Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: خشکسالی و کم‌آبی تابستان امسال شمار روستاهای این استان را که با تانکر سیار آب‌رسانی می‌شوند، به ۳۵۰ روستا افزایش داد.

به گزارش قدس آنلاین، سیدابراهیم علوی  اظهار کرد : این در حالی است که تابستان پارسال تعداد روستاهایی که در این استان با تانکر سیار آب‌رسانی می‌شدند، ۲۵۴ روستا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی بیان کرد: برای پاسخگویی به نیاز روستاییان و تامین آب شرب آنان امسال ۴۰ تانکر سیار در اختیار شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی برای آب‌رسانی به روستاها قرار گرفت. 
وی جمعیت روستایی زیر پوشش طرح آب‌رسانی خراسان رضوی در تابستان امسال را  ۹ درصد عنوان کرد و افزود: این جمعیت در مدت مشابه سال گذشته تنها ۵ درصد بود که شمار روستاهای بی‌آب به دلیل خشک شدن قنات، کاهش آب چشمه‌ها و دیگر منابع آبی افزایش یافته است.

به گفته وی، این در حالی است که امسال طرح های مختلف آبرسانی برای رفع کمبود آب‌ روستاییان در ۱۰۰ روستای استان انجام شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در ادامه گفت: سال آبی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ به علت کاهش ۶۰ درصدی نزولات جوی یکی از خشکترین سالهای خراسان رضوی بود و از طرف دیگر گرمای هوا و قطع برق، مشکلات حوزه تامین آب را در استان بیشتر کرد و این در حالی بود که ۵۰ درصد از همکاران ما به کرونا مبتلا شده بودند و خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی و همراهی رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی شفاف، این وضعیت مدیریت شد.
علوی ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده وضعیت جوی حاکم بر خراسان رضوی تا نیمه اول پاییز امسال تداوم خواهد داشت.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در پنج ماهه ابتدای امسال ۱۳۹ میلیون متر مکعب آب با وجود همه مشکلات و چالشها در خراسان رضوی تولید شد و در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفت که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۵ درصد بیشتر بوده است.  وی همچنین با اشاره به بهره‌برداری از طرحهای آبی استان در هفته دولت، گفت: امسال در هفته دولت ۸۰ پروژه در شهرستان‌های استان از جمله نیشابور، داورزن، قوچان، فریمان، باخرز، تربت‌حیدریه، کوهسرخ، کاشمر و خلیل آباد افتتاح شد که ۶۵ مورد از این پروژه‌ها مربوط به شهرستان نیشابور بود.
شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هم اکنون سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از ساکنان روستاها و ۷۲ شهر این استان را زیر پوشش خدمات خود دارد.  
انتهای پیام منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آبرسانی روستایی تانکر آبرسانی قطع برق شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی آب رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۳۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنش آبی در ۴۰ شهر خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: سال گذشته اقداماتی برای گذر از تنش آبی انجام شد که آبرسانی به ۵۲۵ روستا با استفاده از ظرفیت خیران آبرسان، آبرسانی به سایت های مسکن ملی و آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصد از مهمترین آن‌ها است.

حسین امامی افزود: توسعه و اجرای خط انتقال به طول ۳۸۵ کیلومتر، اصلاح شبکه به طول ۲۶۰ کیلومتر و ساخت مخزن به میزان ۲۰ هزار مترمکعب در خراسان رضوی از دیگر طرحهای آبرسانی در این استان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: اکنون ۴۰ شهر و ۳۰۶ روستای استان با تنش آبی مواجه هستند و در ۲۰ سال گذشته سرعت افت آب در دوره‌های پنج ساله ۲ برابر شده است که این رویداد نیاز به مطالعات گسترده و همه جانبه و تعاملات بیشتر وزارتخانه ها و نهادهای مربوط برای شناسایی بهترین راهکار به منظور مدیریت بحران را بیشتر نشان می‌دهد.

امامی افزود: امسال نیز طرح های تامین پایدار آب شرب در این استان شامل حفر، تجهیز، جابه جایی و احیای ۴۴۷ حلقه چاه، اجرا و بازسازی ۹۱۱ کیلومتر خط انتقال، ساخت مخزن ذخیره به ظرفیت ۱۱۹ هزار و ۳۲۰ متر مکعب و ساخت و بازسازی ۱۴ ایستگاه پمپاژ خواهد بود.

او گفت: پیشرفت فیزیکی این طرح ها بین ۳۰ تا ۶۵ درصد است و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح ها ۱۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال است.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال
  • ۴۰ شهر خراسان رضوی دچار تنش آبی
  • تنش آبی در ۴۰ شهر خراسان رضوی
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان
  • ارسال تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • غاز حرکت دومین کتابخانه سیار تایباد خراسان رضوی
  • ۶۵ روستای خراسان جنوبی آبرسانی شد
  • قدردانی استاندار خراسان رضوی از نحوه سوخت‌رسانی نوروزی
  • قدردانی استاندار از خراسان رضوی از نحوه سوخت‌رسانی نوروزی