نیمه‌های تیرماه که آغاز ماه محرم است، رشد تصاعدی خوبی را شاهد باشد.

کد خبر 846293 منبع: ایرنا برچسب‌ها موسیقی ایرانی كنسرت موسيقى خبر مهم موسیقی - چهره - ساز - آلبوم - اجرا

دیگر خبرها

  • تصویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان/ عکس
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • «اشعار نو از نغمه‌های کهن» شنیدنی می‌شوند
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • جزئیات کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن»/ وقتی ملودی‌های قدیمی بازخوانی می‌شوند
  • جنگیدن برای ذائقه‌سازی مخاطب موسیقی بسیار سخت شده است
  • پرکارترین خواننده پاپ مشخص شد