Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@08:43:50 GMT

نوازندگی؛ کلید ورود به دنیای آهنگ‌سازی موسیقی ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۱۰۹۵

نوازندگی؛ کلید ورود به دنیای آهنگ‌سازی موسیقی ایرانی

ایسنا/زنجان آهنگ‌ساز زنجانی گفت: در موسیقی ایرانی و در وهله اول شخص باید یک نوازنده شود، به همین خاطر افرادی در این حوزه موفق هستند که نوازنده خوبی نیز باشند.

بهمن فریادرس در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با آهنگ‌سازی در موسیقی ایرانی، اظهار کرد: در آهنگ‌سازی یک‌ هنرمند باید بتواند بر اساس اصول و قواعد، یک ملودی را تزئین کرده و شنیدنی کند که برای این‌ کار، در کنار استعداد نیاز به آموزش صحیحی دارد تا بتواند در رابطه با یک‌ قطعه چیدمان صحیحی را نیز ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی‌ با بیان اینکه آهنگ‌سازی، به آهنگ‌سازی موسیقی ایرانی، غربی و ملودی‌سازی تقسیم می‌شود، افزود: در موسیقی ایرانی و در وهله اول، شخص باید یک نوازنده بوده و با اصول موسیقی ایرانی و دستگاه‌های آن آشنا شده و بعد شروع به ساخت و خلق ملودی کند.

این آهنگ‌ساز زنجانی با بیان اینکه در آهنگ‌سازی برای موسیقی ایرانی، آهنگ‌ساز باید یک آشنایی نسبی با سازهای ایرانی داشته‌ باشد، تصریح کرد: ساخت و خلق ملودی در موسیقی ایرانی باید مبتنی بر ردیف و اصول موسیقی ایرانی باشد و فردی که می‌خواهد در این زمینه فعالیت کند، باید تسلط بر سازهای ایرانی نیز داشته‌ باشد تا بتواند برای بخش‌های مختلف آن ملودی را بنویسد.

فریادرس با بیان اینکه آهنگ‌سازانی در موسیقی ایرانی موفق هستند که نوازندگان خوبی باشند، ادامه داد: علاقه‌مندان به بخش موسیقی ایرانی باید در مرحله اول ساز را به شکل تخصصی یاد بگیرند و بعد از اینکه نوازندگی آن‌ها در حد قابل قبولی بود، ساخت ملودی را آغاز کنند و در انجام این کار باید اجازه دهند بستر این کار برای آن‌ها فراهم شود و بعد از یادگیری پیش‌زمینه‌های آن، به ساخت ملودی بپردازند.

وی با بیان اینکه همه عوامل در تولید یک قطعه موسیقی دخیل هستند ولی آهنگ‌ساز نقش مهم‌تری داشته و خالق یک اثر موسیقی است، خاطرنشان کرد: زنجان پتانسیل و چشم‌انداز بالایی در حوزه موسیقی دارد و پیشکسوتان خوبی نیز در استان حضور دارند که کار آهنگ‌سازی را انجام می‌دهند و امیدوارم این روند ادامه داشته و شاهد ظهور چهره‌های موفق در استان باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری آهنگساز زنجان موسیقی ایرانی آهنگ سازی آهنگ ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۱۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش «ملودی» در جشنواره انیمیشن «ورونژ»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، انیمیشن کوتاه «ملودی» به کارگردانی احمد عربانی، از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و انیمیشن به بخش مسابقه فیلم‌های انیمیشن دومین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «ورونژ» در روسیه راه پیدا کرد.

پخش «ملودی» با واحد بین‌الملل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است. «ملودی» ماجرای دو کودک خردسال را روایت می‌کند که در همسایگی یکدیگر زندگی می‌کنند. یکی از این دو کودک، «ملودی» نام دارد و دیگری پسر بچه‌ای است که روزی هنگام بازی دچار سانحه شده و ویلچیرنشین می‌شود...

جشنواره انیمیشن «ورونژ» از ۱۰ تا ۱۳ خردادماه امسال برگزار می‌شود.

کد خبر 6085270

دیگر خبرها

  • برگزاری رویدادی برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • رویداد «هاکامستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • «هاکا مستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای خلق ایده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • چرا دانلود غیرقانونی آهنگ را دوست داریم؟
  • پرورش نسل زد برای ورود به دنیای کسب‌وکارهای نوآور بررسی می‌شود
  • تحول بی نظیر موسیقی مدرن با آلبوم جدید مُجال
  • جنگیدن برای ذائقه‌سازی مخاطب موسیقی بسیار سخت شده است
  • ۴ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • نمایش «ملودی» در جشنواره انیمیشن «ورونژ»