Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-23@22:23:27 GMT

شروع سال تحصیلی از اول مهر است

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۳۰۳۷

شروع سال تحصیلی از اول مهر است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن شربتدار سرپرست معاون پرورشی و فرهنگی در نشست آموزشی-توجیهی برنامه‌ها و فعالیت‌های اداره کل امور تربیتی و مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی که پیرامون موضوع «شروع سال جدید تحصیلی» برگزارشد، اظهار کرد: در آستانه بزرگترین و مهمترین اتفاق تربیتی کشور هستیم؛ شروع سال تحصیلی از اول مهر خواهد بود و با توجه به خدماتی که آموزش و پرورش ارائه می‌دهد حدود ۶۰درصد جمعیت کشور را پوشش می‌دهد و مورد قضاوت همه جامعه قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شربتدار افزود: تمام افراد جامعه نسبت به فعالیت‌های مدارس و آموزش و پرورش تأثیر می‌پذیرند و با توجه به شرایط خاص امسال که هنوز کرونا به صورت کامل مهار نشده است، امیدوارم بتوانیم با برنامه ریزی‌های انجام شده و واکسیناسیون معلمان، بازگشایی آرام و مؤثری داشته باشیم.

او با اشاره به فعالیت اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی گفت: یکی از حوزه‌های راهبردی معاونت پرورشی و فرهنگی و آموزش و پرورش، این اداره کل است که نوع فعالیتی که در حوزه پرورشی و فرهنگی انجام می‌شود از آن تأثیر می‌پذیرد و یا بر روی آن تأثیر می‌گذارد.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی با اشاره به شاخص‌ها و فعالیت‌هایی که در اداره کل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی انجام شده است، گفت: اقدامات صورت گرفته در معاونت پرورشی و فرهنگی، مانند «توسعه و مدیریت مراکز هسته مشاوره» و «هدایت تحصیلی بیش از یک میلیون دانش آموز»؛ ماندگار، بنیادین و اساسی هستند.

او گفت: در حوزه فعالیت مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی طرح‌هایی مانند «نماد» و «یاریگران زندگی» را داریم که با همکاری سایر دستگاه‌های کشور انجام شده است.

شربتدار با اشاره به راه اندازی خط ملی «نماد» گفت: دانش‌آموزان می‌توانند با تماس با شماره ۱۵۷۰ از خدمات مشاوره‌ای بهره بگیرند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: شربتدار سال تحصیلی مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی پرورشی و فرهنگی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۳۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد شهرستانی در چهارمحال و بختیاری

شهرام خواجوی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۳۱۰ تشکل فعال و مجوزدار استانی و شهرستانی زیرمجموعه استانداری و فرمانداری‌ها در استان فعال هستند.

وی افزود: از این تعداد ۱۱۰ تشکل فعال و مجوزدار استانی و ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد شهرستانی در استان مشغول به فعالیت هستند.

خواجوی اظهار کرد: این تشکل‌ها در بخش‌های اجتماعی و فرهنگی با موضوع فراگیر ایثار و شهادت، دفاع مقدس، حفاظت محیط‌زیست، آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، جمعیتی و براساس علایق افراد و براساس محور‌های ابلاغی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

مسائل اجتماعی و فرهنگی دغدغه اعضای تشکل‌های مردم نهاد است

وی با بیان اینکه تشکل‌های اجتماعی حلقه واسط بین مردم و دولت به شمار می‌روند، گفت: گروه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد نقش مهمی در ترغیب، تشویق و جلب نظر مردم در انجام کار‌ها و فعالیت‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی و می‌توانند با اظهارنظر‌های تخصصی دولتمردان و کارگزاران را یاری رسانند.

خواجوی اضافه کرد: تشکل‌های غیردولتی از دل مردم برخاسته و نقش مهمی در تقویت مشارکت اجتماعی مردم دارند.

وی در خصوص شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از کارکرد‌های این شورا را نوآوری اجتماعی برای تقویت مشارکت اجتماعی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی تشکل‌های اجتماعی عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • کلوپ: همه چیز از باخت به یونایتد شروع شد
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • مشاوره به جای مجادله، گام مهم انتظامی استان کرمانشاه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • راه‌اندازی سامانه رصد افت تحصیلی و مسائل روانشناختی دانشجویان
  • ایجاد اولین دبیرخانه دانشگاهی پیشگیری و کنترل دخانیات
  • نباید در حوزه فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی دچار غفلت شویم
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد شهرستانی در چهارمحال و بختیاری