Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-28@17:41:25 GMT

مرز‌های ایران و جمهوری آذربایجان مرز صلح و دوستی است+فیلم

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۵۹۹۲

‍‍‍‍‍‍

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه امنیت کامل در مرز‌های کشور به خصوص مرز‌های آذربایجان شرقی برقرار است، گفت: مرز‌های ایران و جمهوری آذربایجان، مرز صلح و دوستی است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،    سردار سرتیپ پاسدار "حسین اشتری" عصر امروز (چهارشنبه) با حضور در نوار مرزی ایران و جمهوری آذربایجان در شهرستان جلفا افزود: هیچ مشکل امنیتی در مرز‌های کشور به خصوص در مرز‌های آذربایجان شرقی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در مرز‌های شرقی هم مشکلی وجود ندارد و اوضاع در این مناطق تحت کنترل و نظارت قرار دارد.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین در حاشیه بازدید از پاسگاه مرزی علیزاده در شهرستان جلفا گفت: فعالیت سربازان مرزبانی دوشادوش کارکنان انتظامی در تأمین، حفظ و توسعه امنیت و آرامش جامعه ستودنی است.

وی به تجهیز مرز‌ها و مرزبانی‌های کشور به ابزار نوین الکترونیکی و الکترو اپتیکی اشاره کرد و گفت: از هر نوع توان تجهیزاتی که به رصد، پایش و ارتقای امنیت مرز‌ها و مرزبانی‌ها کمک کند بهره خواهیم گرفت.

سردار اشتری تصریح کرد: پلیس در معرض آسیب و تهدید در جامعه قرار دارد که باید متناسب با محیط، مراقب چالش‌ها و آسیب‌ها باشیم و در تحقق این موضوع اهتمام کنیم چرا که در این لباس مقدس خدمتگزار مردم شریف ایران اسلامی و سرباز ولایت هستیم که باید روحیه انقلابی خود را حفظ کرده و آن را ارتقاء دهیم.

فرمانده ناجا برای شرکت در جلسه ستاد فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی، بازدید هوایی از مرز‌های استان، دیدار با نماینده ی ولی فقیه در آذربایجان شرقی و بازدید از مرکز آموزشی حضرت، ولی عصر (عج) تبریز و دیدار با خانواده شهدا در سفری یک روزه به این استان سفر کرده است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: نیروی انتظامی ، مرز ، جمهوری آذربایجان ، جلفا ، مرزبانی ، ایران

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: نیروی انتظامی مرز جمهوری آذربایجان جلفا مرزبانی ایران جمهوری آذربایجان آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۵۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری آذربایجان آمادگی دارد تا دیپلمات‌های خود را به ایران اعزام کند

محسن پاک آئین سفیر پیشین کشورمان در آذربایجان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اولویت‌های ایران در سیاست خارجی در سال ۱۴۰۳ گفت: جمهوری اسلامی ایران باید همان راهبرد‌هایی که در ابتدای دولت سیزدهم در زمینه سیاست خارجی مطرح کرد را در سال آینده هم پیگیری کند، زیرا این راهبرد‌ها موفق بوده است و دولت در این سه سال مسیری را طی کرده است که باید ادامه‌دار باشد. این راهبرد‌ها در مرحله اول عبارتند از رویکرد نگاه به شرق که این راهبرد را از دو منظر می‌توان سنجید.

باید بر تعداد دوستان خود در جهان بیافزاییم

وی ادامه داد: اول اینکه از منظر جغرافیایی این رویکرد به این معناست که جمهوری اسلامی ایران به کشور‌های شرق یعنی کشور‌های آسیایی اهمیت بیشتری می‌دهد و ارتباطات خود را با این منطقه بیشتر تقویت می‌کند. همچنین نگاه به شرق از منظر سیاسی به این مفهوم است که جمهوری اسلامی ایران با کشور‌هایی که در برابر سلطه گری غرب و یکجانبه گرایی غرب ایستادگی می‌کنند را به عنوان دوستان خود انتخاب کند و ارتباط خود را با این کشور‌ها تقویت کند؛ تا ایران بتواند در میان دوستان خود تنوع ایجاد کند هم در شرق جغرافیایی و هم در شرق سیاسی یعنی در آفریقا، آمریکای لاتین، شرق اروپا و .. می‌توانیم دوستان نزدیکی داشت باشیم و بر تعداد دوستان خود در جهان بیافزاییم و همکاری‌ها را دنبال کنیم. رویکرد بعدی هم رویکرد تقویت روابط با همسایگان است که جمهوری اسلامی ایران در این زمینه هم فعال است  و همین رویکرد باعث شده تا بسیاری از اختلافات ما با کشور‌های همسایه از جمله عربستان، تاجیکستان و ترکمنستان کاهش یابد و برخی از سوتفاهماتی که بین ایران و جمهوری آذربایجان وجود داشت نیز رفع شود و امروز این جمهوری آمادگی این را دارد که مجددا دیپلمات‌های خود را به ایران اعزام کند.

هرچقدر بتوانیم کشور‌های اسلامی را به هم نزدیک کنیم، میتوانیم در سیاست خارجی موفق باشیم

پاک آئین افزود: همچنین ایجاد ارتباط با کشوری مانند روسیه که وسیعترین کشور همسایه ایران و عضو شورای امنیت است بسیار اهمیت دارد.  فعال شدن در اتحادیه‌هایی که عضو آنها هستیم مانند بریکس، شانگهای و اوراسیا که امروز عضو آنها هستیم در سال آینده هم باید ادامه داشته باشد و باید به دنبال این باشیم که حداکثر استفاده را از حضور خود در این کشورها در زمینه مدیریت تحریم‌ها و مقاوم‌سازی اقتصادمان  ببریم. درحوزه ترانزیت هم ایران موقعیت بسیار خوبی دارد، کشور‌های آسیا می‌توانند با عبور از ایران به اروپا و آفریقا سفر کنند و کشور‌های عربی می‌توانند با عبور از ایران به قفقاز و آسیای مرکزی سفر کنند. به خصوص در حال حاضر که راه‌های روسیه به دلیل جنگ اوکراین و فشار اروپا تحریم است ما می‌توانیم از موقعیت مواصلاتی خود استفاده کنیم. همچنین بازار‌های خوب منطقه برای صادرات غیر نفتی ما بسیار مهم است که کماکان باید دیپلماسی اقتصادی ایران در این حوزه‌ها فعال باشند.  

سفیر پیشین کشورمان در آذربایجان خاطرنشان  کرد: همچنین در غرب آسیا با توجه به شواهدی که از شکست اسرائیل در جنگ مشهود است و دولت نتانیاهو هم در تلاویو و هم در سطح بین المللی مخالفان بسیاری دارد و با توجه به نسل کشی در غزه بی آبرو شده است و در میدان هم نتوانسته شعار شکست حماس و آزادی اسرا را به نتیجه برساند؛ لذا باید با کشور‌های محور مقاومت دوستی خود را تقویت کنیم و تلاش کنیم تا محور مقاومت تقویت شود و در عین حال با سایر کشور‌های عربی مانند عمان، قطر، عربستان و حتی امارات بتوانیم روابط خود را گسترش دهیم. هرچقدر که بتوانیم کشور‌های اسلامی را با هدف آزادی قدس شریف به هم نزدیک کنیم، می‌توانیم در سیاست خارجی موفق باشیم.  

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • عکس جنجالی سفیر ایران با مجری تلویزیون باکو
  • جمع‌آوری ۵۰۰معتاد متجاهر در طرح نوروزی در آذربایجان شرقی
  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود
  • استقبال از پیکر شهید نجاتی نیا در ستاد فرماندهی مرزبانی استان گلستان +فیلم
  • بوکس جاده ابریشم؛ ۴ نماینده ایران در نیمه‌نهایی مبارزه می‌کنند
  • تبریز و جلفا در صدر اسکان نوروزی فرهنگیان آذربایجان شرقی
  • حضور ۱۷ ورزشکار و مربی آذربایجان شرقی در اردوی تیم‌های ملی
  • استقبال از مسافران نوروزی با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و آلاچیق عشایر در اهر + فیلم
  • جمهوری آذربایجان آمادگی دارد تا دیپلمات‌های خود را به ایران اعزام کند
  • کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس توسط شمشیرباز آذربایجان شرقی