Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مهم‌ترین چالش‌های پسران خدمت مقدس سربازی است که برخی‌ها آن را ضروری و برخی نیز مدعی هستند که انجام خدمت سربازی باعث عقب‌افتادگی فرد در زندگی می‌شود و در این مدت بسیاری از شانس‌های موجود که در خانه جوانان را می‌زند به دلیل دست و پا گیری خدمت سربازی از دست می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین برخی‌ها هم هستند که به دنبال راهی برای به اصطلاح پیچاندن خدمت سربازی بوده و به هر دری می‌زنند تا از انجام خدمت معاف شوند. از طرفی در زمان اعزام به خدمت مقدس سربازی همه جوانان به دنبال مطلع شدن از قوانین سربازی هستند و بخش معافیت این قانون از پرمخاطب‌ترین بخش‌هایی است که مشمولان خدمت به سراغ آن می‌روند.

معافیت از خدمت دغدغه‌ای است که هر جوانی به هر دری می‌زند تا به آن دست پیدا کند، حال برخی از راه قانونی و مجاز و عده‌ای هم با روش‌های غیر قانونی و دور زدن قوانین.

اگر در دنیای وب جمله «سایت‌های مشاوره معافیت از خدمت سربازی» را جست و جو کنید صفحات مختلفی به رویتان باز می‌شوند که هر کدام از آن‌ها مسائل مختلفی را برای معافیت مشمولان مطرح کردند؛ اما سوال مهم این است که آیا این سایت‌ها مجاز به فعالیت هستند یا اینکه مطالب مندرج در آن‌ها آیا دارای اعتبار و مجوز از سوی مراجع رسمی است یا خیر؟

مطالبی اعم از معافیت بینایی، شنوایی، کفالت والدین، معافیت‌های پزشکی مختلف و... در این سایت‌ها عنوان شده که مشمولان پس از مراجعه به این سایت‌ها و یک دور مرور این موارد وسوسه می‌شوند تا یک بار هم که شده یکی از این مسائل را که به خصوصیاتشان نزدیک است پیگیری و شانس خود را برای معاف شدن از خدمت سرباز امتحان کنند.

بارها این اتفاق پیش آمده که افرادی با مراجعه به این سایت‌ها مورد کلاهبرداری واقع شده و به بهانه معافیت مبالغ کلانی را به افراد ناشناس که خود را مشاور آنلاین معرفی می‌کنند پرداخت و در ادامه نه تنها از خدمت سربازی معاف نشدند بلکه دارایی‌شان را نیز از دست دادند.

فرد برای دریافت مشاوره معافیت خدمت سربازی به این سایت‌ها مراجعه می‌کند وپس از انجام اقداماتی به صفحات ناشناس وارد و در یک آن و با کلیک گزینه‌ای حساب بانکی‌شان تخلیه می‌شود.

سودجویان با طراحی صفحات فیشینگ در تمام موارد سعی در فریب کاربران را دارند و از این رو یکی از موضوعات بحث معافیت از خدمت سربازی است که مجرمان سایبری به دنبال کلاهبرداری از جوانان در این حوزه هستند.

آیا سایت‌های مشاوره معافیت از خدمت سربازی رسمیت دارند؟

امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی‌پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در این باره اظهار کرد: تنها سایت مجاز ارائه‌دهنده شرایط برای معافیت خدمت مقدس سربازی، سایت فرهنگی سرباز وظیفه عمومی ناجا است.

به گفته رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح به غیر از این سایت هیچ یک از سایت‌هایی که با این عنوان در حال فعالیت هستند، از نظر ستاد کل نیروهای مسلح دارای اعتبار و صلاحیت نیستند و احتمال دارد که افراد با راه‌اندازی اینگونه سایت‌های سعی در کلاهبرداری از جوانان را داشته باشند.

با توجه به صحبت‌های رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح مشخص شد که بسیاری از این سایت‌هایی که با عنوان ارائه‌دهنده مشاوره برای بحث معافیت از خدمت به هیچ عنوان دارای اعتبار و صلاحیت نیستند.

این موضوع نظارت و رصد هر چه بیشتر و بهتر والدین را می‌طلبد تا از کج‌روی فرزندان خود جلوگیری کنند تا در ادامه گرفتار کلاهبرداران نشوند.
 

کد خبر 625523 برچسب‌ها سربازی دفاع - ستاد کل نیروهای مسلح سربازی - معافیت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سربازی دفاع ستاد کل نیروهای مسلح سربازی معافیت ستاد کل نیروهای مسلح خدمت سربازی معافیت از خدمت مشاوره معافیت خدمت سرباز سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۹۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار موسی کمالی، در اولین کنفرانس ملی مهارت ایران که ظهر امروز ۴ اردیبهشت ماه برگزار شد، اظهار کرد: احساس می‌کنیم امروز همه ما به مهارت نیاز داریم؛ تمامی افراد جامعه به مهارت‌های مختلف نیاز دارند و برای غلبه بر بیکاری، رشد و توسعه کشور و …. باید به مهارت آموزی توجه شود و نوع مهارت برای هر فردی متفاوت است.

وی درباره علت ورود نیروهای مسلح به موضوع مهارت آموزی افزود: امروز بیکاری یکی از معضلات جامعه ما است و نیروهای مسلح هرکجا که احساس کنند معضلی وجود دارد و می‌توانند کمک کنند، به موضوع ورود پیدا خواهند کرد.

کمالی با بیان اینکه فرمانده معظم کل قوا تأکیدات فراوانی بر حوزه مهارت‌آموزی دارند گفت: سالانه بیش از ۳۰۰ هزار جوان ذکور به خدمت وظیفه اعزام می‌شوند که بیش از ۶۰ درصد از آن‌ها جوانان دیپلم به بالا هستند.

وی بیان کرد: ما شورای عالی مهارت‌آموزی را در نیروهای مسلح به ریاست رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، ۹ وزارتخانه، ۵ سازمان و چند نهاد داریم.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح افزود: ۲ مأموریت کمک به اشتغال جوانان منقضی خدمت و کمک به مهارت‌آموزی سربازان وظیفه را در قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح دنبال می‌کنیم.

وی گفت: ۳۶ دستگاه متولی امر مهارت آموزی و اشتغال در کشور وجود دارد که تا امروز با ۲۶ دستگاه متولی این امر تفاهم نامه همکاری امضا کرده‌ایم و نیروهای مسلح قرار نیست گواهی و مدرکی را از جانب خود به جوانان اعطا کنند و جوانان بعد از طی کردن دوره‌های مهارتی از سوی دستگاه‌های متولی مدرک دریافت می‌کنند.

سردار کمالی بیان کرد: ما ۲ نوع مهارت عمومی و مهارت تخصصی را داریم که تمامی سربازان مهارت‌های ۵ گانه عمومی را در نیروهای مسلح طی خواهند کرد و ما برای آموزش‌های تخصصی امسال ۲۵۰ هزار نفر آموزش تخصصی خواهند دید.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح افزود: به زودی هیچ سربازی بدون داشتن مهارت از نیروهای مسلح ترخیص نخواهد شد و ما برای افراد مهارت دیده مشوق‌هایی نظیر ۱ ماه کسری خدمت، انتخاب محل خدمت، بخشودگی اضافه خدمت، اعطای یک درجه بالاتر و … را در نظر گرفته‌ایم.

وی گفت: ۶ سال است که این کار شروع شده و نزدیک به ۲ میلیون سرباز پای کار بوده‌اند و بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار سرباز نیز توانسته‌اند وارد بازار کار شوند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح ادامه داد: همچنین ۸۵۰ نفر نیز توانسته‌اند دوره‌های مهارتی تخصصی را طی کنند و در این مدت بیش از ۲ هزار مربی تربیت کرده‌ایم و بیش از ۲۰ هزار نفر از سربازان ماهر هم توانسته‌اند وام خود اشتغالی دریافت کنند.

سردار کمالی بیان کرد: نیروهای مسلح برای کمک به اشتغال پای کار آمده‌اند تا مهارت‌آموزی جایگاه ویژه خود را در کشور پیدا کند و نیروهای مسلح به هیچ کاری ورود پیدا نمی‌کنند، مگر اینکه در آن کار سربلند بیرون بیایند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح افزود: ما لایحه‌ای در زمینه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در مجلس داریم که ۲ سال است بر روی زمین مانده و انتظار داریم هرچه زودتر به آن رسیدگی شود.

کد خبر 6086846

دیگر خبرها

  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید
  • سایت های معتبر تحلیل ارز دیجیتال
  • تمدید ثبت نام امریه سربازی در وزارت علوم
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند
  • تمدید ثبت نام امریه سربازی در وزارت علوم تا ۶ اردیبهشت
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟
  • زلنسکی: برای جنگ مدرن، به سربازان جوان تازه‌نفس نیاز داریم
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • (ویدیو) مسن‌ترین مشمول سربازی به پادگان رفت