Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@15:36:04 GMT

بررسی عملکرد باشگاه سپاهان در فصل نقل و انتقالات

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۸۴۲۳

بررسی عملکرد باشگاه سپاهان در فصل نقل و انتقالات

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تیم فولاد مبارکه سپاهان در فصل نقل‌ و انقلات هرچند از لحاظ جابه‌جایی بازیکن پر تعداد نبوده ولی عملکرد قابل قبولی داشته‌ است و توانست 2 بازیکن خوب را از چنگ استقلال و پرسپولیس دربیاورد، به نظر می‌رسد طلایی‌پوشان با قدرت فصل بیست و یکم را شروع خواهند کرد و مانند فصل گذشته در جمع مدعیان خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایان فصل بیستم، قرارداد علیرضا مرزبان مربی این تیم به پایان رسید و زمزمه‌هایی از جدایی او به گوش می‌رسید که دلیلش مشکلات شخصی بیان شد ولی در نهایت با درخواست نویدکیا و مذاکرات انجام شده، مرزبان یک فصل دیگر با سپاهان قرارداد بست و کنار محرم ماندنی شد.

وی سابقه دستیاری و سرمربی‌گری درتیم‌های اشبورن یک آلمان، پرسپولیس تهران، دونایسکا استردا اسلواکی، استیل‌آذین تهران، تیم ملی مونته‌نگرو، پدیده مشهد، پیکان، خونه‌ به‌ خونه ، سیاه جامگان، نفت مسجد سلیمان، سپاهان دارد که دوره اول حضور در اصفهان در کنار زنده‌یاد زلاتکو کرانچار در فصل خاطره انگیزی که به هت‌تریک قهرمانی سپاهان منجر شد، عضو کادر فنی بود.

جذب بازیکنان تاثیرگذار پرسپولیس و استقلال

هرچند نویدکیا 3 بازیکن کلیدی خود، محمد محبی، نیازمند و حاج‌صفی را از دست داد که حاج‌صفی به لیگ یونان، محبی و نیازمند به لیگ پرتقال رفتند ولی سپاهان باز هم هوشمندانه عمل کرد و در ازای انتقال محبی به تیم سانتاکلارا، شهریار مغانلو که فصل پیش مهاجم ثابت تیم پرسپولیس بود و به صورت قرضی در این تیم بازی می‌کرد را به خدمت گرفت و او به جمع شاگردان نویدکیا پیوست، با توجه به این که سپاهان و پرسپولیس فصل گذشته رقابت نزدیکی با هم داشتند، این خرید می‌تواند برگ برنده‌ای برای طلایی‌پوشان اصفهانی باشد.

ریگی که سومین خرید سپاهان در نقل‌وانتقلات بود، دیگر بازیکنی است که سپاهان از تیم‌های تهرانی گرفت؛ وی هافبک دفاعی استقلال و یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های تیم مجیدی بود که به دلیل مبلغ قرارداد با آبی‌های تهرانی به توافق نرسید و به سپاهان پیوست.

هافبک دفاعی جدید ۳۰ ساله سپاهان، فصل گذشته برای استقلال ۵۱ بار به میدان رفت، ریگی همچنین در کارنامه خود سابقه حضور در تیم‌های فجرسپاسی شیراز، بادران و پدیده را ثبت کرده است.

فرشاد احمدزاده بازیکن فصل گذشته تیم فولاد خوزستان که موفق شد همراه این تیم قهرمان جام حذفی شود، دیگر خرید خوب سپاهان بود که با قراردادی 3 ساله به جمع شاگردان نویدکیا اضافه شد.

احمدزاده که فصل بسیار خوبی را در فولاد گذراند، در فصل گذشته  برای تیم جواد نکونام  در تمامی رقابت‌ها به میدان رفت و یکی از ستاره های تیمش بود؛ او در لباس فولاد موفق به زدن ۵ گل شد و ۳ بار نیز پاس گل داد.

وی سابقه بازی در تیم‌های پارسه تهران، پرسپولیس، تراکتور، شلاسک وروتسواف لهستان و فولاد خوزستان را به عنوان دوران حرفه‌ای فوتبال خود در کارنامه دارد؛ او در طول سال‌های اخیر همیشه در قامت مهره‌ای تاثیرگذار و کلیدی برای تیم‌های سابق خود بوده است.

سامان رنجبر به عنوان یکی از محصولات آکادمی باشگاه سپاهان که فصل گذشته در تیم سپاهان نوین و تیم امید سپاهان، بازی کرد با تأیید نهایی محرم نویدکیا و با قرارداد بلند مدت به تیم سپاهان پیوست.

رنجبر تجربه حضور ۱۰ ساله در تیم‌های مختلف سنی آکادمی باشگاه در رده‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان فولاد مبارکه سپاهان را دارد.

داوود رجبی یکی دیگر از محصولات آکادمی سپاهان است که قراردادش را برای 3 فصل با باشگاه محبوبش تمدید کرد، دفاع چپ با آتیه سپاهانی‌ها در طول 3 فصل اخیر به طور قرضی در تیم‌های اکسین البرز و بادران تهران حضور داشت و این فصل با نظر نویدکیا به سپاهان بازگشت.

حسن شوشتری یکی از پدیده‌های فصل گذشته لیگ یک و هافبک تیم آرمان گهر سیرجان بود که با امضای قراردادی 3 ساله جذب تیم سپاهان شد.

نیما میرزازاد تنها دروازه‌بانی است که تا به این جای کار به سپاهان پیوسته است؛ وی که فصل گذشته در دروازه نساجی مازندران بود، قرارداد 3 ساله با سپاهان امضا کرد.

شاید خیلی‌ها میرزازاد را در حد دروازه‌بان ثابت سپاهان ندانند، که حتما همینطور است و نویدکیا به دنبال دروازه‌بانی مطمئن‌تر است تا بتواند جای نیازمند را درون دروازه پر کند؛ صحبت‌هایی از مذاکره با دروازه‌بانان خارجی و همچنین رشید مظاهری دروازه‌بان استقلال بود که شاید با توجه به جدایی روزهای اخیر او از استقلال این اتفاق بیفتد، در هرصورت باید منتظر ماند تا ببینیم چه کسی جای سنگربان خوب فصل گذشته سپاهان را پر خواهد کرد.

سپاهان اما اجازه نداد که تمام ستاره‌هایش از این تیم جدا شوند و با چند بازیکن فصل پیش که مهلت قراردادهایشان به اتمام رسیده بود، تمدید کرد.

تمدید قرارداد آقای گل و بهترین پاسور فصل گذشته لیگ

سجاد شهباززاده آقای گل لیگ برتر بیستم که گفته می‌شد استقلال و پرسپولیس نیز خواستار وی هستند، در جمع شاگردان نویدکیا ماندنی شد.

سروش رفیعی بهترین پاسور فصل گذشته لیگ نیز در سپاهان ماند، او فصل گذشته با بازی‌های درخشان خود در کمربند میانی سپاهان باعث شده بود تا خط حمله طلایی‌پوشان با ۵۳ گل زده زهردارترین خط حمله لیگ باشد.

عزت‌الله پورقاز مدافع محبوب طلایی‌ها، بار دیگر وفاداری خود را به این تیم ثابت کرد و با تمدید قرار خود به مدت 2 فصل باز هم برای سپاهان بازی خواهد کرد.

محمدرضا خلعتبری هافبک ۳۷ ساله فصل پیش سپاهان هم قرارداد خود را به مدت یک فصل دیگر با تمدید کرد، خلعتبری فصل گذشته پس از پنج سال مجدد به جمع زردپوشان اضافه شد و برای سپاهان ۲۲ بار به میدان رفت.

محمدرضا حسینی دیگر تمدیدی تیم سپاهان، سومین سال حضور خود در این تیم را تجربه می‌کند‌ و برای 3 فصل دیگر نیز با این تیم به توافق رسید؛ حسینی پیش از اضافه شدن به جمع زردپوشان در تیم ذوب‌آهن مشغول بود؛ وی ۵۲ مرتبه با لباس سپاهان به میدان رفته و برای این تیم ۹ گل به ‌ثمر رسانده است.

گئورگی گولسیانی مدافع گرجستانی، پیشنهاد تمدید قرارداد از سوی نویدکیا را مشتاقانه پذیرفت و برای یک فصل دیگر تمدید کرد.

محمدرضا مهدی‌زاده مدافع بلند قامت تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان که دو فصل موفق را در سپاهان پشت سر گذاشته است و از ارکان اصلی خط دفاعی طلایی‌پوشان بود، با نظر مثبت نویدکیا نیز قرارداد خود را به مدت دو فصل دیگر با سپاهان تمدید کرد.

در پست دفاع میانی مهدی‌زاده 3 رقیب قدرتمند برای رسیدن به ترکیب اصلی پیش رو دارد؛ نژادمهدی، پورقاز و گولسیانی سه بازیکن دیگر سپاهان هستند که تنها 2 نفر از آن‌ها می‌توانند در ترکیب اصلی حضور داشته باشد.

علاوه بر نیازمند، حاج‌صفی و محبی، مهدی ترکمان، مرتضی منصوری و امیر نیک‌پور نیز از سپاهان جدا شدند.

سخت‌ترین کار سپاهان جذب جایگزین برای نیازمند است

حسین چرخابی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس اصفهان، در خصوص عملکرد سپاهان در فصل نقل‌وانتقالات اظهار داشت: سپاهان چند بازیکن را یا از روی اجبار یا تمام شدن قرارداد از دست داد که بازیکنان خوبی هم بودند و سرآمد آن‌ها پیام نیازمند بود؛ البته خروج نیازمند یک کار حرفه‌ای از سمت باشگاه سپاهان بود که همه جای دنیا هم مرسوم است، باشگاه‌های حرفه‌ای باید درآمدزایی کنند و همین نقل‌ و انتقالات و شناسایی کردن بازیکن هم یکی از بزرگترین نحوه‌های درآمدزایی است که از انتقال نیازمند و محبی درآمدزایی خوبی انجام شد.

کارشناس فوتبال اصفهان ادامه داد: البته هرچند که محبی را از دست دادند ولی در ازای آن یک بازیکن خیلی خوب به نام مغانلو جذب کردند که یکی از فورواردهای بسیار خوب ایران است و از نظر من این بازیکن شاکله نقل‌ و انتقالات تیم سپاهان بود؛ هم پرسپولیس ضعیف شد و هم سپاهان قوی شد.

وی بیان داشت: نویدکیا با حساب و کتاب نقل‌ و انتقالات را انجام می‌دهد، بازیکنانی از دست داده و به جای آن بازیکنانی گرفته که در فصل گذشته بازی‌های خوبی برای تیم‌هایشان انجام داده‌اند و سپاهان اگر قوی‌تر نشده باشد ضعیف‌تر هم نشده و نقل‌وانتقالات هوشمندانه‌ای انجام دادند.

چرخابی با بیان این که سخت‌ترین کار سپاهان جذب دروازه‌بان جایگزین نیازمند است، عنوان داشت: دروازه‌بان ۵۰ درصد یک تیم است و اگر سپاهان بخواهد جذب دروازه‌بان جدید را بدون حساب و کتاب انجام دهد، هرچه بافته‌اند پنبه می‌شود و در گرفتن درواز‌ه‌بان چه ایرانی چه خارجی باید با حواس جمع عمل کنند.

کارشناس فوتبال افزود: به نظر من وقتی یک دروازه‌بان خوب در تیمی باشد نتیجه حداقل برای تیم صفر صفر است یعنی گلر گلی دریافت نمی‌کند اما اگر دروازه‌بان ضعیف باشد ممکن است تیمی ۵ گل هم بزند اما ۶ گل بخورد بنابراین یک دروازه‌بان قوی حداقل می‌تواند بازی را مساوی کند.

وی در خصوص بازیکنانی که از آکادمی وارد تیم شدند، خاطر نشان کرد: آوردن بازیکن از آکادمی قانون فدراسیون است و هر تیم می‌تواند ۱۰ بازیکن از آکادمی بیاورد اما استفاده یا عدم استفاده از این بازیکنان مهم است، آیا این بازیکنان به قدری قوی هستند که نویدکیا از آن‌ها استفاده کند، اگر بتوانند بازیکن خوب از آکادمی داشته باشند و استفاده کنند، به این ترتیب باشگاه دومین نفع هم می‌برد و هم می‌تواند با قیمت پایین از این‌ها استفاده کنند و هم با قیمت بالا این بازیکنان را ترانسفر کند.

چرخابی در پایان در رابطه با تمدید قرارداد مرزبان گفت‌: از نزدیک شناختی با تمرینات مرزبان ندارم با توجه به این که وی مربی تمرین‌دهنده تیم است و چون از نزدیک تمرینات باشگاه سپاهان را ندیدم هیچ نظری ندارم.

به گزارش فارس، تیم فوتبال سپاهان اصفهان فصل گذشته با کسب 64 امتیاز و تنها 2 اختلاف امتیاز از تیم پرسپولیس هرچند عملکرد خوبی هم داشت، نایب قهرمان شد.

فصل گذشته اولین تجربه حضور محرم نویدکیا به عنوان مربی روی نیم‌کت طلایی‌پوشان بود که عملکرد راضی‌کننده‌ای هم داشت؛ حال سپاهان فصل بیست و یکم را در حالی با نویدکیا آغاز می‌کند که در فصل نقل‌ و انتقلات موفق عمل کرده و توانسته مهره‌های خوبی جذب کند و با بازیکنان خوب فصل گذشته تمدید کند و می‌توان گفت برنده نقل‌وانتقالات بوده است؛ با این اوصاف باید شاهد عملکرد این تیم اصفهانی در فصل پیش‌رو بود که آیا می‌تواند قهرمانی را از پرسپولیس بگیرد یا نه.

انتهای پیام/63126/ق30/

منبع: فارس

کلیدواژه: فولاد مبارکه سپاهان محرم نویدکیا باشگاه سپاهان طلایی پوشان دروازه بان تیم سپاهان فصل نقل فصل گذشته فصل دیگر برای تیم فصل پیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۸۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ناگهانی نکیسا در تمرین ذوب پیش از دربی

به گزارش ورزش سه،این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که دو تیم اصفهانی شرایط متفاوتی را در هفته گذشته تجربه کرده اند، استعفای محمد ربیعی پس از دیدار ذوب آهن و شمس آذر مخالفت هیئت مدیره ذوب آهن را در پی داشت و شوک وارد شده به این تیم آثار خود را در تبریز نمایان کرد و ذوب آهن موفق شد با چهار گل تراکتور میزبان را شکست دهد و سنگین‌ترین باخت خانگی تراکتور در این فصل را به این تیم تحمیل کند.

استعفای محمد ربیعی پس از دیدار با شمس آذر با واکنش بازیکنان ذوب آهن همراه بود و محمد قریشی، کمال کامیابی‌نیا، محسن فروزان و شایان مصلح در میکسدزون ورزشگاه فولادشهر از سرمربی ذوب آهن دفاع کردند و خواستار ادامه همکاری ربیعی با ذوب آهن شدند و پس از آن نیز مرتضی موسوی زنوز، رئیس هیئت مدیره و نیما نکیسا مدیرعامل این باشگاه نیز با اعلام مخالفت با استعفای ربیعی از سرمربی ذوب آهن حمایت کردند.

امروز نیز در آخرین جلسه تمرین ذوب آهن پیش از دیدار با سپاهان، نیما نکیسا در تمرینات این تیم حضور داشت و دقایقی را با بازیکنان این تیم صحبت کرد.

ذوب آهن این فصل با ربیعی نتایج متفاوتی نسبت به چند فصل گذشته گرفته و برد هفته گذشته آن‌ها برابر تراکتور نیز اعتماد به نفس شاگردان ربیعی را افزایش داده است، نیما نکیسا نیز به خوبی این شرایط را درک می‌کند و با حضور در محل تمرین تیم فوتبال ذوب آهن به نوعی قصد بالا بردن روحیه این تیم پیش از دیدار حساس با سپاهان را دارد.

از سوی دیگر سپاهان نیز این روز‌ها حال و روز خوبی ندارد و ذوب آهن امیدوار است با شکست همشهری خود شرایط بهتری در جدول رده بندی لیگ برتر داشته باشد.

دیگر خبرها

  • تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد
  • حضور ناگهانی نکیسا در تمرین ذوب پیش از دربی
  • پیشرفتِ فوتبالی حلقه‌ای گم‌شده در نصف‌جهان
  • معزی‌فر: سرمربی تیم ملی بسکتبال را کمیته فنی انتخاب می‌کند/ تمام جوانب عملکرد دمیر بررسی می‌شود
  • عملکرد بهتر اورژانس تهران نسبت به سال گذشته
  • ۴۹ امتیاز از ۳۲ هفته؛ بدترین عملکرد ناپولی در سری آ طی ۱۲ فصل اخیر
  • 12 مسابقه و تنها سه پیروزی: خبری از آن تیم مخوف نیست!
  • از نویدکیا تا مورایس؛ تعصب بهتر است یا تجربه؟!
  • از نویدکیا تا مورایس؛ مقایسه تعصب و تجربه
  • دل دروازه‌بان استقلالی با نساجی است