Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب آفتاب در حجاب نوشته سید مهدی شجاعی در یکصد و هشتاد صفحه رقعی توسط انتشارات کتاب نیستان به چاپ سی و پنجم رسید.

به گزارش برنا، «آفتاب در حجاب» روایتی است از زندگی حضرت زینب. از کودکی تا عاشورا تا اسارت و تا وفات. اثری که ماندگاریش از حال پیداست.

رمانی که به پشتوانه تحقیقات دقیق و عالمانه تاریخی و روایی،‌ به همه زوایای پنهان و آشکار زندگی و رفتار و درونیات حضرت زینب پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شجاعی زبان روایتش را توی مخاطب انتخاب کرده، راوی دانای کلی است نامحدود که در تمام روایت حضرت زینب را مخاطب قرار داده و روایتش را پیش میبرد. فرمی که در ادبیات داستانی ایران نمونه‌اش کمتر دیده شده.

داستان از کابوس حضرت زینب در کودکی آغاز میشود: چشم‌های اشک‌آلودت را به پیامبر دوختی، لب برچیدی و گفتی:«خواب دیدم، خواب پریشان دیدم. دیدم که طوفان به پا شده است، طوفانی که دنیا را تیره و تار کرده است. طوفانی که مرا و همه چیز را به این سو و آن سو پرت میکند، طوفانی که چشم به بنیان هستی دارد. ناگهان در آن وانفسا چشم من به درختی کهنسال افتاد و دلم به سویش پرکشید…» داستان از این کابوس که گواه رحلت پیامبر است و شهادت مادر و پدر و… آغاز میشود و در انتهای کتاب باز به همین خواب پریشان می رسیم: «تعبیر شد خواب کودکیهای من پیامبر! و من اکنون با یک دنیا مصیبت و غربت تنها مانده‌ام…»

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عاشورا حضرت زینب زینب ادبیات ایران پدر ایران بازار کتاب حجاب سید مهدی شجاعی عاشورا آفتاب در حجاب حضرت زینب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۶۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمان «تارِ تاریکی» منتشر شد

رمان «تار تاریکی» نوشته‌ بهاره ارشدریاحی راهی بازار کتاب شد.

به گزارش ایسنا، این کتاب در ۳۲۶ صفحه با شمارگان ۳۰۰ نسخه و قیمت ۲۸۰ هزار تومان در  انتشارات «لف» عرضه شده است

در معرفی این رمان آمده است: شخصیت اصلی رمان «دنا جابری» دختری بیست و چندساله است که به‌دلیل ورشکستگی پدرش، به‌طور ناگهانی مقابل کوهی از مشکلات قرار می‌گیرد. پدر و مادر او از ایران رفته‌اند و نه آنها راه برگشت دارند و نه دنا اجازه‌ خروج از کشور. در کشمکش‌های این دختر جوان برای حل مشکلات مالی پدر و رهایی از تنگناهای عاطفی، راه‌های زیادی جلو مخاطب گشوده می‌شود؛ خواننده‌ رمان آزاد است از میان این گزینه‌ها سرنوشت دنا را انتخاب کند و به‌نوعی، در پیشبرد روایت تعامل داشته ‌باشد یا رمان را با همان ترتیب نگارش بخواند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «می‌رسند به ترمینال اتوبوس‌های «وان». دفترهای فروش و چندتا مغازه با کرکره‌های پائین توی یک ساختمان آجری قدیمی هستند وسط حیاطی پر از زباله، مقواهای تکه‌پاره و کارگرهای آفتابسوخته‌ پاکستانی، افغانستانی، ازبکستانی، عراقی و حتی سریلانکایی و فیلیپینی. این‌جا درگاه اروپاست. دنا گشتی می‌زند دور حیاط. زن‌ها و بچه‌ها کجا رفته‌اند؟ پشت ساختمان دوتا درخت کم‌برگ چنار سایه انداخته روی خانواده‌هایی که هنوز خواب‌اند زیر پتوهای مشترک. دو سه تا بچه‌ دماغو بیدار شده‌اند و دنبال‌بازی می‌کنند. بقیه شاید از گرسنگی بی‌حال‌اند. کسی حال ندارد تشر بزند بهشان. صدای پاهای سراسیمه می‌آید از محوطه‌ اصلی. رهام و مهدی می‌آیند سمت دنا. با هم داد می‌زنند: «مأمورا.»»

رمان «تارِ تاریکی» سومین رمان بهاره ارشدریاحی پس از دو رمان «خواب خاک» و «تقویم تصادفی» است. از این داستان‌نویس دو مجموعه‌داستان «لیتیوم کربنات» و «خاک زیر ناخن» نیز منتشر شده است. ارشدریاحی پیش‌تر روزنامه‌نگار، مدرس ادبیات داستانی و داور جوایز ادبی بوده و به مقام‌هایی در جشنواره‌های ادبیات داستانی مانند «هدایت»، «بانه»، «حیرت»، «شمسه»، «فانوس»، «بلقیس» و «حیات» نیز دست یافته‌ است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • محفل امام حسنی ها عظمت قرآن را برای عالمیان بازگو می کند
  • رمان «تارِ تاریکی» منتشر شد
  • ماجرای کسانی که چهره آدم دارند،اما قلب آنها قلب حیوان است
  • پیامبر و اهل بیت رسالت هدایت و تهذیب امت را بر عهده داشتند
  • جشن بزرگ روزه اولی‌ها در روز ولادت کریم اهل‌بیت
  • جشن ۲۰ هزار نفری روزه اولی‌ها در اصفهان + فیلم
  • تشییع پیکر شهید بهروز واحدی در حرم‌های حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) + فیلم
  • آخرین حضور شهید بهروز واحدی در روضه حضرت علی اصغر+فیلم
  • «آفتاب غریب» منتشر شد
  • سبط اکبر(ع) را بهتر بشناسید